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BGG랭킹
BGG전체 : 7767
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.47 / 5
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디자이너
Leif Steiestol
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아티스트
JJ Ariosa, Peter Wocken
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인원
게임 소개
니모는 사라졌지만, 그의 기계들은 우리에게 완전히 새로운 세상을 열어주었어! 넵튠의 바다의 바닥은 우리에게 열려있었고, 그들의 현상금을 넘겨줄 준비가 되어있었다. 채굴기계를 장비하고 업그레이드한 다음 바다 밑의 풍부한 광물로 안내하십시오. 시장을 마음대로 구부릴 수 있도록 자원 공급을 조절하세요. Nautilus Industries의 주인이 되십시오!
이 게임에서 플레이어들은 진취적인 사업주 역할을 맡으며, 각각은 게임이 끝날 때까지 가장 많은 돈을 벌기 위해 시장뿐만 아니라 바다의 풍요로움을 이용하려고 한다. 플레이어들은 채굴 로봇 프로그래밍, 창고 용량 증가, 채굴 구역 주문 교환, 주식 구매와 같은 일련의 간단한 행동을 취한다.
각 라운드에서 플레이어는 시장 단계 이전에 취해야 하는 세 가지 행동을 가집니다. 이 단계에서 플레이어들은 차례대로 자원을 수집하고 판매한다. 각 해상 지대는 특정한 순서로 채굴되며 플레이어는 각 라운드마다 자원을 팔거나 다음 라운드를 위해 보유할 수 있는 옵션을 갖게 된다. 자원이 판매될 때, 그 자원의 공급/수요를 반영하기 위해 그 자원의 시장가격은 감소한다. 따라서 자원이 매각되지 않으면 그 자원의 시장가격이 상승한다. 선수들은 언제 팔 것인지, 언제 잡을 것인지를 결정해야 한다. 당신은 이웃이 돈을 덜 벌도록 가격을 낮추기 위해 시장에 홍수를 일으켜야 하는가? 당신 옆에 있는 플레이어가 더 높은 가격을 요구할 것 같나요, 아니면 당신을 괴롭히기 위해 그들이 팔릴 것 같나요?
Nautilus Industries는 여러분이 취하는 간단한 행동 때문에 배우기 쉽지만, 시장, 주식, 플레이어가 게임플레이에 영향을 미치는 방식 때문에 역동적입니다.
이 게임에서 플레이어들은 진취적인 사업주 역할을 맡으며, 각각은 게임이 끝날 때까지 가장 많은 돈을 벌기 위해 시장뿐만 아니라 바다의 풍요로움을 이용하려고 한다. 플레이어들은 채굴 로봇 프로그래밍, 창고 용량 증가, 채굴 구역 주문 교환, 주식 구매와 같은 일련의 간단한 행동을 취한다.
각 라운드에서 플레이어는 시장 단계 이전에 취해야 하는 세 가지 행동을 가집니다. 이 단계에서 플레이어들은 차례대로 자원을 수집하고 판매한다. 각 해상 지대는 특정한 순서로 채굴되며 플레이어는 각 라운드마다 자원을 팔거나 다음 라운드를 위해 보유할 수 있는 옵션을 갖게 된다. 자원이 판매될 때, 그 자원의 공급/수요를 반영하기 위해 그 자원의 시장가격은 감소한다. 따라서 자원이 매각되지 않으면 그 자원의 시장가격이 상승한다. 선수들은 언제 팔 것인지, 언제 잡을 것인지를 결정해야 한다. 당신은 이웃이 돈을 덜 벌도록 가격을 낮추기 위해 시장에 홍수를 일으켜야 하는가? 당신 옆에 있는 플레이어가 더 높은 가격을 요구할 것 같나요, 아니면 당신을 괴롭히기 위해 그들이 팔릴 것 같나요?
Nautilus Industries는 여러분이 취하는 간단한 행동 때문에 배우기 쉽지만, 시장, 주식, 플레이어가 게임플레이에 영향을 미치는 방식 때문에 역동적입니다.
Nemo is gone, but his machines have opened a whole new world to us! The floors of Neptune's seas lay open to us, ready to surrender their bounties. Equip and upgrade your mining machines, then guide them to the rich mineral seams beneath the ocean. Control the supply of resources to bend the market to your will. Become the master of Nautilus Industries!
In the game, players take on the role of an enterprising business owner, with each trying to exploit the riches of the sea as well as the marketplace to earn the most money by the end of the game. Players take a series of simple actions, such as programming a mining robot, increasing warehouse capacity, swapping mining zone order, or purchasing stocks.
Each round, players have three actions they must take before the market phase. During this phase, players collect and sell resources, in turn order. Each sea zone is mined in a specific order, and players have the option each round to sell or hold their resources for a later round. When resources are sold, the market price of that resource decreases to reflect the supply/demand of that resource; stocks of the company using that resource also increase in value. Accordingly, if a resource is not sold, the market price for that resource increases. Players must decide when to sell and when to hold. Should you flood the market to bring down the price so your neighbor makes less money? Do you think the player beside you will hold out for a higher price, or will they sell just to spite you?
Nautilus Industries is easy to learn because of the simple actions you take, yet dynamic because of the way the markets, stocks, and players affect the gameplay.
In the game, players take on the role of an enterprising business owner, with each trying to exploit the riches of the sea as well as the marketplace to earn the most money by the end of the game. Players take a series of simple actions, such as programming a mining robot, increasing warehouse capacity, swapping mining zone order, or purchasing stocks.
Each round, players have three actions they must take before the market phase. During this phase, players collect and sell resources, in turn order. Each sea zone is mined in a specific order, and players have the option each round to sell or hold their resources for a later round. When resources are sold, the market price of that resource decreases to reflect the supply/demand of that resource; stocks of the company using that resource also increase in value. Accordingly, if a resource is not sold, the market price for that resource increases. Players must decide when to sell and when to hold. Should you flood the market to bring down the price so your neighbor makes less money? Do you think the player beside you will hold out for a higher price, or will they sell just to spite you?
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