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6.5Mollwitz 1741: Frederick the Great's First Battle (2015) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jeff Berry (II), Michael W. Kennedy
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아티스트
José Ramón Faura, Mike Mirfin, Antonio Pinar
-
인원
게임 소개
소개
몰비츠는 1741년 4월 10일 오스트리아 왕위 계승 전쟁에서 프로이센과 오스트리아 사이에 벌어진 전투이다. 이 게임은 약 1700년부터 1799년까지의 전술 전쟁을 위해 스탠드 앤 딜리버리 표준 시리즈 규칙을 사용한다. 표준 시리즈 규칙은 초보 및 고급 플레이어에게 당시의 선형 전투의 느낌을 주는 동시에 쉬운 플레이를 위해 설계되었다.
게임 맵
22” x 17”인치 게임 지도는 폴란드의 작은 마을 몰비츠 주변에서 전투가 벌어졌던 일반적인 지역을 나타낸다. 각 육각형의 지름은 약 180야드입니다. 그해 4월 폭설이 내려 지도가 흰색이 대부분이다.
카운터 및 마커
전투부대는 크게 3가지로 나뉜다: 보병(영유병)과 수류탄(포병) 그리고 포병(포병). 게다가, 지휘관 부대도 있습니다.
승리하는 방법
프리드리히 2세와 그의 군대는 적진에서 포위되었고, 그와 그의 왕국의 나머지 지역 사이에 있는 오스트리아군은 그의 보급선과 통신선을 차단했다. 몰비츠 타운의 어느 한 곳이라도 프로이센이 주문한 풋 유닛에 의해 점유되면 프로이센 플레이어가 게임에서 승리한다. 오스트리아 선수는 프레데릭 2세가 죽으면 즉시 승리한다. 오스트리아 선수는 경기 종료 후 최소 1개의 몰비츠 헥스를 획득하지 못하고 최소 6개의 오스트리아 보병 부대가 전장에 남아있을 경우 승리한다. 상대방이 패배하면 어느 한쪽이 승리한다. 다른 건 무승부야
플레이 순서
10번의 게임 턴이 있습니다. 각 게임 턴은 표시된 순서대로 수행되는 다음과 같은 단계로 구성됩니다.
A. 턴 이니셔티브를 위한 롤
두 선수 모두 1D6)의 6면 주사위를 굴립니다. 더 높은 결과를 굴리는 선수가 퍼스트 플레이어입니다. 동점일 경우 다시 굴리세요.
B. 퍼스트 플레이어 단계
a. 원거리 포병 사격
b. 이동
c. 전투
d. 랠리
C. 두 번째 플레이어에 대해 위 단계를 반복합니다.
D. 양쪽의 라우팅 확인; 진각 방향 지시계
몰비츠는 1741년 4월 10일 오스트리아 왕위 계승 전쟁에서 프로이센과 오스트리아 사이에 벌어진 전투이다. 이 게임은 약 1700년부터 1799년까지의 전술 전쟁을 위해 스탠드 앤 딜리버리 표준 시리즈 규칙을 사용한다. 표준 시리즈 규칙은 초보 및 고급 플레이어에게 당시의 선형 전투의 느낌을 주는 동시에 쉬운 플레이를 위해 설계되었다.
게임 맵
22” x 17”인치 게임 지도는 폴란드의 작은 마을 몰비츠 주변에서 전투가 벌어졌던 일반적인 지역을 나타낸다. 각 육각형의 지름은 약 180야드입니다. 그해 4월 폭설이 내려 지도가 흰색이 대부분이다.
카운터 및 마커
전투부대는 크게 3가지로 나뉜다: 보병(영유병)과 수류탄(포병) 그리고 포병(포병). 게다가, 지휘관 부대도 있습니다.
승리하는 방법
프리드리히 2세와 그의 군대는 적진에서 포위되었고, 그와 그의 왕국의 나머지 지역 사이에 있는 오스트리아군은 그의 보급선과 통신선을 차단했다. 몰비츠 타운의 어느 한 곳이라도 프로이센이 주문한 풋 유닛에 의해 점유되면 프로이센 플레이어가 게임에서 승리한다. 오스트리아 선수는 프레데릭 2세가 죽으면 즉시 승리한다. 오스트리아 선수는 경기 종료 후 최소 1개의 몰비츠 헥스를 획득하지 못하고 최소 6개의 오스트리아 보병 부대가 전장에 남아있을 경우 승리한다. 상대방이 패배하면 어느 한쪽이 승리한다. 다른 건 무승부야
플레이 순서
10번의 게임 턴이 있습니다. 각 게임 턴은 표시된 순서대로 수행되는 다음과 같은 단계로 구성됩니다.
