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8.8WarBirds: The History of Air Combat 1914 to Present – Volume 1: Canvas Falcons – The Dawn of Air Combat: Rule Book (2014) -
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인원
1-99 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.82 / 5
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디자이너
Steve Pancrazio
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아티스트
Steve Pancrazio
-
인원
게임 소개
워버드는 1914년부터 현재까지 공중전투를 재현한 매우 상세한 보드게임 시스템이다. 각 모듈은 중요한 개발 시대, 제1차 세계 대전, 제2차 세계 대전, 한국 및 근현대 시대를 다룬다. 종합하면, 전체 시리즈는 이 항공기가 무기 체계로서 어떻게 진화해 왔는지를 보여줄 것이다.
각 모듈은 동일한 핵심 이동 및 전투 시스템을 사용하고 필요한 경우 모듈 간의 기본 규칙을 공유합니다. 예를 들어, 동일한 규칙이 모든 모듈에 걸친 항공기 이동을 다루는 데 사용됩니다. 규칙 중 하나를 배우면 RADAR 또는 터빈 엔진과 같은 시대별 규칙을 추가하여 어떤 모듈도 재생할 수 있습니다.
각 모듈은 동일한 기본 규칙, 차트 및 표 레이아웃을 사용합니다. 모듈 스케일은 그 시대의 항공기 성능에 맞게 조정되었다. 예를 들어, 제1차 세계 대전 모듈은 육각당 100피트, 전술 게임 턴당 4.5초, 각 비행 지점은 시속 15마일이다. 전쟁 기간 모듈은 16진수당 200피트, 게임 턴당 4.5초의 스케일을 사용하며 각 비행 지점은 시속 30마일이다. 제2차 세계 대전 모듈은 16진수당 300피트, 게임 턴당 4.5초, 비행 지점당 50mph의 스케일을 사용한다. 한국형 모듈은 비행 지점당 500피트, 4.5초, 75mph의 스케일을 사용한다. 현대의 규칙은 16진수당 800피트, 턴당 6초, 비행 지점당 100mph의 척도를 사용한다.
게임은 전술 전투와 비행 작전이라는 원하는 세부 수준에 따라 두 가지 레벨로 진행될 수 있다. 전술 전투 척도를 사용할 때, 개별 항공기 및 지상 부대를 나타내는 지도판과 카운터가 전투 교전을 위해 사용된다. 비행 운영 규모에서 플레이어는 임무 요구 사항을 충족하고 목표 지역으로의 비행을 이끌 책임이 있다.
워버드 게임 시스템은 전술 전투에서 항공기와 기술 발전 간의 성능 차이를 보여준다. 예를 들어, 제1차 세계 대전의 규칙은 160마력의 메르세데스 엔진을 장착한 포커 DVI와 185마력의 BMW 엔진을 장착한 포커 DVI의 차이를 보여준다. 무기 동기화 시스템은 목표물에 대한 사격률과 명중률에 영향을 미친다. 모든 항공기는 G-Load 등급이 안전합니다. 이 하중을 넘어 기동하면 항공기는 구조적 손상이나 고장을 겪을 수 있다. 항공기는 할당된 임무를 완수하기 위해 제한된 양의 연료와 탄약을 운반한다. 에어 크루는 태스크 포인트에 의해 게임 턴 동안 수행할 수 있는 작업의 수가 제한되어 있습니다. 워버드를 플레이하는 동안 항공기와 승무원의 제한과 기술 발전이 공중전투에 어떤 영향을 미치는지 경험할 수 있다.
각 항공기 데이터 카드는 개별 항공기의 성능 분석을 반영하며, 각 하위 유형 또는 고급 모델에는 전용 데이터 카드가 있습니다.
캔버스 팔콘은 1914년부터 1918년까지의 공중전을 다룬 최초의 모듈이다. 52개의 항공기 데이터 카드는 관련된 국가의 공군에서 복무한 중요한 유형을 나타낸다. 52개의 전술 시나리오는 포커 DVIII와 같은 전쟁 종말 무기로 무장된 항공기를 도입하는 것을 다룬다. 5개의 비행 작전 임무가 제공된다. 공대공, 공대지 전투 규칙, 풍선 폭파, 거친 엔진, 연료 사용, 부정적인 G 방향 변화, 조종사 작업 부하, 무기 오작동, 무기 동기화 시스템이 화재율에 미치는 영향, 조종사와 항공 승무원의 품질, 새롭고 전투 피로 항공기 등이 워버드에서 다루어진다.
