-
BGG랭킹
BGG전체 : 9512
FAMILYGAMES : 2220
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
20-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.30 / 5
-
디자이너
Katherine Cook (I), Dan Finkel
-
아티스트
Shawn Kemna
-
인원
게임 소개
프라임 클라이밍은 아름다운 가능성의 세계를 열기 위해 산수를 사용하는 새로운 보드게임입니다. 선수들은 다른 선수들에 의해 다시 출발점으로 되돌아가는 것을 피하면서 보드의 중앙으로 가장 먼저 가기 위해 경쟁한다. 소수들의 힘을 강조하는 프라임 클라이밍은 수학적이고, 깊고, 창의적이고, 재미있다.
각 플레이어는 0원부터 시작하는 두 개의 폰을 제어합니다. 플레이어들은 두 개의 10면 주사위를 번갈아 굴리며 4개의 기본 연산인 덧셈, 뺄셈, 곱셈, 나눗셈 중 하나를 사용하여 두 개의 폰에 값을 적용한다. 두 개의 폰을 101 원에 가장 먼저 넣는 사람이 정확히 게임에서 승리합니다! 주의: 다른 플레이어가 당신에게 착지하면, 당신은 처음부터 다시 돌아가게 됩니다. 그 과정에서 레드 서클에 착지한 플레이어들은 프라임 카드를 수집합니다. 일부는 현재 도움이 되고 일부는 나중에 도움이 되며 일부는 문제가 생깁니다!
프라임 클라이밍의 가장 큰 혁신 중 하나는 색칠 방식입니다. 10보다 작은 소수는 각각 고유의 색을 가지고 있습니다: 2는 오렌지색, 3은 녹색, 5는 파란색, 7은 보라색입니다. 10이 지나면 각 소수들은 빨간색이 된다. 소수점이 아닌 숫자는 소수점에 해당하는 색이 혼합된 것이다. 예를 들어, 14 = 2 x 7이므로 14개의 원은 반은 주황색이고 반은 보라색입니다.
컬러 코딩은 플레이어가 보드에 있는 숫자의 배수와 요인을 빠르게 분석할 수 있게 해준다. 이를 통해 플레이어들은 자신의 곱셈과 나눗셈을 확인할 수 있으며, 곱셈을 아직 배우지 않은 아이들도 게임을 할 수 있다.
각 플레이어는 0원부터 시작하는 두 개의 폰을 제어합니다. 플레이어들은 두 개의 10면 주사위를 번갈아 굴리며 4개의 기본 연산인 덧셈, 뺄셈, 곱셈, 나눗셈 중 하나를 사용하여 두 개의 폰에 값을 적용한다. 두 개의 폰을 101 원에 가장 먼저 넣는 사람이 정확히 게임에서 승리합니다! 주의: 다른 플레이어가 당신에게 착지하면, 당신은 처음부터 다시 돌아가게 됩니다. 그 과정에서 레드 서클에 착지한 플레이어들은 프라임 카드를 수집합니다. 일부는 현재 도움이 되고 일부는 나중에 도움이 되며 일부는 문제가 생깁니다!
프라임 클라이밍의 가장 큰 혁신 중 하나는 색칠 방식입니다. 10보다 작은 소수는 각각 고유의 색을 가지고 있습니다: 2는 오렌지색, 3은 녹색, 5는 파란색, 7은 보라색입니다. 10이 지나면 각 소수들은 빨간색이 된다. 소수점이 아닌 숫자는 소수점에 해당하는 색이 혼합된 것이다. 예를 들어, 14 = 2 x 7이므로 14개의 원은 반은 주황색이고 반은 보라색입니다.
컬러 코딩은 플레이어가 보드에 있는 숫자의 배수와 요인을 빠르게 분석할 수 있게 해준다. 이를 통해 플레이어들은 자신의 곱셈과 나눗셈을 확인할 수 있으며, 곱셈을 아직 배우지 않은 아이들도 게임을 할 수 있다.
Prime Climb is a new board game that uses arithmetic to open a beautiful world of possibility. Players race to be the first to get to the center of the board while avoiding getting knocked back to the start by other players. Highlighting the power of the prime numbers, Prime Climb is mathematical, deep, creative, and fun.
Each player controls two pawns that start at the 0 circle. Players take turns rolling two 10-sided dice and applying the values to their two pawns using any of the four basic arithmetic operations: addition, subtraction, multiplication, and division. The first to get both pawns into the 101 circle exactly wins the game! Be careful: if another player lands on you, you get sent back to the start. Along the way, players who land on the red circles collect Prime cards—some are helpful now, some are helpful later, and a few are trouble!
One of the great innovations of Prime Climb is the coloring scheme. Each of the prime numbers less than 10 has its own color: 2 is orange, 3 is green, 5 is blue, and 7 is purple. After 10, each prime number is red. Any number that is not a prime is a mix of colors that corresponds to its prime factors. For example, 14 = 2 x 7, so the 14 circle is half orange and half purple.
The color coding allows players a way to quickly analyze the factors and multiples of the numbers on the board. This helps players check their multiplication and division, and even allows kids who haven't yet learned multiplication to play the game.
Each player controls two pawns that start at the 0 circle. Players take turns rolling two 10-sided dice and applying the values to their two pawns using any of the four basic arithmetic operations: addition, subtraction, multiplication, and division. The first to get both pawns into the 101 circle exactly wins the game! Be careful: if another player lands on you, you get sent back to the start. Along the way, players who land on the red circles collect Prime cards—some are helpful now, some are helpful later, and a few are trouble!
One of the great innovations of Prime Climb is the coloring scheme. Each of the prime numbers less than 10 has its own color: 2 is orange, 3 is green, 5 is blue, and 7 is purple. After 10, each prime number is red. Any number that is not a prime is a mix of colors that corresponds to its prime factors. For example, 14 = 2 x 7, so the 14 circle is half orange and half purple.
The color coding allows players a way to quickly analyze the factors and multiples of the numbers on the board. This helps players check their multiplication and division, and even allows kids who haven't yet learned multiplication to play the game.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
251
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
818
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
530
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
470
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
438
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
647
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
663
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
806
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
968
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1044
-
2024-11-13
-
Lv.11