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BGG랭킹
BGG전체 : 12077
STRATEGY : 2614
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인원
2-10 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.39 / 5
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디자이너
Don Greenwood, Dan Verssen
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아티스트
C. Brent Ferguson, Charles Kibler
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인원
게임 소개
게임 상자 뒷면의 설명 텍스트:
21세기 크로스컨트리 디몰션 레이싱(또는 ")Armored Leapfrog"의 추종자들이 언급하듯이)는 매드맥스의 무한한 영광의 환영을 쉽게 재생할 수 있는 카드 게임 형식으로 테이블 상판에 가져다 줍니다. 각 플레이어는 일반적인 자동차 부품 매장에서 흔히 볼 수 없는 다양한 종류의 "액세서리"를 갖춘 장갑 레이서를 타고 경쟁합니다. 로드호그가 못 지나가게 해? 문제없습니다. 당신의 전면 기관총의 폭발로 통행권을 논쟁하세요. 미행자 때문에 짜증나? 잘 다듬어진 수류탄 몇 발이 독자 분의 범퍼에서 그를 벗겨낼 수 있을 거예요. 무모한 행인? 연막으로 인해 그 사람의 기를 꺾을 수 없다면, 칼날 허브캡을 좀 긁어주면 될 거예요. 그리고 이것들은 단지 "standard"인용 액세서리입니다. 어드밴스트 게임에서는 제임스 본드도 부러워할 만한 것으로 자동차를 커스터마이징할 수 있습니다.
연료 부족, 다음 휴게소에 차를 대는 것이 좋겠지만 파괴나 도난에 주의하십시오. 로드킬 때는 루저들만 낮잠을 자요. 게다가, 타이어 스파이크로 트랙을 소금에 절이거나 도로 표지판을 바꾸기에 더 좋은 때가 어디인가? 로드킬은 산타모니카 고속도로보다 더 악랄한 고속도로 전투 게임이다.
선수들은 선두를 다투기 때문에 코스의 다음 구간을 차지할 수 있다. 예를 들어, 핵연료전지를 가진 플레이어는 그들의 연료를 고갈시키기 위해 산악 지형을 통해 다른 사람들을 즐겁게 추격하고 싶어할 것이다. 그러나 이미 연료를 소진하고 있는 누군가는 선두를 포기하기 전에 곧바로 사막을 택할 것이다. 그러나 폴 포지션은 그것의 불행의 몫보다 더 많은 가격을 끌어당기는 반면, 슬립스트림은 그 무리에 다시 돌아올 기회를 제공한다.
마치 플레이어들이 서로에게 충분한 혼란을 주지 않는 것처럼, 이 게임은 차량이 고장나거나, 도로가 넓어지고 좁아지거나, 눈보라, 바위 미끄럼틀, 도개교(또는 그런가)에서 일시 정지할 때 끝없는 일련의 원숭이 렌치를 던진다. 로드킬에 무슨 일이 있는지 당신은 절대 모를 거예요.
21세기 크로스컨트리 디몰션 레이싱(또는 ")Armored Leapfrog"의 추종자들이 언급하듯이)는 매드맥스의 무한한 영광의 환영을 쉽게 재생할 수 있는 카드 게임 형식으로 테이블 상판에 가져다 줍니다. 각 플레이어는 일반적인 자동차 부품 매장에서 흔히 볼 수 없는 다양한 종류의 "액세서리"를 갖춘 장갑 레이서를 타고 경쟁합니다. 로드호그가 못 지나가게 해? 문제없습니다. 당신의 전면 기관총의 폭발로 통행권을 논쟁하세요. 미행자 때문에 짜증나? 잘 다듬어진 수류탄 몇 발이 독자 분의 범퍼에서 그를 벗겨낼 수 있을 거예요. 무모한 행인? 연막으로 인해 그 사람의 기를 꺾을 수 없다면, 칼날 허브캡을 좀 긁어주면 될 거예요. 그리고 이것들은 단지 "standard"인용 액세서리입니다. 어드밴스트 게임에서는 제임스 본드도 부러워할 만한 것으로 자동차를 커스터마이징할 수 있습니다.
연료 부족, 다음 휴게소에 차를 대는 것이 좋겠지만 파괴나 도난에 주의하십시오. 로드킬 때는 루저들만 낮잠을 자요. 게다가, 타이어 스파이크로 트랙을 소금에 절이거나 도로 표지판을 바꾸기에 더 좋은 때가 어디인가? 로드킬은 산타모니카 고속도로보다 더 악랄한 고속도로 전투 게임이다.
