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Arsenal: Arena Combat – Core Set (2015)
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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

아스널: 아레나 컴뱃(Arena Combat)은 2-6인용 커스터마이징 카드 게임으로, 헥스맵 게임 보드, 토큰 또는 미니어처 멕스, 카운터, 6면 주사위를 사용하여 플레이가 용이하도록 한다.

아스날에서는 전투 메흐 경기장에서 파일럿 역할을 맡게 됩니다. 이 경기장은 작은 육각 지도(게임보드)로 표현된다. 이 맵에서 Mech를 움직여 상대에게 유리한 위치를 점한 다음, 손에서 카드를 꺼내 공격하거나 방어할 수 있습니다. 당신은 당신의 파워 레벨(카드놀이에 사용되는 자원)을 관리하고, 상대방을 이기기 위해 모든 종류의 전술을 사용할 것이다.

아스널을 플레이하기 위해 각 플레이어는 먼저 멕을 선택한 다음, 덱을 만든다(모든 멕이 동등하게 만들어진 것은 아니다. 다음으로 여러분과 여러분의 상대는 여러분의 데크를 섞고, 8장의 에너지 카드, 한 움큼의 6면 주사위, 데미지 카운터를 잡고, 여러분의 Mech와 일치하는 토큰을 보드에 붙입니다. 그럼 누가 먼저 할 건지 알아내고 게임을 시작해!

- 플레이어들은 돌아가면서 경기장에서 Mech를 움직이며, 락온, 전개 가능한 물체, 또는 수많은 행동과 반응과 같은 것들을 표현하기 위해 손에서 카드를 댑니다.
- 차례가 되면 목표물이 공격의 유효 범위 내에 있을 경우 무기와 탄약을 모두 나타내는 공격 카드를 손에 쥔다.
- 공격이 실행되면, 모든 플레이어들은 회피 기동을 취하거나 임팩트에 대비하는 것과 같은 것을 나타내는 자신만의 카드를 플레이함으로써 그것에 반응할 기회를 갖게 된다.
- 공격자와 수비수 모두 공격 카드, 범위, 기타 변수에 따라 결정되는 주사위를 굴린다. 두 선수 모두 굴린 1과 6의 수를 합산한다.
- 수비수는 공격을 피하기 위해 공격자의 롤을 만나거나 이겨야 합니다. 안그러면 부딪혀서 메흐가 피해를 입어요! Mech(또는 팀)이 한 명만 서 있을 때까지 계속합니다.

모든 카드에는 에너지 비용이 있습니다. 모든 플레이어에게 8가지 에너지를 사용할 수 있지만 8가지 에너지의 일부 또는 전부를 "burn"할 수도 있습니다. 그렇게 하는 것은 큰 성과를 거둘 수 있지만, 에너지가 훨씬 더 느린 속도로 돌아오기 때문에 반격의 여지가 있다.
Arsenal: Arena Combat is a 2-6 player customizable card game that uses a hex-map game board, tokens or miniature mechs, counters and 6-sided dice to facilitate play.

In Arsenal, you take on the role of a pilot in a combat mech arena. This arena is represented by a small hex map (the gameboard). You move your Mech around on this map to gain an advantage against your opponent, and then play cards from your hand to attack or defend. You will manage your power levels (the resource used to play cards), and use all manner of tactics to win out against your opponent.

To play Arsenal, each player first chooses a Mech, then they each build a deck from the cards available to that Mech (not all Mechs are created equal). Next you and your opponent(s) shuffle your decks, grab 8 energy cards, a handful of 6-sided dice and damage counters, and put a token on the board that matches your Mech. Then you figure out who's going first and start playing!

- Players take turns moving their Mech around the arena, and playing cards from their hand to represent things like lock-ons, deployable objects, or any number of actions and reactions.
- On your turn, you play attack cards from your hand that represent both your weapons and your ammunition, provided your target is within the attack's effective range.
- When an attack is played, all players have a chance to react to it, by playing their own cards that represent things like taking evasive maneuvers or bracing for impact.
- After everyone has had a chance to react, the attack is resolved: the attacker and defender both roll a number of dice determined by the attack card, range, and other variables. Both players then add up the number of 1's and 6's they rolled.
- The defender must meet or beat the attacker's roll in order to dodge the attack. If they don't, it hits, and their Mech takes damage! Continue until only one Mech (or team) is left standing.

All cards have an energy cost. You have 8 energy to spend on every player's turn, but you also have the option to "burn" any or all of your 8 energy. Doing so could pay off big, but "burned" energy comes back at a much slower rate, leaving you open to counter attack.

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