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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

Pocket Odyssey는 전통적인 테이블 탑 RPG 게임에서 영감을 받은 마이크로 던전 크롤링 게임입니다. 그것은 묻힌 비행기라고도 알려진 던전펠에서 진행되며, 한 명을 제외한 모든 플레이어가 모험가의 그룹으로 활동한다. 퀘스트는 스토리텔러로 알려진 마지막 플레이어가 게임을 시작할 때 무작위로 그려진 퀘스트 카드를 기반으로 일련의 도전을 생성해야 합니다.

게임 컨셉은 전통적인 펜과 종이 RPG의 정신을 마이크로 테이블 탑 게임에 넣는 것으로 설명할 수 있습니다. 플레이어는 캐릭터 배경 카드(예: 오거 슬레이어, 스윈들러 킹 등)를 선택하고 특수 파워 카드(예: 파이어볼, 백스탭 등)를 추가한 다음 고유한 속성(예: 만성 거짓말쟁이, 조급증 등)과 개인 골 카드(비밀)를 그려 메인 퀘스트를 이기기 위해 완성해야 합니다. 게임(예: 적을 제압하거나 파티원을 배신하는 등)

전투 중에 게임은 영웅과 몬스터가 순서대로 행동하는 모듈식 맵 카드로 진행되며, 스토리텔러가 모든 몬스터를 제어한다. 영웅들은 캐릭터의 통계를 레벨링할 뿐만 아니라 전투 종료 시 전리품 카드를 획득한다. 게임에서 이기려면 각 플레이어는 스토리텔러가 개발한 주요 퀘스트와 개인 퀘스트 카드(완료될 때까지 숨겨져 있음)를 완료해야 한다.
Pocket Odyssey is a micro dungeon crawling game inspired by traditional table top RPG games. It takes place in the Dungeonfell, also known as the buried plane, with all but one player acting as a group of adventurers on a quest. The quest is created by the last player, known as the storyteller, who must create a set of challenges based off of quest cards randomly drawn at the start of the game.

The game concept can be described as putting the spirit of a traditional pen and paper RPG into a micro table top game. Players pick a character background card (ex: Ogre Slayer, Swindler King, etc.) and add special power cards to them (ex: Fireball, Backstab, etc.) they then draw a Flaw card which gives them a unique attribute (ex: chronic liar, Impatient, etc.) and a personal goal card (in secret) which they must complete in addition to the main quest to win the game (ex: Outsmart an enemy, Betray a party member, etc.).

During combat the game is played on modular map cards with heroes and monsters acting in sequence; the storyteller controls all the monsters. Heroes obtain loot cards at the end of combat in addition to leveling their characters stats. To win the game, each player must complete the main quest developed by the storyteller (through the use of the quest cards) as well as their own personal quest cards (which are kept hidden until completed).

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