선수들은 선두를 다투기 때문에 코스의 다음 구간을 차지할 수 있다. 예를 들어, 핵연료전지를 가진 플레이어는 그들의 연료를 고갈시키기 위해 산악 지형을 통해 다른 사람들을 즐겁게 추격하고 싶어할 것이다. 그러나 이미 연료를 소진하고 있는 누군가는 선두를 포기하기 전에 곧바로 사막을 택할 것이다. 그러나 폴 포지션은 그것의 불행의 몫보다 더 많은 가격을 끌어당기는 반면, 슬립스트림은 그 무리에 다시 돌아올 기회를 제공한다.
마치 플레이어들이 서로에게 충분한 혼란을 주지 않는 것처럼, 이 게임은 차량이 고장나거나, 도로가 넓어지고 좁아지거나, 눈보라, 바위 미끄럼틀, 도개교(또는 그런가)에서 일시 정지할 때 끝없는 일련의 원숭이 렌치를 던진다. 로드킬에 무슨 일이 있는지 당신은 절대 모를 거예요.
Description text from the back of the game-box:
Cross-Country Demolition Racing in the 21st Century (or "Armored Leapfrog" as its adherents refer to it) brings visions of Mad Max in all his infinite glory to your tabletop in an easily played card game format. Each player competes in an armored racer equipped with an assortment of "accessories" not commonly found in your average Auto Parts store. Road hog won't let you pass? No problem… debate the right of way with a burst of your front machine-guns. Annoyed by that tailgater? …a few well-timed grenades should scrape him off your bumper. Reckless passer? …well, if your smoke screen doesn’t discourage him, a nudge from your scythe-blade hubcaps should do the job. And these are just the "standard" accessories. In the Advanced Game, you can customize your car into something even James Bond would envy.
Running low on fuel … better pull into the next Rest Stop, but beware of sabotage or theft. Only losers nap during RoadKill. Besides, what better time to salt the track with tire spikes or change a road sign or two. Everything goes in Roadkill, an uproarious game of highway combat more vicious than the Santa Monica Freeway.
Players vie for the lead so they may lay the next section of the course. For example, a player with a Nuclear Fuel Cell will want to lead the others on a merry chase through mountainous terrain to sap their fuel. However, someone already running on fumes will opt for a desert straight-away to finish the race before he must pit and relinquish the lead. But pole position has its price-attracting more than its share of misfortune, while slipstreaming provides opportunities back in the pack.
As if the players don't heap enough mayhem upon each other, the game throws an endless series of monkey wrenches into play as cars breakdown, the road widens and narrows or comes to a temporary stop in a blizzard, rock slide, or drawbridge (or does it?). You never know what is around the bend in Roadkill.
Cross-Country Demolition Racing in the 21st Century (or "Armored Leapfrog" as its adherents refer to it) brings visions of Mad Max in all his infinite glory to your tabletop in an easily played card game format. Each player competes in an armored racer equipped with an assortment of "accessories" not commonly found in your average Auto Parts store. Road hog won't let you pass? No problem… debate the right of way with a burst of your front machine-guns. Annoyed by that tailgater? …a few well-timed grenades should scrape him off your bumper. Reckless passer? …well, if your smoke screen doesn’t discourage him, a nudge from your scythe-blade hubcaps should do the job. And these are just the "standard" accessories. In the Advanced Game, you can customize your car into something even James Bond would envy.
Running low on fuel … better pull into the next Rest Stop, but beware of sabotage or theft. Only losers nap during RoadKill. Besides, what better time to salt the track with tire spikes or change a road sign or two. Everything goes in Roadkill, an uproarious game of highway combat more vicious than the Santa Monica Freeway.
Players vie for the lead so they may lay the next section of the course. For example, a player with a Nuclear Fuel Cell will want to lead the others on a merry chase through mountainous terrain to sap their fuel. However, someone already running on fumes will opt for a desert straight-away to finish the race before he must pit and relinquish the lead. But pole position has its price-attracting more than its share of misfortune, while slipstreaming provides opportunities back in the pack.
As if the players don't heap enough mayhem upon each other, the game throws an endless series of monkey wrenches into play as cars breakdown, the road widens and narrows or comes to a temporary stop in a blizzard, rock slide, or drawbridge (or does it?). You never know what is around the bend in Roadkill.
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