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BGG랭킹
BGG전체 : 23478
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-5 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Thomas Eliot (II)
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아티스트
Joshua Wright (I)
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인원
게임 소개
Cthulhu의 Cultists에서 당신은 Misskatonic 대학의 학생 또는 교수로 당신의 학교에 침입하는 공포를 조사하기 위해 당신의 친구들과 함께 일합니다. 너희 친구 중 한 명이 비밀리에 컬티스트야 어둠의 주인에게 너희 나머지를 희생시키려 하지
스타들이 정렬하기 전에 학계는 시나리오의 목표를 달성하기 위해 협력해야 하며 컬티스트들은 그들의 계획을 완수하고, 자신을 드러내고, 밤의 가운츠의 비행선인 쇼고스를 소환하거나, 아니면 내내 미고였다는 것을 드러낼 수 있어야 한다.
이 게임은 라운드 방식으로 진행되며, 한 명의 선수가 돌아가면서 한 명의 대학 과정을 거친다. 차례에 따라 플레이어는 자신의 위치와 관련된 이벤트 카드를 뽑고 푸시 유어 럭(push-your-luck) 체크 메카닉을 사용하여 이를 해결한다. 이동, 격투, 검색, 스틸, 거래, 아이템 사용 또는 시나리오별 이벤트입니다. 유니버시티 페이즈는 보드에 있을 수 있는 몬스터를 이동시키는 것으로 구성되며, 두 개의 유니버시티 카드를 뽑아 플레이할 하나와 드러내지 않고 데크로 다시 섞을 하나를 선택한다. 이 카드들은 모두 학계에는 나쁘지만, 다른 방식, 다른 정도이므로 컬티스트가 은밀하게 자신의 의제를 진전시킬 수 있는 또 다른 기회다. 그러면 출발한 선수가 출발 선수 토큰을 왼쪽으로 넘기고 새로운 라운드가 시작된다.
아카데믹 플레이어들은 컬티스트가 그들을 죽이기 전에 시나리오별 목표를 완성하려고 노력하고 있습니다. 예를 들어, 유고스의 곰팡이 시나리오에서, 학문적 목표는 A1: 완전한 엘더 사인 조립, A2: 채플에 가져가기, B1: 볼트 또는 라이브러리에서 네크로노미콘 찾기, B2: 카드에 설명된 대로 사용한다. 플레이어는 이벤트를 완료하거나, 검색하거나, 미술부에서 파인즈 체크를 통해 엘더 사인 조각을 얻습니다. 플레이어는 라이브러리(이유 확인) 또는 볼트(포커스 확인)에서 네크로노미콘을 찾습니다. 마지막 학자들이 죽기 전에 목표를 달성하면 컬티스트가 승리하고 모든 학자들을 죽이면 컬티스트가 승리한다. 스타 차트가 특정 숫자에 도달하면 컬티스트들은 끔찍한 이익을 얻기 위해 자신들을 드러낼지도 모른다. 예를 들어, 유고스의 곰팡이에서 모든 플레이어는 컬티스트가 스타 차트를 15로 올려서 인간 의상을 입은 미고라는 것을 드러내고, 20으로 나이트 가운츠 3인조를 소환하고, 25로 쇼고스를 소환하려고 한다는 것을 알고 있다. 모든 플레이어들은 이것이 선택 사항이라는 것을 알지만, 오직 컬티스트만이 그들이 실제로 어떤 것을 하려고 하는지 알고 있다.
크툴후의 컬티스트들은 반수술적이고, 미스터리, 수사, 팀워크, 배신의 테마 게임이다. 보드는 모듈식이며, 각 게임이 시작될 때 빠르게 진행되는 실시간 설정으로 조립된다. Cthulhu의 컬티스트들은 12개의 문자, 4개의 다른 시나리오와 함께 매우 빠르고 고유한 지도 설정을 통해 거의 무한한 다양성과 재생 가능성을 제공한다.
매 차례 의미 있는 결정을 가능하게 하는 맞춤형 주사위를 사용하는 능력 확인 메커니즘, 혁신적인 전투 시스템, 어둡고 서스펜스 있는 예술, 그리고 매력적인 주제 음악을 특징으로 하는 크툴루의 컬티스트들은 "아마도 차세대 아캄 호러라고 불리고 있다.
스타들이 정렬하기 전에 학계는 시나리오의 목표를 달성하기 위해 협력해야 하며 컬티스트들은 그들의 계획을 완수하고, 자신을 드러내고, 밤의 가운츠의 비행선인 쇼고스를 소환하거나, 아니면 내내 미고였다는 것을 드러낼 수 있어야 한다.
