-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
John Matthews
-
아티스트
-
인원
게임 소개
카드
각각 다른 포인트 값을 갖는 12개의 아이콘이 있습니다. 각 6면 카드에는 두 세트의 동일한 아이콘(파이어 아이콘 3개와 비커 아이콘 3개)이 있거나 동일한 아이콘(비커 아이콘 6개)이 하나 있습니다. 우리는 이 단어를 지어냈다. 도미노의 "double"를 생각해 보세요.) 각 카드의 값은 각 아이콘의 값의 합계이며 각 카드의 중앙에 표시됩니다.
육중팔구
헥스터플은 모든 아이콘이 동일한 카드입니다. 모든 아이콘에는 십중팔구가 있습니다. 게임의 모든 라운드는 플레이면의 중앙에 헥스터플을 놓음으로써 시작됩니다. 한 라운드만 플레이할 수도 있고, 매번 다른 헥스터플부터 시작해서 여러 라운드를 플레이할 수도 있습니다. 플레이어들에게 카드를 나눠주기 전에 이것을 선택하세요.
차례에 따라 16진수를 치면 차례에 맞춰 다른 카드를 치면 된다.
채점수
차례를 수행하는 동안 이미 재생된 하나 이상의 카드와 아이콘을 일치시켜 인벤토리에서 카드 하나를 재생합니다. 점수는 카드 금액에 카드 값을 더한 것입니다.
보충하다
재고에는 항상 10장의 카드가 있어야 합니다. 당신은 당신의 재고를 손에 쥐고 있거나 단지 당신의 앞에 있는 플레이 표면에 놓아둘 수 있다. 카드를 한 후, 당신은 더미에서 카드를 뽑아서 재고를 보충합니다. 16진수 게임을 하고 인벤토리의 다른 카드와 일치시킬 수 있는 경우 두 개의 카드를 뽑습니다.
요커스
장난꾸러기들은 난폭하다. 어떤 아이콘이든 매칭할 수 있고 각각 3개의 조커 헥스터플을 사용하여 한 번에 6장의 카드를 매칭할 수 있습니다. 플레이할 때는 포인트 값이 없지만 플레이할 때는 100점으로 전환되고 인벤토리에 남아 있을 경우 스코어에 따라 계산되므로 플레이해야 합니다.
라운드 종료
더미에 있는 모든 카드가 뽑힐 때까지 계속 플레이하세요. 그리고 나서 누군가가 그들의 카드를 다 쳤거나 다른 게임을 할 수 없을 때까지 게임을 하세요. 각 플레이어는 자신의 재고 목록에 남아 있는 카드 값을 합산하여 점수에서 합계를 뺍니다.
재생 종료
여러 라운드를 할 경우 각 라운드의 점수를 합산하여 승자를 결정할 수 있습니다. 또는 각 라운드를 따로 처리해 라운드별 점수가 가장 높은 선수에게 포인트를 부여하면 가장 많은 라운드를 이긴 선수가 승자가 된다.
각각 다른 포인트 값을 갖는 12개의 아이콘이 있습니다. 각 6면 카드에는 두 세트의 동일한 아이콘(파이어 아이콘 3개와 비커 아이콘 3개)이 있거나 동일한 아이콘(비커 아이콘 6개)이 하나 있습니다. 우리는 이 단어를 지어냈다. 도미노의 "double"를 생각해 보세요.) 각 카드의 값은 각 아이콘의 값의 합계이며 각 카드의 중앙에 표시됩니다.
육중팔구
헥스터플은 모든 아이콘이 동일한 카드입니다. 모든 아이콘에는 십중팔구가 있습니다. 게임의 모든 라운드는 플레이면의 중앙에 헥스터플을 놓음으로써 시작됩니다. 한 라운드만 플레이할 수도 있고, 매번 다른 헥스터플부터 시작해서 여러 라운드를 플레이할 수도 있습니다. 플레이어들에게 카드를 나눠주기 전에 이것을 선택하세요.
차례에 따라 16진수를 치면 차례에 맞춰 다른 카드를 치면 된다.
채점수
차례를 수행하는 동안 이미 재생된 하나 이상의 카드와 아이콘을 일치시켜 인벤토리에서 카드 하나를 재생합니다. 점수는 카드 금액에 카드 값을 더한 것입니다.
보충하다
재고에는 항상 10장의 카드가 있어야 합니다. 당신은 당신의 재고를 손에 쥐고 있거나 단지 당신의 앞에 있는 플레이 표면에 놓아둘 수 있다. 카드를 한 후, 당신은 더미에서 카드를 뽑아서 재고를 보충합니다. 16진수 게임을 하고 인벤토리의 다른 카드와 일치시킬 수 있는 경우 두 개의 카드를 뽑습니다.
