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7.5
Escape: The Curse of the Temple – Expansion 3: Traps (2015)
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  • 인원

    1-5 명

    BGG추천: 2-5 명
  • 게임시간

    10-10 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.50 / 5

게임 소개

이스케이프: 트랩은 이스케이프에 대한 세 번째 박스 확장입니다. 템플의 저주, 그리고 이전의 일루젼과 퀘스트 확장과 마찬가지로 트랩은 게임을 위해 개별적으로 또는 다른 확장과 함께 사용할 수 있는 두 개의 모듈을 포함하고 있다.

트랩 챔버: 선택할 수 있는 챔버는 5개이며, 설정 중에 2, 3, 4개가 추첨 더미에 혼합됩니다. 트랩 챔버가 그려지면 플레이어는 즉시 자신의 모험가를 타일 위에 올려놓습니다. 각각의 효과는 다릅니다.

Moving Platform (x1)- 챔버는 해당 방향으로 빈 출입구에 연결된 새로운 휴식 위치를 찾을 때까지 (방향을 변경하지 않고) 시계 방향으로 보드 주위로 이동합니다. 존재하지 않으면, 그 선수는 나타날 때까지 기다려야 합니다.

호출 챔버 (x1)- 자신을 포함한 모든 모험가를 챔버에 배치하고 지금부터 탐색을 시작해야 합니다. 발견 후 플레이어는 나중에 이 효과를 사용하기 위해 3개의 키를 굴릴 수 있습니다.

절벽 (x2)- 플레이어는 3개의 키 또는 3개의 토치를 굴릴 때까지(타일에 따라) 챔버를 떠날 수 없습니다. 이 작업이 끝나면, 모험가는 벽돌 부분에 올려져 평상시처럼 떠날 수 있습니다. 동료 모험가들은 방에 들어갈 수 있지만 황금 마스크만 기부할 수 있습니다.

슬라이드 트랩 (x1)- 플레이어는 기울어진 입구를 통해 돌아올 수 없으며 다른 입구를 통해 나가야 합니다.

Time Chamber: 2개, 3개 또는 4개의 챔버가 추첨 더미로 혼합됩니다. 그릴 때 첫 번째 아이콘에 특정 모래 타이머를 놓습니다. 시간이 다 되면 다음 시간 아이콘으로 넘어갑니다. 모래 타이머를 사용하는 동안 특정 작업을 수행해야 하거나 작업을 수행할 수 없습니다.

금지 챔버(x4)- 녹색 모래 타이머를 사용합니다. 특정 작업을 수행할 수 없습니다(보석 활성화, 황금 마스크 사용, 새 챔버 탐색, 시동 챔버 진입).

희생 챔버 (x1)- 파란색 타이머를 사용합니다. 각 플레이어는 챔버에 다이 하나를 넣어야 합니다. 이제 그들은 1분 안에 그 방으로 달려가서 주사위를 되찾아야 합니다. 그렇지 않으면 그들은 주사위를 잃습니다.

Torch 챔버 (x1)- 파란색 타이머를 사용합니다. 선수들은 챔버로 가서 7개의 횃불을 굴려야 하며 그렇지 않으면 2명의 선수가 1개의 다이를 잃는다.

용암실(x2)- 파란색 타이머를 사용합니다. 선수들은 처벌을 피하기 위해 세 가지 임무를 수행해야 합니다. 1분이 지나기 전에 3개가 모두 완료되지 않으면 작업 옆의 처벌이 트리거됩니다(3/2/1 gems를 디포에 추가).
Escape: Traps is the third boxed expansion for Escape: The Curse of the Temple, and like the previous Illusions and Quests expansions, Traps contains two modules that can be used individually or in combination with any other expansions for the game.

Trap Chambers: There are 5 different chambers to choose from and 2, 3, or 4 will get mixed into the draw pile during setup. When a Trap Chamber gets drawn, that player puts their adventurer immediately on that tile. Each one has a different effect:

Moving Platform (x1)- The chamber gets moved around the board clockwise (without changing the orientation) until it finds a new resting position connected to an empty doorway with that orientation. If none exists, that player has to wait until one shows up.

Invocation Chamber (x1)- Place all adventurers (including yourself) in the chamber and now must start exploring from there. After discovery, a player can roll 3 keys to use this effect at another time.

Cliff (x2)- The player cannot leave this chamber until they roll either 3 keys or 3 torches (depending on the tile). After this is done, the adventurer gets put on the brick area and can leave as normal. Fellow adventurers can enter the room, but can only contribute golden masks.

Slide Trap (x1)- The player cannot return via the slanted entrance and must leave through the other entrances.

Time Chambers: 8 Chambers with 2, 3, or 4 getting mixed into the draw pile. When drawn, you put the certain sand timer on the first time icon. Once that time runs out, it gets flipped over onto the next time icon. Either certain tasks must be fulfilled or actions can't be done during the duration of the sand timer.

Prohibition Chambers (x4)- Uses the green sand timer. Certain actions cannot be performed (activating gems, using golden masks, exploring new chambers, entering the starting chamber)

Sacrifice Chamber (x1)- Uses the blue timer. Each player must put one die in the chamber. Now they have 1 minute to rush to that chamber and retrieve their die or else they lose it.

Torch Chamber (x1)- Uses the blue timer. Players have to go to the chamber and roll 7 torches or else 2 players lose 1 die.

Lava Chambers (x2)- Uses the blue timer. Players have to fulfill 3 tasks to avoid punishment. If not all 3 get completed before the minute is over, the punishment next to the task gets triggered (add 3/2/1 gems to the depot)

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