-
BGG랭킹
BGG전체 : 8834
WARGAMES : 1195
-
-
인원
2-7 명
BGG추천: 2-7 명 -
게임시간
120-1440 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.64 / 5
-
디자이너
John Gorkowski
-
아티스트
Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
그들은 우리가 늙는 것처럼 늙지 않을 것이다:
세월이 그들을 지치게 하지도 않을 것이며, 세월이 그들을 비난하지도 않을 것이다.
해가 지고 아침이 되면
우리는 그들을 기억할 것이다.
폴른을 위해, 로버트 로렌스 빈용
힘의 균형은 공중, 육지, 바다에서의 그들의 쓰라린 투쟁을 존중하는 표현으로 희생자들에게 적절한 경의를 표한다.
이 게임은 솜에서 다르에스살라암, 칭다오까지 제1차 세계 대전 전체를 군단 레벨로 재현해 준다. 포커 스커지의 소규모 전투부터 유틀란드에서의 드레드노트 전투까지 공중전 및 해상전투가 가능하다. 육지에서, 군단은 전략적인 "stalemate" 동안에도 전선에 활기를 불어넣은 전술적인 썰물과 흐름을 시뮬레이션하기 위해 모든 참호 전투에 대한 내부 차원을 개방함으로써 참호를 구축합니다.
승리는 영토 지배에 달려 있기 때문에, 야당은 누적된 사기가 국내 정치적 위기를 유발하여 균형을 깨기 전에 소모전에서 승리하기를 희망하며 사람들을 방앗간으로 밀어 넣는다. 푸른 들판에 대한 "돌파선"의 전망은 끊임없는 공격에 동기를 부여하지만, 탱크와 비행기가 대량으로 도착할 때까지는 덧없는 것이다. U보트 에이스 로타르 폰 아르놀드 데 라 페리에르를 포함한 특정한 제독과 장군들이 이 경기를 개인적인 것으로 만든다.
흥정을 기반으로 한 외교 시스템은 역사광들이 그 시대의 토지 교환 정치를 재현할 수 있게 해주거나, 플레이어들은 놀라움을 위해 약간의 무작위성을 더하여 더 단순하고 능률적인 중립 입국 일정을 선택할 수 있다. 제작은 1-2-3만큼 간단하여 과도한 수학을 피하는 동시에 플레이어가 손실의 "비용"을 이해할 수 있습니다. 결국 승리는 자신의 역사적 기록을 깬 쪽에 돌아간다.
VAPSION http://www.vassalengine.org/wiki/Module 링크:밸런스_of_Powers
Zun Tzu 모듈에 대한 링크> http://www.mediafire.com/download/hrl36m0iko6by9c/Balance+of...
세월이 그들을 지치게 하지도 않을 것이며, 세월이 그들을 비난하지도 않을 것이다.
해가 지고 아침이 되면
우리는 그들을 기억할 것이다.
폴른을 위해, 로버트 로렌스 빈용
힘의 균형은 공중, 육지, 바다에서의 그들의 쓰라린 투쟁을 존중하는 표현으로 희생자들에게 적절한 경의를 표한다.
이 게임은 솜에서 다르에스살라암, 칭다오까지 제1차 세계 대전 전체를 군단 레벨로 재현해 준다. 포커 스커지의 소규모 전투부터 유틀란드에서의 드레드노트 전투까지 공중전 및 해상전투가 가능하다. 육지에서, 군단은 전략적인 "stalemate" 동안에도 전선에 활기를 불어넣은 전술적인 썰물과 흐름을 시뮬레이션하기 위해 모든 참호 전투에 대한 내부 차원을 개방함으로써 참호를 구축합니다.
승리는 영토 지배에 달려 있기 때문에, 야당은 누적된 사기가 국내 정치적 위기를 유발하여 균형을 깨기 전에 소모전에서 승리하기를 희망하며 사람들을 방앗간으로 밀어 넣는다. 푸른 들판에 대한 "돌파선"의 전망은 끊임없는 공격에 동기를 부여하지만, 탱크와 비행기가 대량으로 도착할 때까지는 덧없는 것이다. U보트 에이스 로타르 폰 아르놀드 데 라 페리에르를 포함한 특정한 제독과 장군들이 이 경기를 개인적인 것으로 만든다.
