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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
(Uncredited)
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인원
게임 소개
체이스는 둥근 구덩이가 있는 네모난 나무 판 위에서 연주되는데, 가운데에서 조각된 "숨겨진""이다. 작은 구멍 4줄은 구덩이에서 널빤지 측면까지 수직, 수평으로 뻗어 있으며, 네 면 모두 경계를 이룬다. 보드의 각 모서리 근처에는 4개의 작은 구멍이 더 있습니다. 작은 구멍의 선 위에 판에 인쇄된 발자국은 한 방향으로, 궁극적으로는 은신처를 향해 가는 발자국이다. 네 개의 구멍 위에 폭탄, 올가미, 총, 칼이 인쇄되어 있다.
네 명의 선수는 각각 네 개의 페그를 가지고 있습니다. 놀이는 네 개의 피스가 네 개의 모서리 그룹 중 하나에서 휴식하는 것으로 시작한다. 플레이어들은 그들의 움직임의 길이를 결정하기 위해 돌아가며 6면체 주사위를 굴린다. 플레이어의 말뚝 중 하나를 움직일 수 있지만, 대부분은 주사위 위에 굴린 발자국의 정확한 수로 움직인다.
다른 선수가 점유한 홀에 착지하면 첫 번째 페그를 홈으로 돌려 다시 시작하고, 플레이 중인 페그를 5칸 더 이동시킨다. 플레이어는 자신의 말뚝 중 하나가 차지하는 공간에 착지할 수 없으며, 다른 말뚝을 움직여야 한다.
은신처는 정확한 주사위 굴림만으로 도달할 수 있습니다. 만약 다른 움직임이 없다면, 그 선수는 턴을 잃고 그 자리에 고정된다. 네 개의 페그를 모두 아지트로 옮긴 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
네 명의 선수는 각각 네 개의 페그를 가지고 있습니다. 놀이는 네 개의 피스가 네 개의 모서리 그룹 중 하나에서 휴식하는 것으로 시작한다. 플레이어들은 그들의 움직임의 길이를 결정하기 위해 돌아가며 6면체 주사위를 굴린다. 플레이어의 말뚝 중 하나를 움직일 수 있지만, 대부분은 주사위 위에 굴린 발자국의 정확한 수로 움직인다.
다른 선수가 점유한 홀에 착지하면 첫 번째 페그를 홈으로 돌려 다시 시작하고, 플레이 중인 페그를 5칸 더 이동시킨다. 플레이어는 자신의 말뚝 중 하나가 차지하는 공간에 착지할 수 없으며, 다른 말뚝을 움직여야 한다.
은신처는 정확한 주사위 굴림만으로 도달할 수 있습니다. 만약 다른 움직임이 없다면, 그 선수는 턴을 잃고 그 자리에 고정된다. 네 개의 페그를 모두 아지트로 옮긴 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
The Chase is played on a square wooden board with a round pit, the "hideout," carved out of the center. Four lines of small holes extend vertically and horizontally from the pit to the sides of the board, and continue around all four sides making a border. Near each corner of the board are four more small holes. Printed on the board over the lines of small holes are the outlines of footprints leading in one direction, ultimately towards the hideout. Printed over the groupings of four holes are a bomb, a noose, a gun, and a knife.
Four players have four pegs each in their own color. Play begins with their four pieces resting in one of the four corner groupings. Players take turns rolling a six-sided die to determine the length of their move. Any one of the player's pegs may be moved, but most be moved the exact number of footprints rolled on the die.
If landing on a hole occupied by another player, the first peg is returned to its home base to begin again, and the peg in play is moved five extra spaces. Players may not land on a footprint occupied by one of their own pegs; they must choose to move a different peg.
The hideout may only be reached by an exact roll of the die. If no other moves are possible, that player forfeits the turn and the peg remains in place. The first player to move all four pegs into the hideout wins the game.
Four players have four pegs each in their own color. Play begins with their four pieces resting in one of the four corner groupings. Players take turns rolling a six-sided die to determine the length of their move. Any one of the player's pegs may be moved, but most be moved the exact number of footprints rolled on the die.
If landing on a hole occupied by another player, the first peg is returned to its home base to begin again, and the peg in play is moved five extra spaces. Players may not land on a footprint occupied by one of their own pegs; they must choose to move a different peg.
The hideout may only be reached by an exact roll of the die. If no other moves are possible, that player forfeits the turn and the peg remains in place. The first player to move all four pegs into the hideout wins the game.
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