요커스
장난꾸러기들은 난폭하다. 어떤 아이콘이든 매칭할 수 있고 각각 3개의 조커 헥스터플을 사용하여 한 번에 6장의 카드를 매칭할 수 있습니다. 플레이할 때는 포인트 값이 없지만 플레이할 때는 100점으로 전환되고 인벤토리에 남아 있을 경우 스코어에 따라 계산되므로 플레이해야 합니다.
라운드 종료
더미에 있는 모든 카드가 뽑힐 때까지 계속 플레이하세요. 그리고 나서 누군가가 그들의 카드를 다 쳤거나 다른 게임을 할 수 없을 때까지 게임을 하세요. 각 플레이어는 자신의 재고 목록에 남아 있는 카드 값을 합산하여 점수에서 합계를 뺍니다.
재생 종료
여러 라운드를 할 경우 각 라운드의 점수를 합산하여 승자를 결정할 수 있습니다. 또는 각 라운드를 따로 처리해 라운드별 점수가 가장 높은 선수에게 포인트를 부여하면 가장 많은 라운드를 이긴 선수가 승자가 된다.
Cards
There are twelve icons, each with a different point value. Each six-sided card has either two different sets of three identical icons (ie: 3 Fire icons and 3 Beaker icons), or has one set of identical icons (ie: 6 Beaker icons), known as a hextuple. (Hextuple? We made up this word. Think of a "double" in dominoes.) The value of each card is the sum of the values of each icon and is displayed in the center of each card.
Hextuples
A hextuple is a card where all the icons are the same. There is a hextuple for every icon. Every round of the game is started by placing a hextuple in the center of the playing surface. You can play just one round, or you can play multiple rounds, starting with a different hextuple each time. Choose it before distributing cards to the players.
If you play a hextuple during your turn, you can play another card during your turn to match it.
Scoring
During your turn, you play one card from your inventory by matching icons with one or more cards already played. Your score is the value of your card plus the value of the cards you matched.
Replenish
You must always have ten cards in your inventory. You can keep your inventory in your hand or just place them in front of you on the playing surface. After you play a card, you replenish your inventory by drawing a card from the pile. If you play a hextuple and are able to match it with another card from your inventory, you draw two cards.
Jokers
Jokers are wild. They can match any icon and each of the three Joker hextuples can be used to match six cards at once. They have no point value when played, but make sure you play them, because their value switches to 100 points and count against your score if left in your inventory.
Ending Rounds
Keep playing until all the cards in the pile are drawn. Then play until someone has played all their cards or until no other play can be made. Each player then adds up the card values left in their inventory and subtracts the sum from their score.
Ending Play
If you play multiple rounds, you can add the scores from each round to determine the winner. Or, you can treat each round separately and award a point to the player with the highest score for each round, and the winner is the player who won the most rounds.
There are twelve icons, each with a different point value. Each six-sided card has either two different sets of three identical icons (ie: 3 Fire icons and 3 Beaker icons), or has one set of identical icons (ie: 6 Beaker icons), known as a hextuple. (Hextuple? We made up this word. Think of a "double" in dominoes.) The value of each card is the sum of the values of each icon and is displayed in the center of each card.
Hextuples
A hextuple is a card where all the icons are the same. There is a hextuple for every icon. Every round of the game is started by placing a hextuple in the center of the playing surface. You can play just one round, or you can play multiple rounds, starting with a different hextuple each time. Choose it before distributing cards to the players.
If you play a hextuple during your turn, you can play another card during your turn to match it.
Scoring
During your turn, you play one card from your inventory by matching icons with one or more cards already played. Your score is the value of your card plus the value of the cards you matched.
Replenish
You must always have ten cards in your inventory. You can keep your inventory in your hand or just place them in front of you on the playing surface. After you play a card, you replenish your inventory by drawing a card from the pile. If you play a hextuple and are able to match it with another card from your inventory, you draw two cards.
Jokers
Jokers are wild. They can match any icon and each of the three Joker hextuples can be used to match six cards at once. They have no point value when played, but make sure you play them, because their value switches to 100 points and count against your score if left in your inventory.
Ending Rounds
Keep playing until all the cards in the pile are drawn. Then play until someone has played all their cards or until no other play can be made. Each player then adds up the card values left in their inventory and subtracts the sum from their score.
Ending Play
If you play multiple rounds, you can add the scores from each round to determine the winner. Or, you can treat each round separately and award a point to the player with the highest score for each round, and the winner is the player who won the most rounds.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
202
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
715
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
499
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
402
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
625
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
746
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1031
-
2024-11-13
-
Lv.11