흥정을 기반으로 한 외교 시스템은 역사광들이 그 시대의 토지 교환 정치를 재현할 수 있게 해주거나, 플레이어들은 놀라움을 위해 약간의 무작위성을 더하여 더 단순하고 능률적인 중립 입국 일정을 선택할 수 있다. 제작은 1-2-3만큼 간단하여 과도한 수학을 피하는 동시에 플레이어가 손실의 "비용"을 이해할 수 있습니다. 결국 승리는 자신의 역사적 기록을 깬 쪽에 돌아간다.
VAPSION http://www.vassalengine.org/wiki/Module 링크:밸런스_of_Powers
Zun Tzu 모듈에 대한 링크> http://www.mediafire.com/download/hrl36m0iko6by9c/Balance+of...
They shall grow not old, as we that are left grow old:
Age shall not weary them, nor the years condemn.
At the going down of the sun and in the morning
We will remember them.
-For the Fallen, by Robert Laurence Binyon
Balance of Powers pays fitting tribute to the fallen with a respectful presentation of their bitter struggles in the air, on land, and at sea.
The game offers players a corps-level recreation of the entire First World War from the Somme through Dar-es-Salaam and on to Tsingtao. A roll-to-hit system enables air and (optional) naval combat to scale from the small dogfights of the Fokker Scourge to the mighty clash of dreadnoughts at Jutland. On land, corps entrench by flipping which opens up an in-hex dimension for every trench battle to simulate the tactical ebb and flow that animated the front even during strategic "stalemate".
Since victory hinges on territorial control, the opposing sides feed men into the mill hoping to win a war of attrition before accumulated demoralization triggers a domestic political crisis to upset their balance. The prospect of a "breakthrough" to the green fields beyond motivates ceaseless attacks, but it's ephemeral until tanks and planes arrive in numbers. The presence of specific admirals and generals, including the U-boat ace Lothar von Arnauld de la Periere, makes the game personal.
A haggle-based diplomacy system enables history buffs to recreate the land-swap politics of the period, or players can opt for a simpler, streamlined schedule of neutral entry with a dash of randomness added for surprise. Production is as simple as 1-2-3 to avoid excessive math while enabling players to comprehend the "cost" of their losses. In the end, victory goes to the side that beats its historical record.
Link to VASSAL http://www.vassalengine.org/wiki/Module:Balance_of_Powers
Link to Zun Tzu module> http://www.mediafire.com/download/hrl36m0iko6by9c/Balance+of...
Age shall not weary them, nor the years condemn.
At the going down of the sun and in the morning
We will remember them.
-For the Fallen, by Robert Laurence Binyon
Balance of Powers pays fitting tribute to the fallen with a respectful presentation of their bitter struggles in the air, on land, and at sea.
The game offers players a corps-level recreation of the entire First World War from the Somme through Dar-es-Salaam and on to Tsingtao. A roll-to-hit system enables air and (optional) naval combat to scale from the small dogfights of the Fokker Scourge to the mighty clash of dreadnoughts at Jutland. On land, corps entrench by flipping which opens up an in-hex dimension for every trench battle to simulate the tactical ebb and flow that animated the front even during strategic "stalemate".
Since victory hinges on territorial control, the opposing sides feed men into the mill hoping to win a war of attrition before accumulated demoralization triggers a domestic political crisis to upset their balance. The prospect of a "breakthrough" to the green fields beyond motivates ceaseless attacks, but it's ephemeral until tanks and planes arrive in numbers. The presence of specific admirals and generals, including the U-boat ace Lothar von Arnauld de la Periere, makes the game personal.
A haggle-based diplomacy system enables history buffs to recreate the land-swap politics of the period, or players can opt for a simpler, streamlined schedule of neutral entry with a dash of randomness added for surprise. Production is as simple as 1-2-3 to avoid excessive math while enabling players to comprehend the "cost" of their losses. In the end, victory goes to the side that beats its historical record.
Link to VASSAL http://www.vassalengine.org/wiki/Module:Balance_of_Powers
Link to Zun Tzu module> http://www.mediafire.com/download/hrl36m0iko6by9c/Balance+of...
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
629
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
466
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
400
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
372
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18