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BGG랭킹
BGG전체 : 4951
STRATEGY : 1875
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.48 / 5
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디자이너
Christopher Hamm
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아티스트
Jonathan Powell
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인원
게임 소개
다시 한 번 애림 전 세계에 갈등이 격화된다. 당신은 영원한 신들 중 하나야 영원히 어둠과 전쟁을 하는 불멸의 무리야 당신의 챔피언을 불러 영원한 적들과 싸우게 하라. 시간이 지남에 따라 울려 퍼지는 각 챔피언의 업적을 활용하여 다음 챔피언에게 힘을 실어줍니다. 애림 챔피언의 경우, 항상 그랬고 앞으로도 그럴 것이다. 이터널에게는 오직... 투쟁만이 있을 뿐이다
2인 전략 카드 게임인 '스트라이온'은 1시간 안팎으로 진행되는 게임으로 상대의 선택지를 항상 알고 있는 게임입니다. 챔피언의 고유한 콤보 생성 게임플레이를 마스터하는 것 외에도, 상대를 압도하는 방법을 파악하는 것이 진정한 도전이 될 것입니다.
각 플레이어는 10명의 챔피언과 같은 패를 가지고 있으며, 다양한 승점을 얻을 수 있는 에어림의 주요 위치를 놓고 동시에 플레이하게 된다. 각 챔피언은 전투 중에 트리거되는 전투 능력과 레거시 스택 위에 있을 때만 사용할 수 있는 레거시 능력을 가지고 있습니다. 각 챔피언은 현재의 전투에서 무엇을 할 수 있는지 뿐만 아니라 다음에 어떤 능력을 더할 것인지 고려되어야 하기 때문에 이것은 플레이어들에게 복잡한 전략 구조를 만든다.
게임 내 중요한 결정에 더 큰 영향을 미치는 것은 팻스톤 동점 처리 시스템이다. 패트스톤은 1에서 시작하여 패트스톤을 손에 쥔 사람은 모든 동점자를 잃는다. 패트스톤은 상대방에게 패트스톤을 건네어 패트스톤의 승리를 주장할 수 있지만 패트스톤을 통과할 때마다 패트스톤의 가치를 하나씩 상승한다. 경기 종료 후, 팻스톤을 들고 있는 선수는 자신의 승리 포인트 집계에 마지막 가치를 더한다. 경기가 끝날 때 가장 많은 승점을 가진 선수가 승리합니다!
2인 전략 카드 게임인 '스트라이온'은 1시간 안팎으로 진행되는 게임으로 상대의 선택지를 항상 알고 있는 게임입니다. 챔피언의 고유한 콤보 생성 게임플레이를 마스터하는 것 외에도, 상대를 압도하는 방법을 파악하는 것이 진정한 도전이 될 것입니다.
각 플레이어는 10명의 챔피언과 같은 패를 가지고 있으며, 다양한 승점을 얻을 수 있는 에어림의 주요 위치를 놓고 동시에 플레이하게 된다. 각 챔피언은 전투 중에 트리거되는 전투 능력과 레거시 스택 위에 있을 때만 사용할 수 있는 레거시 능력을 가지고 있습니다. 각 챔피언은 현재의 전투에서 무엇을 할 수 있는지 뿐만 아니라 다음에 어떤 능력을 더할 것인지 고려되어야 하기 때문에 이것은 플레이어들에게 복잡한 전략 구조를 만든다.
게임 내 중요한 결정에 더 큰 영향을 미치는 것은 팻스톤 동점 처리 시스템이다. 패트스톤은 1에서 시작하여 패트스톤을 손에 쥔 사람은 모든 동점자를 잃는다. 패트스톤은 상대방에게 패트스톤을 건네어 패트스톤의 승리를 주장할 수 있지만 패트스톤을 통과할 때마다 패트스톤의 가치를 하나씩 상승한다. 경기 종료 후, 팻스톤을 들고 있는 선수는 자신의 승리 포인트 집계에 마지막 가치를 더한다. 경기가 끝날 때 가장 많은 승점을 가진 선수가 승리합니다!
Once more, conflict rages across the world of Aerim. You are one of the Eternals, a group of immortals forever waging war from the shadows. Call forth your champions to battle against those of your timeless foes. Harness the legacy of each champion's deeds as they echo across time to empower the next. For the Champions of Aerim, this cycle continues, as it always has and always will. For the Eternals, there is only...strife.
Strife, a two-player strategy card game that plays in around an hour, is a game where you always know your opponent's options. Aside from mastering the unique combo-creating gameplay of your champions, figuring out how to outmaneuver your opponent is where the true challenge lies.
Each player has the same hand of ten champions and will simultaneously play them as they fight over key locations throughout Aerim worth varying victory points. Each champion has a battle ability that's triggered during battles and a legacy ability that can be used only while on top of the legacy pile. This creates an intricate latticework of strategy for the players as each champion must be considered for not only what he can do in the current battle, but for which ability he will add to the next.
Further impacting the critical decisions within the game is the Fatestone tie-breaking system. The Fatestone starts at a value of one, and whoever holds the Fatestone die loses all ties; that player may instead pass the stone to his opponent to claim a victory in that tie, but doing so raises the value of the Fatestone by one each time it is passed. At the end of the game, the player holding the Fatestone adds its final value to his victory point tally. Whichever player has the most victory points at the end of the game wins!
Strife, a two-player strategy card game that plays in around an hour, is a game where you always know your opponent's options. Aside from mastering the unique combo-creating gameplay of your champions, figuring out how to outmaneuver your opponent is where the true challenge lies.
Each player has the same hand of ten champions and will simultaneously play them as they fight over key locations throughout Aerim worth varying victory points. Each champion has a battle ability that's triggered during battles and a legacy ability that can be used only while on top of the legacy pile. This creates an intricate latticework of strategy for the players as each champion must be considered for not only what he can do in the current battle, but for which ability he will add to the next.
Further impacting the critical decisions within the game is the Fatestone tie-breaking system. The Fatestone starts at a value of one, and whoever holds the Fatestone die loses all ties; that player may instead pass the stone to his opponent to claim a victory in that tie, but doing so raises the value of the Fatestone by one each time it is passed. At the end of the game, the player holding the Fatestone adds its final value to his victory point tally. Whichever player has the most victory points at the end of the game wins!
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