-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Scott Balaban
-
아티스트
Scott Balaban
-
인원
게임 소개
도전과 설득은 논쟁의 게임입니다!
이 게임에서 플레이어는 주장을 전개하고 서로 도전합니다. 게임 카드는 레벨 플레이어라면 누구나 에너지, 물, 기후의 연결점에 있는 주제에 대한 논쟁을 구성할 수 있는 읽기 쉬운 사실을 제공합니다. 형용사 카드(예: 지속가능성, 지속가능성, 수익성)는 플레이어가 팩트 카드와 함께 사용하여 인수를 구성해야 하는 각 라운드에 그려집니다. 심판은 자신의 기준을 사용하여 승소 판결을 내립니다. 이긴 사람이 라운드에서 승리하고, 세 번째 라운드에서 이긴 사람이 게임에서 승리합니다!
도전과 설득은 플레이어들이 기후 변화를 최소화하려는 도전과 함께 물과 에너지에 대한 우리의 요구의 균형을 맞추는 데 있어 우리가 가지고 있는 선택들에 대해 생각해보도록 도전하는 재미있고 소셜 카드 게임이다.
똑똑해!
이 게임은 게임을 통해 환경에 대한 기본 지식을 가르치고, 플레이어에게 사실을 이해하도록 도전하며, 플레이어가 확실하고 설득력 있는 주장을 구성하도록 안내한다. 도전과 설득은 개념을 가르치고 오늘날 우리의 세계에 관한 과학적 논의에 필요한 의사소통 전략을 강화합니다. 경험이 풍부한 과학자, 게이머 및 교육자 팀과 함께 개발된 챌린지 앤 솔리버드는 국가 과학 표준에 부합하며 다양한 과학, 정부 및 정책 과정에 사용될 수 있습니다.
재밌어!
청소년과 성인을 염두에 두고 개발된 이 게임은 다양한 연령대에 대한 흥미와 자극을 주고 있다. 이 게임은 물, 에너지, 기후에 관한 현재의 주제들을 포함하는 활발한 토론으로 빠르게 바뀔 수 있다.
사교!
도전과 설득은 플레이어가 진행자나 심판의 역할을 하는 격렬하게 상호작용하는 게임이다. 발표자들은 사실 카드를 뽑고 판사에게 제시할 설득력 있는 주장을 구성합니다. 심판이 어떤 주장이 가장 강한지 결정하는 동안, 어떤 선수라도 논쟁에 이의를 제기할 수 있습니다!
이 게임에서 플레이어는 주장을 전개하고 서로 도전합니다. 게임 카드는 레벨 플레이어라면 누구나 에너지, 물, 기후의 연결점에 있는 주제에 대한 논쟁을 구성할 수 있는 읽기 쉬운 사실을 제공합니다. 형용사 카드(예: 지속가능성, 지속가능성, 수익성)는 플레이어가 팩트 카드와 함께 사용하여 인수를 구성해야 하는 각 라운드에 그려집니다. 심판은 자신의 기준을 사용하여 승소 판결을 내립니다. 이긴 사람이 라운드에서 승리하고, 세 번째 라운드에서 이긴 사람이 게임에서 승리합니다!
도전과 설득은 플레이어들이 기후 변화를 최소화하려는 도전과 함께 물과 에너지에 대한 우리의 요구의 균형을 맞추는 데 있어 우리가 가지고 있는 선택들에 대해 생각해보도록 도전하는 재미있고 소셜 카드 게임이다.
똑똑해!
이 게임은 게임을 통해 환경에 대한 기본 지식을 가르치고, 플레이어에게 사실을 이해하도록 도전하며, 플레이어가 확실하고 설득력 있는 주장을 구성하도록 안내한다. 도전과 설득은 개념을 가르치고 오늘날 우리의 세계에 관한 과학적 논의에 필요한 의사소통 전략을 강화합니다. 경험이 풍부한 과학자, 게이머 및 교육자 팀과 함께 개발된 챌린지 앤 솔리버드는 국가 과학 표준에 부합하며 다양한 과학, 정부 및 정책 과정에 사용될 수 있습니다.
재밌어!
청소년과 성인을 염두에 두고 개발된 이 게임은 다양한 연령대에 대한 흥미와 자극을 주고 있다. 이 게임은 물, 에너지, 기후에 관한 현재의 주제들을 포함하는 활발한 토론으로 빠르게 바뀔 수 있다.
사교!
도전과 설득은 플레이어가 진행자나 심판의 역할을 하는 격렬하게 상호작용하는 게임이다. 발표자들은 사실 카드를 뽑고 판사에게 제시할 설득력 있는 주장을 구성합니다. 심판이 어떤 주장이 가장 강한지 결정하는 동안, 어떤 선수라도 논쟁에 이의를 제기할 수 있습니다!
Challenge and Persuade is a game of argument!
In this game, players develop arguments and challenge each others’ ideas. The game cards provide easy-to-read facts for any level player to construct an argument around topics at the nexus of energy, water, and climate. An adjective card (e.g. Lasting, Sustainable, Lucrative) is drawn each round that the players must use in conjunction with their fact cards to construct an argument. A Judge decides the winning argument using his own criteria. The player with the winning argument wins the round, and the first player to win three rounds wins the game!
Challenge and Persuade is a fun and social card game that challenges players to think about the choices we have in balancing our need for water and energy with the challenge of minimizing climate change.
Smart!
Through play, this game teaches fundamental knowledge about our environment, challenges players’ understanding of facts, and guides players to construct solid and convincing arguments. Challenge and Persuade teaches concepts and strengthens communication strategies required to engage in scientific discussions concerning our world today. Developed with a team of experienced scientists, gamers, and educators, Challenge and Persuade is aligned to national science standards and may be used in a variety of science, government and policy courses.
Fun!
This game, developed with teenagers and adults in mind, is engaging and stimulating for a wide range of ages. The game can quickly turn into a lively discussion involving current topics on water, energy, and climate.
Social!
Challenge and Persuade is an intensely interactive game in which players either act as Presenter or Judge. The presenters draw fact cards and construct convincing arguments to present to the judge. While the judge decides which argument is strongest, any player may challenge an argument!
In this game, players develop arguments and challenge each others’ ideas. The game cards provide easy-to-read facts for any level player to construct an argument around topics at the nexus of energy, water, and climate. An adjective card (e.g. Lasting, Sustainable, Lucrative) is drawn each round that the players must use in conjunction with their fact cards to construct an argument. A Judge decides the winning argument using his own criteria. The player with the winning argument wins the round, and the first player to win three rounds wins the game!
Challenge and Persuade is a fun and social card game that challenges players to think about the choices we have in balancing our need for water and energy with the challenge of minimizing climate change.
Smart!
Through play, this game teaches fundamental knowledge about our environment, challenges players’ understanding of facts, and guides players to construct solid and convincing arguments. Challenge and Persuade teaches concepts and strengthens communication strategies required to engage in scientific discussions concerning our world today. Developed with a team of experienced scientists, gamers, and educators, Challenge and Persuade is aligned to national science standards and may be used in a variety of science, government and policy courses.
Fun!
This game, developed with teenagers and adults in mind, is engaging and stimulating for a wide range of ages. The game can quickly turn into a lively discussion involving current topics on water, energy, and climate.
Social!
Challenge and Persuade is an intensely interactive game in which players either act as Presenter or Judge. The presenters draw fact cards and construct convincing arguments to present to the judge. While the judge decides which argument is strongest, any player may challenge an argument!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
625
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
462
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
398
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
369
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
610
-
2024-11-13
-
Lv.18