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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    25-25 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

카마라는 2명에서 8명의 플레이어를 위한 코드 매칭 전략 게임입니다. 당신은 정신의 방 안에 있는 누군가에게 영향을 미치려는 영혼 또는 디와 역할을 합니다. 디와마다 색깔이 다르고 감성을 자아낸다.

이 게임의 목적은 당신이 가지고 있는 노란색 카마라 카드에 맞게 게임 타일을 바꾸는 것입니다. 그렇게 할 때마다 그 카드를 받게 됩니다. 3장의 옐로우 카마라 카드를 맞추는 첫 번째 플레이어가 승리합니다.

설정:
1. 각각의 선수들은 옐로우 카드를 뽑습니다. 그러면, 연장자가 첫 번째 순서를 잡습니다. 이 플레이어는 자신이 깔고 싶은 타일을 선택할 수 있으며, 그 뒤에 플레이어의 왼쪽 타일을 선택할 수 있다. 방을 만들기 위해 타일들을 하나씩 깔아라. 챔버가 완성되면 모든 노란색 테두리 모서리가 정사각형을 형성해야 합니다.
2. 플레이어가 마지막 타일을 배치한 후 오른쪽에 있는 플레이어는 자신을 나타낼 고유한 플레이어 폰(diwa)을 선택합니다. 디와를 선택한 후, 방 안에 있는 디와를 팔틱이 있는 모든 타일의 정사각형 위에 놓아라. 디와를 팔틱 위에 놓을 수 없다.
3. 2개의 데크를 섞은 후 챔버 옆에 놓습니다.

게임 중:
마지막 디와를 넣은 선수가 첫 번째 턴을 하게 됩니다. 각 턴은 두 부분으로 나뉜다.
• 옐로 카드가 없다면 노란색 카드를 그리세요.
• 최대 5개의 동작을 사용합니다.
1. 옐로 카드가 없다면 뽑으세요. 추첨을 시도할 때 사용할 수 있는 카드가 없으면 게임이 종료됩니다. 가장 많은 옐로카드를 받은 선수가 승리합니다.
2. 최대 5개의 동작을 사용합니다. 이러한 작업 중 하나를 한 번에 여러 번 수행하거나 5개 미만의 작업을 사용할 수 있습니다.

행동들
교환: 옐로카드를 가지고 있다면, 한 번에 한 번씩 재활용하여 다른 옐로카드를 뽑을 수 있습니다.
뒤집기: 만약 여러분이 팔틱을 하고 있다면, 여러분은 자신이 타고 있는 타일을 뒤집을 수 있습니다. 그럴 때, 아직 그린 카드가 없거나 이번에 그린 카드를 뽑았다면 그린 카드를 뽑으세요. 뒤집힌 타일의 플레이어는 같은 정사각형 안에 남아 있습니다. 국경은 그대로야
일치: 타포 위에 서 있는 경우, 챔버’s 팰티크가 카드를 따로 챙겨서 일치시키면 옐로우 카드를 일치시킬 수 있습니다. 옐로우 카드와 가운데 타일의 카마라 로고가 참고가 될 것입니다.
이동: 한 정사각형에서 다른 인접한 정사각형으로 이동합니다. 오직 같은 조치는 타일에서 발생한다 당신은 대각선 이동할 수도 있다. 두꺼운 선이나 짙은 갈색 블록을 통과해서는 안 됩니다. 다른 플레이어 위에서 이동을 종료할 수 없습니다.
놀이: 영주권을 가지고 있다면 재활용할 수 있습니다. 당신은 그 효과를 사용하거나 무시할 수 있습니다.
Pok: 다른 디와에 인접한 경우 두꺼운 선을 통과하거나 다른 디와에 착륙하지 않고 디와를 인접한 다른 사각형으로 이동할 수 있습니다.
좌현: 타포스 위에 서 있는 경우 디와를 다른 타포스로 옮길 수 있습니다.
Kamara is code-matching strategy game for two to eight players. You play the role of a spirit, or diwa, attempting to influence someone within the chamber of their mind. Each diwa has a different color that evokes a different emotion.

The object of the game is to alter the game tiles to match the yellow kamara card you possess. Each time you do so, you gain that card. The first player to match three yellow kamara cards wins.

SETUP:
1. Each player draws a yellow card. Then, the elder takes the first turn. That player may choose any tile they’d like to place down, followed by the player on his or her left. Lay out the tiles one by one to form the chamber. All yellow border edges must form a square when the chamber is complete.
2. After the last tile has been placed by a player, the player on his or her right chooses a unique player pawn, or diwa, to represent themselves. After choosing a diwa, place the diwa in the chamber onto a square in any tile that possesses a paltik. A diwa may not be placed onto a paltik.
3. Shuffle the two decks, then place them beside the chamber.

PLAYING THE GAME:
The player that placed the last diwa will take the first turn. Each turn has two parts:
• Draw a yellow card if you do not have one.
• Use up to five actions.
1. Draw a yellow card if you do not have one. If no cards are available when you attempt to draw, the game ends. The players with the most yellow cards matched wins the game.
2. Use up to five actions. You may do any of these actions multiple times in a turn, or use less than five actions.

ACTIONS
Exchange: If you possess a yellow card, once per turn you may recycle it and draw another yellow card.
Flip: If you are on a paltik, you may flip the tile you are on. When you do so, draw a green card if you do not already possess one or have drawn one this turn. Players on the flipped tile remain in the same squares. The border stays intact.
Match: If you are standing on the tapos, you may match your yellow card if the chamber’s paltiks match your card by setting it aside. The Kamara logo on the yellow card and center tile will be your reference.
Move: Move from one square to another adjacent square. You may move diagonal only if the move occurs on the same tile. You may not move through thick lines or dark brown blocks. You may not end your movement on top of another player’s diwa.
Play: If you possess a green card, you may recycle it. You may use its effect or ignore it.
Poke: If you are adjacent to another diwa, you may move that diwa to another square adjacent to you without passing through thick lines or landing on another diwa.
Port: If you are standing on a tapos, you may move your diwa to another tapos.

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