각 모듈은 동일한 핵심 이동 및 전투 시스템을 사용하고 필요한 경우 모듈 간의 기본 규칙을 공유합니다. 예를 들어, 동일한 규칙이 모든 모듈에 걸친 항공기 이동을 다루는 데 사용됩니다. 규칙 중 하나를 배우면 RADAR 또는 터빈 엔진과 같은 시대별 규칙을 추가하여 어떤 모듈도 재생할 수 있습니다.
각 모듈은 동일한 기본 규칙, 차트 및 표 레이아웃을 사용합니다. 모듈 스케일은 그 시대의 항공기 성능에 맞게 조정되었다. 예를 들어, 제1차 세계 대전 모듈은 육각당 100피트, 전술 게임 턴당 4.5초, 각 비행 지점은 시속 15마일이다. 전쟁 기간 모듈은 16진수당 200피트, 게임 턴당 4.5초의 스케일을 사용하며 각 비행 지점은 시속 30마일이다. 제2차 세계 대전 모듈은 16진수당 300피트, 게임 턴당 4.5초, 비행 지점당 50mph의 스케일을 사용한다. 한국형 모듈은 비행 지점당 500피트, 4.5초, 75mph의 스케일을 사용한다. 현대의 규칙은 16진수당 800피트, 턴당 6초, 비행 지점당 100mph의 척도를 사용한다.
게임은 전술 전투와 비행 작전이라는 원하는 세부 수준에 따라 두 가지 레벨로 진행될 수 있다. 전술 전투 척도를 사용할 때, 개별 항공기 및 지상 부대를 나타내는 지도판과 카운터가 전투 교전을 위해 사용된다. 비행 운영 규모에서 플레이어는 임무 요구 사항을 충족하고 목표 지역으로의 비행을 이끌 책임이 있다.
워버드 게임 시스템은 전술 전투에서 항공기와 기술 발전 간의 성능 차이를 보여준다. 예를 들어, 제1차 세계 대전의 규칙은 160마력의 메르세데스 엔진을 장착한 포커 DVI와 185마력의 BMW 엔진을 장착한 포커 DVI의 차이를 보여준다. 무기 동기화 시스템은 목표물에 대한 사격률과 명중률에 영향을 미친다. 모든 항공기는 G-Load 등급이 안전합니다. 이 하중을 넘어 기동하면 항공기는 구조적 손상이나 고장을 겪을 수 있다. 항공기는 할당된 임무를 완수하기 위해 제한된 양의 연료와 탄약을 운반한다. 에어 크루는 태스크 포인트에 의해 게임 턴 동안 수행할 수 있는 작업의 수가 제한되어 있습니다. 워버드를 플레이하는 동안 항공기와 승무원의 제한과 기술 발전이 공중전투에 어떤 영향을 미치는지 경험할 수 있다.
각 항공기 데이터 카드는 개별 항공기의 성능 분석을 반영하며, 각 하위 유형 또는 고급 모델에는 전용 데이터 카드가 있습니다.
캔버스 팔콘은 1914년부터 1918년까지의 공중전을 다룬 최초의 모듈이다. 52개의 항공기 데이터 카드는 관련된 국가의 공군에서 복무한 중요한 유형을 나타낸다. 52개의 전술 시나리오는 포커 DVIII와 같은 전쟁 종말 무기로 무장된 항공기를 도입하는 것을 다룬다. 5개의 비행 작전 임무가 제공된다. 공대공, 공대지 전투 규칙, 풍선 폭파, 거친 엔진, 연료 사용, 부정적인 G 방향 변화, 조종사 작업 부하, 무기 오작동, 무기 동기화 시스템이 화재율에 미치는 영향, 조종사와 항공 승무원의 품질, 새롭고 전투 피로 항공기 등이 워버드에서 다루어진다.
WarBirds is a very detailed board game system that recreates aerial combat engagements from 1914 to the present day. Each module covers an important era of development, World War I, Inter War Years, World War II, Korea and the Modern era. Taken together, the full series will show how the aircraft has evolved as a weapons system.
Each module will use the same core movement and combat systems and share basic rules between the modules where appropriate. For example, the same rules are used to cover aircraft movement across all modules. Learn one set of rules and you will be able to play any module with the addition of era specific rules such as RADAR or turbine engines.
Each module uses the same basic rules, chart and table layout. The modules scale has been adjusted to fit aircraft performance of the era. For example, the World War I module has a scale of 100 feet per hex, 4.5 seconds per Tactical Game turn and each flight point is 15 mph. The Inter War Years module uses a scale of 200 feet per hex, 4.5 seconds per game turn and each flight point is 30 mph. The World War II module uses a scale of 300 feet per hex, 4.5 seconds per game turn and 50 mph per flight point. The Korean module uses a scale of 500 feet per hex, 4.5 seconds and 75 mph per flight point. The Modern rules use a scale of 800 feet per hex, 6 seconds per game turn and 100 mph per flight point.
