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BGG랭킹
BGG전체 : 22414
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.29 / 5
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디자이너
George Chipp, Antonio Zax
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아티스트
Aliroku, Samuel Nordius
-
인원
게임 소개
갤럭틱 아레나에서 첫 경기가 열린 지 150년이 지났다. 이 고대 신비로운 무대는 원래 시간이 지나면서 잊혀진 버려진 서펜테 하위 시스템에 위치해 있었다. 1차 대참사 이후, 테란인들은 우주를 식민지화하기 위해 끝없이 많은 우주 플랫폼을 만들었고, 우주 플랫폼 CETUS-7을 임대하기 위해 테란과 신비한 영향력을 가진 종파 사이에 합의가 이루어졌다. 고대 경기장은 플랫폼 꼭대기에 다시 지어졌고, 우주에서의 은하계 싸움을 가져왔다.
아레나의 모든 중계권은 원자 형제단이 쥐고 있어 매 순간마다 수조 크레딧이 쌓이고 있어 파격적인 게임을 조직하는 데 소질이 있어 대중들에게 엄청나게 인기를 끌었고, 이제는 다시 때가 왔다. 전 은하에서 온 검투사들이 CETUS-7에 모이고 있습니다. 다섯 명의 영웅만이 살아남아 다가오는 대재앙에 직면할 것이다. 오라클레스는 다음과 같은 말을 했다.선인의 명복을 빕니다" 그 의미를 이해하지 못하는 사람들은 파멸을 맞이할 운명이에요.
아포칼립스 우주: 갤럭틱 아레나는 아포칼립스 우주를 배경으로 한 다섯 개의 프로젝트 중 첫 번째 작품으로, 전략적인 공상과학 소설 "영웅 vs. 영웅&인용;게임은 CETUS-7의 갤럭틱 아레나에서 열린다. 이 게임의 기본 원리는 재생 가능성입니다. 영웅마다 통계와 능력이 달라 선수 선택에 따라 달라지는 독특한 체격이 가능하다.
이 게임은 2-6명의 플레이어가 플레이하며 1vs1, 2vs2, 3vs3으로 플레이할 수 있습니다. 1vs1에서 플레이어는 드래프트 절차에 따라 사용 가능한 10명의 영웅 중에서 1-3명을 선발한다. 두 선수 모두 영웅을 선택한 후, 그들은 아레나에 들어갈 수 있도록 준비한다. 영웅들은 전투 전에 무기와 특별한 능력을 갖출 수 있습니다. 경기장 보드는 시작 위치, 비밀 함정, 보물 상자가 있는 6각형의 격자로 구성되어 있습니다.
두 선수 모두 비밀리에 영웅을 선택하고 공개하여 보드의 두 출발 위치에 배치한다. 이니셔티브 점수가 가장 높은 영웅이 먼저 플레이합니다. 그를 조종하는 선수가 공격수로 간주되고 상대는 수비수다. 각각의 영웅들은 자신의 특별한 능력, 방어, 또는 공격에 사용될 수 있는 많은 행동 포인트를 가지고 있다. 10면 주사위는 공격과 방어에 사용된다. 공격 선수는 자신의 영웅의 공격 점수를 자신의 공격 롤에, 수비 선수는 자신의 영웅의 방어 점수를 각각 자신의 수비 롤에 추가한다. 영웅은 부상을 입었을 때, 건강 포인트를 잃고, 건강이 제로일 때는 패배합니다.
아레나의 모든 중계권은 원자 형제단이 쥐고 있어 매 순간마다 수조 크레딧이 쌓이고 있어 파격적인 게임을 조직하는 데 소질이 있어 대중들에게 엄청나게 인기를 끌었고, 이제는 다시 때가 왔다. 전 은하에서 온 검투사들이 CETUS-7에 모이고 있습니다. 다섯 명의 영웅만이 살아남아 다가오는 대재앙에 직면할 것이다. 오라클레스는 다음과 같은 말을 했다.선인의 명복을 빕니다" 그 의미를 이해하지 못하는 사람들은 파멸을 맞이할 운명이에요.