이 게임은 라운드 방식으로 진행되며, 한 명의 선수가 돌아가면서 한 명의 대학 과정을 거친다. 차례에 따라 플레이어는 자신의 위치와 관련된 이벤트 카드를 뽑고 푸시 유어 럭(push-your-luck) 체크 메카닉을 사용하여 이를 해결한다. 이동, 격투, 검색, 스틸, 거래, 아이템 사용 또는 시나리오별 이벤트입니다. 유니버시티 페이즈는 보드에 있을 수 있는 몬스터를 이동시키는 것으로 구성되며, 두 개의 유니버시티 카드를 뽑아 플레이할 하나와 드러내지 않고 데크로 다시 섞을 하나를 선택한다. 이 카드들은 모두 학계에는 나쁘지만, 다른 방식, 다른 정도이므로 컬티스트가 은밀하게 자신의 의제를 진전시킬 수 있는 또 다른 기회다. 그러면 출발한 선수가 출발 선수 토큰을 왼쪽으로 넘기고 새로운 라운드가 시작된다.
아카데믹 플레이어들은 컬티스트가 그들을 죽이기 전에 시나리오별 목표를 완성하려고 노력하고 있습니다. 예를 들어, 유고스의 곰팡이 시나리오에서, 학문적 목표는 A1: 완전한 엘더 사인 조립, A2: 채플에 가져가기, B1: 볼트 또는 라이브러리에서 네크로노미콘 찾기, B2: 카드에 설명된 대로 사용한다. 플레이어는 이벤트를 완료하거나, 검색하거나, 미술부에서 파인즈 체크를 통해 엘더 사인 조각을 얻습니다. 플레이어는 라이브러리(이유 확인) 또는 볼트(포커스 확인)에서 네크로노미콘을 찾습니다. 마지막 학자들이 죽기 전에 목표를 달성하면 컬티스트가 승리하고 모든 학자들을 죽이면 컬티스트가 승리한다. 스타 차트가 특정 숫자에 도달하면 컬티스트들은 끔찍한 이익을 얻기 위해 자신들을 드러낼지도 모른다. 예를 들어, 유고스의 곰팡이에서 모든 플레이어는 컬티스트가 스타 차트를 15로 올려서 인간 의상을 입은 미고라는 것을 드러내고, 20으로 나이트 가운츠 3인조를 소환하고, 25로 쇼고스를 소환하려고 한다는 것을 알고 있다. 모든 플레이어들은 이것이 선택 사항이라는 것을 알지만, 오직 컬티스트만이 그들이 실제로 어떤 것을 하려고 하는지 알고 있다.
크툴후의 컬티스트들은 반수술적이고, 미스터리, 수사, 팀워크, 배신의 테마 게임이다. 보드는 모듈식이며, 각 게임이 시작될 때 빠르게 진행되는 실시간 설정으로 조립된다. Cthulhu의 컬티스트들은 12개의 문자, 4개의 다른 시나리오와 함께 매우 빠르고 고유한 지도 설정을 통해 거의 무한한 다양성과 재생 가능성을 제공한다.
매 차례 의미 있는 결정을 가능하게 하는 맞춤형 주사위를 사용하는 능력 확인 메커니즘, 혁신적인 전투 시스템, 어둡고 서스펜스 있는 예술, 그리고 매력적인 주제 음악을 특징으로 하는 크툴루의 컬티스트들은 "아마도 차세대 아캄 호러라고 불리고 있다.
In Cultists of Cthulhu, you play as a student or professor at Miskatonic University, working with your friends to investigate the horrors invading your school. Unbeknownst to the rest of you, one of your friends is secretly a Cultist, eager to sacrifice the rest of you to their dark master.
The Academics must work together to accomplish the goals of the scenario before the stars align and the Cultist is able to pull off their scheme, reveal themselves, and summon a Shoggoth, a flight of Night Gaunts, or reveal themselves to have been a Mi-Go the whole time, to pick three example Cultists from a single scenario, the Fungi from Yuggoth.