The game may be played on two levels depending on the level of detail desired, Tactical Combat and Flight Operations. When using the Tactical Combat scale, a map board and counters that represent individual aircraft and ground units are used to play combat engagements. At the Flight Operations scale, the player is responsible for meeting mission requirements and leading his flight to and from the target area.
The WarBirds Game System shows the performance differences between aircraft and technological developments have in tactical combat. For example, the World War I rules show the difference between a Fokker DVII with a 160 hp Mercedes engine and one powered by a 185 hp BMW engine. Weapon synchronization systems have an impact on the rate of fire and number of hits on the target. All aircraft have a safe G-Load rating. Maneuver beyond this load and the aircraft may suffer structural damage or failure. Aircraft carry a limited amount of fuel and ammunition to complete the assigned mission. Aircrew are limited in the number of operations they may perform during the game turn by Task Points. How aircraft and aircrew limitations and technological advances influenced air combat engagements may be experienced while playing WarBirds.
Each aircraft data card reflects the performance analysis of an individual aircraft, each subtype or advanced model will have a dedicated data card.
Canvas Falcons is the first module to be released and covers the air war from 1914 to 1918. Fifty two aircraft data cards representing important types that saw service in the air forces of the nations involved. Fifty two tactical scenarios cover the introduction of the aircraft as a weapon armed with hand held weapons to the end of war types such as the Fokker DVIII. Five Flight Operations missions are provided. Air-to-air, air-to-ground combat rules, and balloon busting, rough running engines, fuel use, negative G facing changes, pilot workload, weapon malfunctions, the affect of weapon synchronization systems on rate of fire, pilot and aircrew quality, new and battle weary aircraft and more are addressed in WarBirds.
Each module will use the same core movement and combat systems and share basic rules between the modules where appropriate. For example, the same rules are used to cover aircraft movement across all modules. Learn one set of rules and you will be able to play any module with the addition of era specific rules such as RADAR or turbine engines.
Each module uses the same basic rules, chart and table layout. The modules scale has been adjusted to fit aircraft performance of the era. For example, the World War I module has a scale of 100 feet per hex, 4.5 seconds per Tactical Game turn and each flight point is 15 mph. The Inter War Years module uses a scale of 200 feet per hex, 4.5 seconds per game turn and each flight point is 30 mph. The World War II module uses a scale of 300 feet per hex, 4.5 seconds per game turn and 50 mph per flight point. The Korean module uses a scale of 500 feet per hex, 4.5 seconds and 75 mph per flight point. The Modern rules use a scale of 800 feet per hex, 6 seconds per game turn and 100 mph per flight point.
The game may be played on two levels depending on the level of detail desired, Tactical Combat and Flight Operations. When using the Tactical Combat scale, a map board and counters that represent individual aircraft and ground units are used to play combat engagements. At the Flight Operations scale, the player is responsible for meeting mission requirements and leading his flight to and from the target area.
The WarBirds Game System shows the performance differences between aircraft and technological developments have in tactical combat. For example, the World War I rules show the difference between a Fokker DVII with a 160 hp Mercedes engine and one powered by a 185 hp BMW engine. Weapon synchronization systems have an impact on the rate of fire and number of hits on the target. All aircraft have a safe G-Load rating. Maneuver beyond this load and the aircraft may suffer structural damage or failure. Aircraft carry a limited amount of fuel and ammunition to complete the assigned mission. Aircrew are limited in the number of operations they may perform during the game turn by Task Points. How aircraft and aircrew limitations and technological advances influenced air combat engagements may be experienced while playing WarBirds.
Each aircraft data card reflects the performance analysis of an individual aircraft, each subtype or advanced model will have a dedicated data card.
Canvas Falcons is the first module to be released and covers the air war from 1914 to 1918. Fifty two aircraft data cards representing important types that saw service in the air forces of the nations involved. Fifty two tactical scenarios cover the introduction of the aircraft as a weapon armed with hand held weapons to the end of war types such as the Fokker DVIII. Five Flight Operations missions are provided. Air-to-air, air-to-ground combat rules, and balloon busting, rough running engines, fuel use, negative G facing changes, pilot workload, weapon malfunctions, the affect of weapon synchronization systems on rate of fire, pilot and aircrew quality, new and battle weary aircraft and more are addressed in WarBirds.
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