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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Abraham Quicksilver
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아티스트
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인원
게임 소개
우주선이 물리 법칙을 따르고 2차 대전 전투기처럼 날지 않는 우주 전투 게임입니다.
재미있고, 짧은 플레이 타임, 전략/전술 우주 전투 게임입니다.
주요 내용:
우주선은 우주선처럼 비행한다 전략적이고 전술적인 요소 없음 배우기 쉽고, 빠르게 플레이할 수 있는 18가지 시나리오(독자 시나리오 8개 포함) 1~2명의 플레이어를 플레이한다.
세부사항:
그것은 구식 게임인 헥스와 카운터 워게임과 같다. 전투기, 순양함, 드레드노트, 우주정거장 등이 있다.
경기는 한 명 또는 두 명의 선수를 위한 것입니다.
배우기 쉽고(약 15분), 설정 시간은 5분 정도 소요되며 플레이 시간은 1시간 미만입니다.
작은 것부터 큰 것까지 12개의 다른 종류의 우주선을 나타내는 216개의 양면 토큰이 특징입니다!
또한 행성 주위를 적절한 궤도로 비행할 수 있습니다.
게임 메카닉은 비록 적절한 우주 물리학을 따르긴 하지만, 복잡하거나 어렵지는 않다 - 사실 그것은 매우 간단하다 - 여러분이 이미 했을지도 모르는 오래된 점-대시 스타일 게임들과 매우 비슷하다.
우주선은 벡터를 가지고 있다. 그들은 영원히 그 벡터를 타고 날 것이다. 추력을 가하면 벡터가 바뀝니다.
전투 과정은 오그레, 배틀 오브 더 벌지, 그리고 다른 아발론 힐 타입의 육각형과 카운터형 워게임과 같은 맥락이다.
각 유닛은 공격 범위와 강도가 있습니다. 주사위는 필요 없다. 방어 유닛은 공격력에 따라 많은 부품을 잃는다. 방패는 공격을 물리치는데 도움이 됩니다. 디펜더가 손상된 부분을 고르면 드러나지 않는다.
재미있고, 짧은 플레이 타임, 전략/전술 우주 전투 게임입니다.
주요 내용:
우주선은 우주선처럼 비행한다 전략적이고 전술적인 요소 없음 배우기 쉽고, 빠르게 플레이할 수 있는 18가지 시나리오(독자 시나리오 8개 포함) 1~2명의 플레이어를 플레이한다.
세부사항:
그것은 구식 게임인 헥스와 카운터 워게임과 같다. 전투기, 순양함, 드레드노트, 우주정거장 등이 있다.
경기는 한 명 또는 두 명의 선수를 위한 것입니다.
배우기 쉽고(약 15분), 설정 시간은 5분 정도 소요되며 플레이 시간은 1시간 미만입니다.
작은 것부터 큰 것까지 12개의 다른 종류의 우주선을 나타내는 216개의 양면 토큰이 특징입니다!
또한 행성 주위를 적절한 궤도로 비행할 수 있습니다.
게임 메카닉은 비록 적절한 우주 물리학을 따르긴 하지만, 복잡하거나 어렵지는 않다 - 사실 그것은 매우 간단하다 - 여러분이 이미 했을지도 모르는 오래된 점-대시 스타일 게임들과 매우 비슷하다.
우주선은 벡터를 가지고 있다. 그들은 영원히 그 벡터를 타고 날 것이다. 추력을 가하면 벡터가 바뀝니다.
전투 과정은 오그레, 배틀 오브 더 벌지, 그리고 다른 아발론 힐 타입의 육각형과 카운터형 워게임과 같은 맥락이다.
각 유닛은 공격 범위와 강도가 있습니다. 주사위는 필요 없다. 방어 유닛은 공격력에 따라 많은 부품을 잃는다. 방패는 공격을 물리치는데 도움이 됩니다. 디펜더가 손상된 부분을 고르면 드러나지 않는다.
A space battles game where the spaceships obey the laws of physics and don't fly like World War 2 fighter planes.
Fun, short playtime, strategic/tactical space battle game.
Highlights:
Spaceships fly like spaceships Strategic and tactical No dice, no random factors Easy to learn, quick to play 18 Scenarios (including 8 solo scenarios) Plays 1 or 2 players.
Details:
It plays like good old school hex and counter wargames. It has fighters, cruisers, dreadnoughts, space stations and more.
Play is for 1 or 2 players.
It's easy to learn (maybe 15 minutes), setup takes about 5 minutes and play lasts less than an hour.
Features 216 double-sided tokens, representing a dozen different types of spaceships from small to huge!
You also get to fly round planets in proper orbits and everything.
The game mechanic is really simple, although it does follow proper space physics, its not complicated or hard - in fact it is very simple - very like the old dot-and-dash style games you might have played already.
Spaceships have a vector. They will fly on that vector forever. Applying thrust changes the vector.
The combat process is in the same vein as games like Ogre, Battle of the Bulge, and any Avalon Hill type hex-and-counter wargame.
Each unit has an attack range and strength. No dice involved. The defending unit loses a number of components based on the attack strength. Shields help defeat attacks. Defender chooses what gets damaged and this is not revealed.
Fun, short playtime, strategic/tactical space battle game.
Highlights:
Spaceships fly like spaceships Strategic and tactical No dice, no random factors Easy to learn, quick to play 18 Scenarios (including 8 solo scenarios) Plays 1 or 2 players.
Details:
It plays like good old school hex and counter wargames. It has fighters, cruisers, dreadnoughts, space stations and more.
Play is for 1 or 2 players.
It's easy to learn (maybe 15 minutes), setup takes about 5 minutes and play lasts less than an hour.
Features 216 double-sided tokens, representing a dozen different types of spaceships from small to huge!
You also get to fly round planets in proper orbits and everything.
The game mechanic is really simple, although it does follow proper space physics, its not complicated or hard - in fact it is very simple - very like the old dot-and-dash style games you might have played already.
Spaceships have a vector. They will fly on that vector forever. Applying thrust changes the vector.
The combat process is in the same vein as games like Ogre, Battle of the Bulge, and any Avalon Hill type hex-and-counter wargame.
Each unit has an attack range and strength. No dice involved. The defending unit loses a number of components based on the attack strength. Shields help defeat attacks. Defender chooses what gets damaged and this is not revealed.
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- Lv.10 훈이
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2022-03-11 20:23:30
비공개로 등록된 댓글입니다.
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