A. 턴 이니셔티브를 위한 롤
두 선수 모두 1D6)의 6면 주사위를 굴립니다. 더 높은 결과를 굴리는 선수가 퍼스트 플레이어입니다. 동점일 경우 다시 굴리세요.
B. 퍼스트 플레이어 단계
a. 원거리 포병 사격
b. 이동
c. 전투
d. 랠리
C. 두 번째 플레이어에 대해 위 단계를 반복합니다.
D. 양쪽의 라우팅 확인; 진각 방향 지시계
INTRODUCTION
Mollwitz 1741 was fought on April 10, 1741 between Prussia and Austria in the War of the Austrian Succession. This game uses the Stand and Deliver Standard Series Rules for tactical warfare from about 1700 to 1799. The Standard Series Rules provide beginning and advanced players with the feel of linear combat of the time while being designed for easy play.
THE GAME MAP
The 22” x 17” inch game map represents the general area where the battle was fought around the small Polish village of Mollwitz. Each hex is about 180 yards across. The map is mostly white as there had been a heavy, late snow in April that year.
COUNTERS AND MARKERS
There are three general types of combat units: foot (infantry and grenadiers); mounted (cavalry and cuirassiers); and artillery. In addition, there are commander units.
HOW TO WIN
Frederick II and his army were caught behind enemy lines with a large Austrian force lying between him and the rest of his kingdom to the north with his supply and communication lines cut off. The Prussian player wins the game if at the end of the game any Mollwitz Town hex is occupied by Prussian ordered foot units. The Austrian player wins immediately if Frederick II is killed. The Austrian player wins if at the end of the game the Prussian player does not capture at least one Mollwitz hex and at least 6 ordered Austrian infantry units remain on the field. Either side wins if the other should rout. Anything else is a draw.
SEQUENCE OF PLAY
There are ten game turns. Each game turn consists of the following phases performed in the sequence shown:
A. Roll for Turn Initiative
Both players roll one six-sided die (1D6). The player who rolls the higher result is the First Player. In the event of a tie, roll again.
B. First Player Phases
a. Ranged Artillery Fire
b. Movement
c. Combat
d. Rally
C. Repeat Above Phases for the Second Player
D. Both Sides Check for Rout; Advance Turn Marker
Mollwitz 1741 was fought on April 10, 1741 between Prussia and Austria in the War of the Austrian Succession. This game uses the Stand and Deliver Standard Series Rules for tactical warfare from about 1700 to 1799. The Standard Series Rules provide beginning and advanced players with the feel of linear combat of the time while being designed for easy play.
THE GAME MAP
The 22” x 17” inch game map represents the general area where the battle was fought around the small Polish village of Mollwitz. Each hex is about 180 yards across. The map is mostly white as there had been a heavy, late snow in April that year.
COUNTERS AND MARKERS
There are three general types of combat units: foot (infantry and grenadiers); mounted (cavalry and cuirassiers); and artillery. In addition, there are commander units.
HOW TO WIN
Frederick II and his army were caught behind enemy lines with a large Austrian force lying between him and the rest of his kingdom to the north with his supply and communication lines cut off. The Prussian player wins the game if at the end of the game any Mollwitz Town hex is occupied by Prussian ordered foot units. The Austrian player wins immediately if Frederick II is killed. The Austrian player wins if at the end of the game the Prussian player does not capture at least one Mollwitz hex and at least 6 ordered Austrian infantry units remain on the field. Either side wins if the other should rout. Anything else is a draw.
SEQUENCE OF PLAY
There are ten game turns. Each game turn consists of the following phases performed in the sequence shown:
A. Roll for Turn Initiative
Both players roll one six-sided die (1D6). The player who rolls the higher result is the First Player. In the event of a tie, roll again.
B. First Player Phases
a. Ranged Artillery Fire
b. Movement
c. Combat
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C. Repeat Above Phases for the Second Player
D. Both Sides Check for Rout; Advance Turn Marker
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