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BGG랭킹
BGG전체 : 25759
WARGAMES : 4217
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.01 / 5
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디자이너
Charles S. Roberts
-
아티스트
-
인원
게임 소개
워게이밍의 취미는 1950년대에 게임 택틱스(Tactics)의 출시와 함께 탄생했다. 전술 II는 이 보드 워게임의 직계 후손이다.
전술 II는 일종의 군사용 체스이다. 워게임에서 "units"라고 불리는 다른 피스는 체스 피스처럼 다른 기능을 가지고 있습니다. 가장 큰 차이점은 플레이어가 턴할 때마다 모든 피스를 움직일 수 있고, 모든 피스를 이동한 후에는 자신의 피스가 옆에 있는 적 유닛과의 전투가 해결된다는 것이다.
워게임과 체스의 또 다른 주요한 차이점은 워게임은 움직임을 목적으로 정사각형이나 육각형으로 나뉘는 지도판을 가지고 있다는 것이다. 전술 II는 블루와 레드라는 두 나라가 있는 가상의 대륙을 묘사한 22"x28" 지도판을 가지고 있다. 지형은 도로, 강, 숲, 산, 해변, 도시를 포함한다. 블루 캐피탈은 광활한 평야를 지나야만 갈 수 있으며, 왼쪽은 산으로, 오른쪽은 숲으로 둘러싸여 있다. 붉은 수도는 섬에 있으며 여러 다리 중 하나를 건너거나 수륙 양용 작전을 통해서만 도달할 수 있다.
게임 기능에는 본부 유닛을 위한 특수 기능, 지형 효과, 침입, 공수 공격, 기상 효과, 교체, 고립, 심지어 핵무기도 포함된다. 부대는 보병, 갑옷, 산, 공수, 본부, 수륙 양용 부대를 대표한다. 전부 계산대가 100개가 넘어요
택틱스 II는 거의 항상 아발론 힐 게임 계열의 일부였는데, 주로 여러 가지 이유로 도입 워게임으로 판매되었기 때문이다. 이 규칙은 많은 기본적인 보드 워게이밍 개념을 도입했으며 상대적으로 복잡성이 낮았다. 규칙집은 기본 게임과 토너먼트 게임(고급 게임)으로 나뉜다. 둘 다 균형이 잡혀 있고 비교적 빠른 플레이를 펼친다. 상대 군대의 규모와 구성이 동일하기 때문에 논리, 예지력, 운, 상식, 군사 전략과 전술의 숙련이 결합되어 승리를 얻는다.
1981년, 오페라상 MX-1이라고 불리는 허가되지 않은 육각 지도가 브라질에서 출시되었다. 이것은 때때로 "라고 불린다.전술 III".
전술 II는 일종의 군사용 체스이다. 워게임에서 "units"라고 불리는 다른 피스는 체스 피스처럼 다른 기능을 가지고 있습니다. 가장 큰 차이점은 플레이어가 턴할 때마다 모든 피스를 움직일 수 있고, 모든 피스를 이동한 후에는 자신의 피스가 옆에 있는 적 유닛과의 전투가 해결된다는 것이다.
워게임과 체스의 또 다른 주요한 차이점은 워게임은 움직임을 목적으로 정사각형이나 육각형으로 나뉘는 지도판을 가지고 있다는 것이다. 전술 II는 블루와 레드라는 두 나라가 있는 가상의 대륙을 묘사한 22"x28" 지도판을 가지고 있다. 지형은 도로, 강, 숲, 산, 해변, 도시를 포함한다. 블루 캐피탈은 광활한 평야를 지나야만 갈 수 있으며, 왼쪽은 산으로, 오른쪽은 숲으로 둘러싸여 있다. 붉은 수도는 섬에 있으며 여러 다리 중 하나를 건너거나 수륙 양용 작전을 통해서만 도달할 수 있다.
