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BGG랭킹
BGG전체 : 19343
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Dan Hundycz
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아티스트
Courtney Boulton, Jessica Chiodo
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인원
게임 소개
꼬인 30분 카드 게임. 자신의 욕구를 충족시키려 하면서 상대방을 좌절시키는 정신적 싸움입니다.
모든 게임에는 심리학이 포함되어 있습니다. 이번 게임에는 정면으로 적용됩니다. 여러분은 여러분이 선택한 방향으로 점수를 조작하기 위해 백핸드 칭찬, 영리한 모욕, 편집증, 스트레스, 포비아스를 사용할 것입니다. 그것은 경기를 신선하게 유지하고 재생할 수 있는 반작용인 반전과 다중 전술을 가지고 있다.
각 플레이어는 자유, 재미, 힘, 소속이라는 네 가지 카테고리에서 점수를 획득합니다. 승리 포인트는 경기 종료 시 카테고리에서 가장 높은 점수를 얻었을 때 부여됩니다. 부여되는 점수 수는 플레이어가 사용하는 Archetype에 따라 달라집니다.
플레이어는 점수를 낮추거나 올리거나, 자신이나 다른 플레이어에게 영향을 미치거나, 다른 플레이어가 자신에게 영향을 미치는 것을 차단하기 위해 멘탈 에너지를 사용합니다.
방어 메커니즘은 당신을 보호하는데 도움이 되지만, 당신이 행동을 할 때 당신은 심리적 짐을 쌓는다. 짐을 벗으시려면 테라피를 받으셔야 합니다. 하지만 요법은 방어기제를 잃게 만들기도 합니다.
심리전은 매 턴마다 다수의 핵심 결정 포인트가 나오는 균형게임이다. 어떤 카드를 폐기해야 에너지를 만들 수 있는지, 어떤 카드를 플레이해야 하는지, 어떤 점수를 얻어야 하는지, 어떻게 동작을 결합해야 하는지 등이 그것입니다.
모든 게임에는 심리학이 포함되어 있습니다. 이번 게임에는 정면으로 적용됩니다. 여러분은 여러분이 선택한 방향으로 점수를 조작하기 위해 백핸드 칭찬, 영리한 모욕, 편집증, 스트레스, 포비아스를 사용할 것입니다. 그것은 경기를 신선하게 유지하고 재생할 수 있는 반작용인 반전과 다중 전술을 가지고 있다.
각 플레이어는 자유, 재미, 힘, 소속이라는 네 가지 카테고리에서 점수를 획득합니다. 승리 포인트는 경기 종료 시 카테고리에서 가장 높은 점수를 얻었을 때 부여됩니다. 부여되는 점수 수는 플레이어가 사용하는 Archetype에 따라 달라집니다.
플레이어는 점수를 낮추거나 올리거나, 자신이나 다른 플레이어에게 영향을 미치거나, 다른 플레이어가 자신에게 영향을 미치는 것을 차단하기 위해 멘탈 에너지를 사용합니다.
방어 메커니즘은 당신을 보호하는데 도움이 되지만, 당신이 행동을 할 때 당신은 심리적 짐을 쌓는다. 짐을 벗으시려면 테라피를 받으셔야 합니다. 하지만 요법은 방어기제를 잃게 만들기도 합니다.
심리전은 매 턴마다 다수의 핵심 결정 포인트가 나오는 균형게임이다. 어떤 카드를 폐기해야 에너지를 만들 수 있는지, 어떤 카드를 플레이해야 하는지, 어떤 점수를 얻어야 하는지, 어떻게 동작을 결합해야 하는지 등이 그것입니다.
The twisted half hour card game. A mental battle where you try to thwart your opponents while attempting to meet your own needs.
All games incorporate psychology, this one takes it head on. You will be using Backhanded Compliments, Clever Insults, Paranoia, Stress and Phobias to manipulate scores in a direction that you choose. It has a twists and multiple tactics, counter-actions that keep the game fresh and replay-able.
Each player scores on four categories; Freedom, Fun, Power and Belonging. Victory points are awarded for having the highest score in a category at the end of the game. The number of points awarded are dependent on the Archetype that the player is using.
Players will spend Mental Energy to perform actions which will lower/raise scores, have an effect on themselves or other players, or block other players from affecting them.
Defense Mechanisms will help protect you, but as you perform actions you build up Psychological Baggage. To rid yourself of the baggage, you must go to Therapy. But Therapy also causes you to lose your Defense Mechanisms.
Psychological Warfare is a balancing game with a number of key decision points each turn. Which cards to discard to create energy, which cards to play, which scores to change, how to combine actions and much more.
All games incorporate psychology, this one takes it head on. You will be using Backhanded Compliments, Clever Insults, Paranoia, Stress and Phobias to manipulate scores in a direction that you choose. It has a twists and multiple tactics, counter-actions that keep the game fresh and replay-able.
Each player scores on four categories; Freedom, Fun, Power and Belonging. Victory points are awarded for having the highest score in a category at the end of the game. The number of points awarded are dependent on the Archetype that the player is using.
Players will spend Mental Energy to perform actions which will lower/raise scores, have an effect on themselves or other players, or block other players from affecting them.
Defense Mechanisms will help protect you, but as you perform actions you build up Psychological Baggage. To rid yourself of the baggage, you must go to Therapy. But Therapy also causes you to lose your Defense Mechanisms.
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