The game is played in rounds, consisting of each player taking a turn, and then one University Phase. On a turn, a player draws an Event card related to their location, resolves it using a push-your-luck ability check mechanic which forces them to make trade offs between personal harm or harm to the group, and then takes two Actions: Move, Fight, Search, Steal, Trade, Use an Item, or a Scenario specific event. The University Phase consist of moving any monsters that may be on the board, followed by the starting player drawing two University cards, selecting one to play and one to shuffle back into the deck without revealing. These cards are all bad for the Academics, but in different ways and to different degrees, so this is another opportunity for the Cultist to secretly advance their own agenda. The starting player then passes the Starting Player token to their left and a new round begins.
The Academic players are trying to complete their Scenario specific goals before the Cultist kills them. For instance, in the Fungi from Yuggoth scenario, the Academic goals are: A1: assemble a complete Elder Sign, A2: take it to Chapel, B1: find the Necronomicon in the Vault or Library, B2: use it as described on its card. Players gain Elder Sign pieces by successfully completing Events, by searching, or by making them in the Art Department with a Finesse check. Players look for the Necronomicon in the Library with Reason checks, or the Vault with Focus checks. Events also have a chance of advancing the Star Chartz The Academics win if they complete their goals before the last of them is killed, the Cultist wins if they kill all of the Academics. When the Star Chart reaches a certain number, the Cultist may reveal themselves to gain some horrid benefit. For instance, in the Fungi from Yuggoth, all players know that the Cultist is trying to get the Star Chart to either 15 so they can reveal themselves to be a Mi-Go in a human costume, or 20 so they can summon a trio of Night Gaunts, or 25 so they can summon a Shoggoth. All players know these are the options, but only the Cultist knows which one they are actually trying to do.
Cultists of Cthulhu is a big-box, semicooperative, thematic game of mystery, investigation, teamwork, and betrayal. The board is modular, and assembled at the beginning of each game in a rapid-fire, real-time setup. With this very fast, unique map setup, 12 characters, 4 different scenarios, each with multiple possible hidden Cultist goals, Cultists of Cthulhu provides near infinite diversity and replayability.
Featuring an ability check mechanism using custom dice which allows for meaningful decisions every turn, an innovative combat system, dark, suspenseful art, and gripping theme music, Cultists of Cthulhu has been called "possibly the next Arkham Horror."
The Academics must work together to accomplish the goals of the scenario before the stars align and the Cultist is able to pull off their scheme, reveal themselves, and summon a Shoggoth, a flight of Night Gaunts, or reveal themselves to have been a Mi-Go the whole time, to pick three example Cultists from a single scenario, the Fungi from Yuggoth.
The game is played in rounds, consisting of each player taking a turn, and then one University Phase. On a turn, a player draws an Event card related to their location, resolves it using a push-your-luck ability check mechanic which forces them to make trade offs between personal harm or harm to the group, and then takes two Actions: Move, Fight, Search, Steal, Trade, Use an Item, or a Scenario specific event. The University Phase consist of moving any monsters that may be on the board, followed by the starting player drawing two University cards, selecting one to play and one to shuffle back into the deck without revealing. These cards are all bad for the Academics, but in different ways and to different degrees, so this is another opportunity for the Cultist to secretly advance their own agenda. The starting player then passes the Starting Player token to their left and a new round begins.
The Academic players are trying to complete their Scenario specific goals before the Cultist kills them. For instance, in the Fungi from Yuggoth scenario, the Academic goals are: A1: assemble a complete Elder Sign, A2: take it to Chapel, B1: find the Necronomicon in the Vault or Library, B2: use it as described on its card. Players gain Elder Sign pieces by successfully completing Events, by searching, or by making them in the Art Department with a Finesse check. Players look for the Necronomicon in the Library with Reason checks, or the Vault with Focus checks. Events also have a chance of advancing the Star Chartz The Academics win if they complete their goals before the last of them is killed, the Cultist wins if they kill all of the Academics. When the Star Chart reaches a certain number, the Cultist may reveal themselves to gain some horrid benefit. For instance, in the Fungi from Yuggoth, all players know that the Cultist is trying to get the Star Chart to either 15 so they can reveal themselves to be a Mi-Go in a human costume, or 20 so they can summon a trio of Night Gaunts, or 25 so they can summon a Shoggoth. All players know these are the options, but only the Cultist knows which one they are actually trying to do.
Cultists of Cthulhu is a big-box, semicooperative, thematic game of mystery, investigation, teamwork, and betrayal. The board is modular, and assembled at the beginning of each game in a rapid-fire, real-time setup. With this very fast, unique map setup, 12 characters, 4 different scenarios, each with multiple possible hidden Cultist goals, Cultists of Cthulhu provides near infinite diversity and replayability.
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