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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Anthony E. Pratt
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아티스트
-
인원
게임 소개
단서와 파치시가 함께 통에 담았어 그것은 에이본을 통해 이용할 수 있었다. 그것은 1996년 판에 바탕을 두고 있다. 쿼드 폴드 보드는 전통적인 게임보다 약간 작지만, 다른 모든 것은 그대로이다. 칠판의 한쪽은 클루 게임용이고 다른 한쪽은 파르체시 게임용입니다.
클루에서는 플레이어가 맨션에서 방 사이를 옮겨다니며 누가, 무엇으로, 어디서 그랬는지에 대한 미스터리를 풀어나간다. 플레이어들은 보드 중앙에 있는 기밀 파일에 각 카드 타입의 탑 카드를 몰래 넣은 후 캐릭터, 무기, 위치 카드를 발급받는다. 플레이어는 방으로 이동한 후 특정 무기를 소지하고 해당 방에서 한 캐릭터를 고발해야 한다. 왼쪽의 플레이어는 고소인에게 카드 중 하나를 보여줘야 한다. 추론적 추론을 통해 각 플레이어는 비밀 파일에 어떤 캐릭터, 무기, 위치가 있는지 파악해야 한다. 이를 위해 각 선수는 점점 더 많은 비난을 함으로써 다른 선수들의 손에 어떤 카드가 있는지 밝혀내야 한다. 플레이어가 다른 플레이어가 어떤 카드를 들고 있는지 알게 되면 비밀 파일에 어떤 카드가 있는지 알게 됩니다.
파르체시에서는 각 플레이어가 자신의 보드 코너에서 시작하는 일련의 폰을 가지고 있다. 목표는 보드 주변의 폰을 "home" 섹션으로 옮기는 것입니다. 움직임은 주사위에 의해 제어된다. 모든 플레이어는 같은 보드에서 움직이기 때문에 서로 폰을 잡을 수 있습니다. 포획된 폰은 플레이어의 코너로 돌아가 다시 여행을 시작해야 합니다. 승자는 모든 폰을 이동하는 첫 번째 플레이어입니다.
클루에서는 플레이어가 맨션에서 방 사이를 옮겨다니며 누가, 무엇으로, 어디서 그랬는지에 대한 미스터리를 풀어나간다. 플레이어들은 보드 중앙에 있는 기밀 파일에 각 카드 타입의 탑 카드를 몰래 넣은 후 캐릭터, 무기, 위치 카드를 발급받는다. 플레이어는 방으로 이동한 후 특정 무기를 소지하고 해당 방에서 한 캐릭터를 고발해야 한다. 왼쪽의 플레이어는 고소인에게 카드 중 하나를 보여줘야 한다. 추론적 추론을 통해 각 플레이어는 비밀 파일에 어떤 캐릭터, 무기, 위치가 있는지 파악해야 한다. 이를 위해 각 선수는 점점 더 많은 비난을 함으로써 다른 선수들의 손에 어떤 카드가 있는지 밝혀내야 한다. 플레이어가 다른 플레이어가 어떤 카드를 들고 있는지 알게 되면 비밀 파일에 어떤 카드가 있는지 알게 됩니다.
파르체시에서는 각 플레이어가 자신의 보드 코너에서 시작하는 일련의 폰을 가지고 있다. 목표는 보드 주변의 폰을 "home" 섹션으로 옮기는 것입니다. 움직임은 주사위에 의해 제어된다. 모든 플레이어는 같은 보드에서 움직이기 때문에 서로 폰을 잡을 수 있습니다. 포획된 폰은 플레이어의 코너로 돌아가 다시 여행을 시작해야 합니다. 승자는 모든 폰을 이동하는 첫 번째 플레이어입니다.
Clue and Pachisi together in a tin. It was available through Avon. It is based on the 1996 edition. The quad fold board is slightly smaller than the traditional game, but everything else remains the same. One side of the board is for the game Clue and the other is for the game Parcheesi.
In Clue, players move from room to room in a mansion to solve the mystery of: who done it, with what, and where? Players are dealt character, weapon, and location cards after the top card from each card type is secretly placed in the confidential file in the middle of the board. Players must move to a room and then make an accusation against a character saying they did it in that room with a specific weapon. The player to the left must show one of any cards accused to the accuser if in that player's hand. Through deductive reasoning each player must figure out which character, weapon, and location are in the secret file. To do this, each player must uncover what cards are in other players hands by making more and more accusations. Once a player knows what cards the other players are holding they will know what cards are in the secret file.
In Parcheesi, each player has a set of pawns that start in his or her corner of the board. The goal is to move the pawns around the board to the "home" section. Movement is controlled by dice. All players move around the same board, so they may capture each others pawns. Captured pawns are returned to their player's corner and must start their journey over. The winner is the first player to move all pawns "home".
In Clue, players move from room to room in a mansion to solve the mystery of: who done it, with what, and where? Players are dealt character, weapon, and location cards after the top card from each card type is secretly placed in the confidential file in the middle of the board. Players must move to a room and then make an accusation against a character saying they did it in that room with a specific weapon. The player to the left must show one of any cards accused to the accuser if in that player's hand. Through deductive reasoning each player must figure out which character, weapon, and location are in the secret file. To do this, each player must uncover what cards are in other players hands by making more and more accusations. Once a player knows what cards the other players are holding they will know what cards are in the secret file.
In Parcheesi, each player has a set of pawns that start in his or her corner of the board. The goal is to move the pawns around the board to the "home" section. Movement is controlled by dice. All players move around the same board, so they may capture each others pawns. Captured pawns are returned to their player's corner and must start their journey over. The winner is the first player to move all pawns "home".
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