게임 기능에는 본부 유닛을 위한 특수 기능, 지형 효과, 침입, 공수 공격, 기상 효과, 교체, 고립, 심지어 핵무기도 포함된다. 부대는 보병, 갑옷, 산, 공수, 본부, 수륙 양용 부대를 대표한다. 전부 계산대가 100개가 넘어요
택틱스 II는 거의 항상 아발론 힐 게임 계열의 일부였는데, 주로 여러 가지 이유로 도입 워게임으로 판매되었기 때문이다. 이 규칙은 많은 기본적인 보드 워게이밍 개념을 도입했으며 상대적으로 복잡성이 낮았다. 규칙집은 기본 게임과 토너먼트 게임(고급 게임)으로 나뉜다. 둘 다 균형이 잡혀 있고 비교적 빠른 플레이를 펼친다. 상대 군대의 규모와 구성이 동일하기 때문에 논리, 예지력, 운, 상식, 군사 전략과 전술의 숙련이 결합되어 승리를 얻는다.
1981년, 오페라상 MX-1이라고 불리는 허가되지 않은 육각 지도가 브라질에서 출시되었다. 이것은 때때로 "라고 불린다.전술 III".
The hobby of wargaming was born in the 1950s with the publication of the game Tactics. TACTICS II is a direct descendant of this original board wargame.
TACTICS II is sort of like military chess. Different pieces, called "units" in wargames, have different capabilities just like chess pieces. The major difference is that a player can move all his pieces each turn, and after all his pieces are moved, battles are resolved against the enemy units his pieces are next to (adjacent to).
The other major difference between wargames and chess is that wargames have a mapboard, divided into squares or hexagons for movement purposes. TACTICS II has a 22" x 28" mapboard portraying a fictional continent with two countries, Blue and Red. Terrain includes roads, rivers, woods, mountains, beaches, and cities. The Blue Capital can only be reached over a vast plain, bordered on the left by mountains and on the right by woods. The Red Capital is on an island and can only be reached across one of several bridges or by an amphibious invasion.
Game features include special functions for headquarters units, terrain effects, invasions, airborne assaults, weather effects, replacements, isolation, and even nuclear weapons. Units represent infantry, armor, mountain, airborne, headquarters, and amphibious troops. Over 100 counters in all.
TACTICS II was almost always part of the Avalon Hill game line, primarily because it was sold as an introductory wargame for a number of reasons. The rules introduced many basic board wargaming concepts and were relatively low in complexity. The rulebook is divided into a basic game and a tournament game (advanced game). Both are balanced and relatively quick playing. As the opposing armies are identical in size and composition, victory is gained by a combination of logic, foresight, luck, common sense, and skill in military strategy and tactics.
In 1981, an unauthorized hex map version, called Operação MX-1, was released in Brazil. It is sometimes referred to as "Tactics III".
TACTICS II is sort of like military chess. Different pieces, called "units" in wargames, have different capabilities just like chess pieces. The major difference is that a player can move all his pieces each turn, and after all his pieces are moved, battles are resolved against the enemy units his pieces are next to (adjacent to).
The other major difference between wargames and chess is that wargames have a mapboard, divided into squares or hexagons for movement purposes. TACTICS II has a 22" x 28" mapboard portraying a fictional continent with two countries, Blue and Red. Terrain includes roads, rivers, woods, mountains, beaches, and cities. The Blue Capital can only be reached over a vast plain, bordered on the left by mountains and on the right by woods. The Red Capital is on an island and can only be reached across one of several bridges or by an amphibious invasion.
Game features include special functions for headquarters units, terrain effects, invasions, airborne assaults, weather effects, replacements, isolation, and even nuclear weapons. Units represent infantry, armor, mountain, airborne, headquarters, and amphibious troops. Over 100 counters in all.
TACTICS II was almost always part of the Avalon Hill game line, primarily because it was sold as an introductory wargame for a number of reasons. The rules introduced many basic board wargaming concepts and were relatively low in complexity. The rulebook is divided into a basic game and a tournament game (advanced game). Both are balanced and relatively quick playing. As the opposing armies are identical in size and composition, victory is gained by a combination of logic, foresight, luck, common sense, and skill in military strategy and tactics.
In 1981, an unauthorized hex map version, called Operação MX-1, was released in Brazil. It is sometimes referred to as "Tactics III".
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