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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
RJ Tomlinson
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아티스트
RJ Tomlinson
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인원
게임 소개
에니그마는 2인용 마이크로 보드게임으로, 작은 배틀맵에서 플레이되며 메시지를 코딩하고 해독하는 데 카드를 사용한다. 각 플레이어는 자신의 카드 덱을 사용하여 사용할 수 있는 두 개의 암호 중 하나를 사용하여 하나의 단어를 코드화한다. 두 플레이어가 메시지를 코딩하면 카드를 교환하고 상대편의 암호를 해독합니다. 가장 먼저 암호를 푼 사람은 몇 가지 전략적인 기술을 마음대로 사용할 수 있는 반면 암호를 풀지 못한 사람은 한 번만 사용할 수 있습니다. 핵심 목표는 10번의 코드 크래킹 후 게임이 종료되기 전에 적과 스쿼의 영역을 최대한 통제하는 것입니다.
세우다
당신과 당신의 상대편 사이에 지도를 놓으세요. 지도와 더불어, 각각의 선수들은 그들 앞에 똑바로 세울 수 있는 카드 방패를 가지고 있다. 이것은 당신의 코드를 비밀로 할 뿐만 아니라 코딩에 사용할 수 있는 두 개의 암호를 보여주기 위해 사용된다. 시작하기 전에, 각 플레이어는 지도의 반대편(당신과 가장 가까운 가장자리)에 5페니를 배치해야 한다. 이제 코드 작성을 시작할 준비가 되었습니다.
놀다
각 턴은 두 플레이어가 사용할 수 있는 두 개의 암호 중 하나를 사용하여 코드를 만드는 것으로 시작한다. 암호의 길이는 3자 이상이어야 하며 같은 문자가 두 번 이상 반복되지 않아야 합니다. 일단 두 플레이어가 그들의 암호 단어를 쓸 카드를 선택했으면, 카드를 교환하세요. 이때 먼저 상대편과 메시지를 정확하게 해독할 수 있는 사람이 지도에서 다음 수를 얻게 된다.메시지를 성공적으로 해독한 플레이어는 선택 가능한 기술 목록을 갖게 되며, 상대편(실패한)은 한 번만 움직일 수 있다.
게임 엔드
10라운드의 코드 해독이 모두 완료되고 모든 마지막 동작이 완료되면 게임이 종료된다. 게임 플레이 길이는 게임 플레이의 양을 늘리거나 줄여서 조절할 수 있다.
세우다
당신과 당신의 상대편 사이에 지도를 놓으세요. 지도와 더불어, 각각의 선수들은 그들 앞에 똑바로 세울 수 있는 카드 방패를 가지고 있다. 이것은 당신의 코드를 비밀로 할 뿐만 아니라 코딩에 사용할 수 있는 두 개의 암호를 보여주기 위해 사용된다. 시작하기 전에, 각 플레이어는 지도의 반대편(당신과 가장 가까운 가장자리)에 5페니를 배치해야 한다. 이제 코드 작성을 시작할 준비가 되었습니다.
놀다
각 턴은 두 플레이어가 사용할 수 있는 두 개의 암호 중 하나를 사용하여 코드를 만드는 것으로 시작한다. 암호의 길이는 3자 이상이어야 하며 같은 문자가 두 번 이상 반복되지 않아야 합니다. 일단 두 플레이어가 그들의 암호 단어를 쓸 카드를 선택했으면, 카드를 교환하세요. 이때 먼저 상대편과 메시지를 정확하게 해독할 수 있는 사람이 지도에서 다음 수를 얻게 된다.메시지를 성공적으로 해독한 플레이어는 선택 가능한 기술 목록을 갖게 되며, 상대편(실패한)은 한 번만 움직일 수 있다.
게임 엔드
10라운드의 코드 해독이 모두 완료되고 모든 마지막 동작이 완료되면 게임이 종료된다. 게임 플레이 길이는 게임 플레이의 양을 늘리거나 줄여서 조절할 수 있다.
Enigma is a micro board game for two, which is played on a small battle map and uses playing cards to code and decode messages. Each player, using his own deck of playing cards, will code a single word using one of two ciphers available to them. Once both players have coded a message they will then exchange the cards and start to decode their opponent’s password. The first to crack the code will have several strategical maneuvers available at his disposal while the person who fails to crack the code will be given only one move. The key objective is to control as much of your enemy’s territory as possible before the game ends after ten rounds of code cracking.
Setup
Place the map between you and your opponent. In addition to the map, each player has a card shield to place upright in front of them. This not only keeps your code making secret but also is used to show the two ciphers available for coding. To begin, each player should have 5 pennies placed on opposite sides of the map (on the edge closest to you). At this point, you should be ready to start creating codes.
Play
Each turn begins with both players creating a code using one of two ciphers available. The secret code must be at least three letters long and not have the same letter repeating more than twice. Once both players have cards selected to spell out their coded word, exchange cards. At this point, the person who can correctly decode their opponent’s message first will be awarded the next move on the map.The player who successfully decoded the message will have a list of maneuvers they can choose from while the other opponent (who failed) is only allowed one single move.
Game end
The game ends when all ten rounds of code cracking have been completed and all final moves have been made. The game play length can be adjusted by increasing or decreasing the amount of rounds to be played.
Setup
Place the map between you and your opponent. In addition to the map, each player has a card shield to place upright in front of them. This not only keeps your code making secret but also is used to show the two ciphers available for coding. To begin, each player should have 5 pennies placed on opposite sides of the map (on the edge closest to you). At this point, you should be ready to start creating codes.
Play
Each turn begins with both players creating a code using one of two ciphers available. The secret code must be at least three letters long and not have the same letter repeating more than twice. Once both players have cards selected to spell out their coded word, exchange cards. At this point, the person who can correctly decode their opponent’s message first will be awarded the next move on the map.The player who successfully decoded the message will have a list of maneuvers they can choose from while the other opponent (who failed) is only allowed one single move.
Game end
The game ends when all ten rounds of code cracking have been completed and all final moves have been made. The game play length can be adjusted by increasing or decreasing the amount of rounds to be played.
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- Lv.10 훈이
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2022-03-11 20:40:20
비공개로 등록된 댓글입니다.
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