아포칼립스 우주: 갤럭틱 아레나는 아포칼립스 우주를 배경으로 한 다섯 개의 프로젝트 중 첫 번째 작품으로, 전략적인 공상과학 소설 "영웅 vs. 영웅&인용;게임은 CETUS-7의 갤럭틱 아레나에서 열린다. 이 게임의 기본 원리는 재생 가능성입니다. 영웅마다 통계와 능력이 달라 선수 선택에 따라 달라지는 독특한 체격이 가능하다.
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One hundred and fifty years have passed since the first match in the Galactic Arena. This ancient mystical arena was originally located in an abandoned Serpente subsystem forgotten by time. After the First Apocalypse, the Terrans built endless numbers of space platforms to colonize space, and an agreement was brought forth between the Terrans and a mystical sect of great influence to lease the space platform CETUS-7. The ancient arena was rebuilt on top of the platform, taking the galactic fights into space.
The Atomic Brotherhood holds all the broadcast rights for the Arena, netting them trillions of Credits for every minute of every fight. Their aptitude for organizing unconventional games makes them exceedingly popular with the masses, and now the time has come again. Gladiators from all over the galaxy are gathering on CETUS-7. Only five heroes will survive to face the coming Apocalypse. The Oracles have spoken the words: "May the Zenites shine upon you." Those who cannot understand their meaning are destined to meet their doom.
Apocalypse Universe: Galactic Arena, the first of five projects set in the Apocalypse Universe, is a strategic science fiction "hero vs. hero" game that takes place in the Galactic Arena of CETUS-7. The guiding principle of this game is replayability. Each hero has different stats and abilities, allowing unique builds that depend on player choice.
The game is played by 2-6 players and can be played as 1vs1, 2vs2 or 3vs3. In 1vs1, the players follow a draft procedure and pick 1-3 heroes out of the ten available. After both players have chosen their heroes, they prepare them to enter the Arena. Heroes can equip weapons and special abilities before combat. The arena board consists of a grid of hexagons with starting positions, secret traps, and treasure crates.
Both players secretly choose, then reveal heroes, placing them on the two starting positions of the board. The hero with the highest initiative score plays first. The player controlling him is considered the attacker and his opponent is the defender. Each hero has a number of action points that can be used to perform his special abilities, to defend, or to attack. A ten-sided die is used for attacking and defending. The attacking player adds his hero's attack score to his attack roll and the defending player respectively adds his hero's defense score to his defense roll. When a hero is wounded, he loses health points — and at zero health, he's defeated.
The Atomic Brotherhood holds all the broadcast rights for the Arena, netting them trillions of Credits for every minute of every fight. Their aptitude for organizing unconventional games makes them exceedingly popular with the masses, and now the time has come again. Gladiators from all over the galaxy are gathering on CETUS-7. Only five heroes will survive to face the coming Apocalypse. The Oracles have spoken the words: "May the Zenites shine upon you." Those who cannot understand their meaning are destined to meet their doom.
Apocalypse Universe: Galactic Arena, the first of five projects set in the Apocalypse Universe, is a strategic science fiction "hero vs. hero" game that takes place in the Galactic Arena of CETUS-7. The guiding principle of this game is replayability. Each hero has different stats and abilities, allowing unique builds that depend on player choice.
The game is played by 2-6 players and can be played as 1vs1, 2vs2 or 3vs3. In 1vs1, the players follow a draft procedure and pick 1-3 heroes out of the ten available. After both players have chosen their heroes, they prepare them to enter the Arena. Heroes can equip weapons and special abilities before combat. The arena board consists of a grid of hexagons with starting positions, secret traps, and treasure crates.
Both players secretly choose, then reveal heroes, placing them on the two starting positions of the board. The hero with the highest initiative score plays first. The player controlling him is considered the attacker and his opponent is the defender. Each hero has a number of action points that can be used to perform his special abilities, to defend, or to attack. A ten-sided die is used for attacking and defending. The attacking player adds his hero's attack score to his attack roll and the defending player respectively adds his hero's defense score to his defense roll. When a hero is wounded, he loses health points — and at zero health, he's defeated.
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