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BGG랭킹
BGG전체 : 22797
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.13 / 5
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디자이너
Clayton Grey
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아티스트
Samuel Strick
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인원
게임 소개
아캄은 우주 테러의 위협이 끊이지 않는 도시입니다. 어둠의 힘이 배후에서 작용해 현실의 구조를 훼손한다. 아캄이 무너지면 모든 게 끝날지도 모른다는 생각이 든다 하지만 어둠은 보이는 방법이 있다. 어둠의 반지가 발견됐거나 발견되길 바랐을지도 모른다. 이 중요한 시간에. 종말이 시작되기 전에 막을 수 있는 무서운 힘을 발휘하는 것은 미스카토닉 계곡의 시민들에게 달려 있다.
'어른신들의 그림자'에서는 1~4명의 플레이어들이 우주 공포가 현실을 풀어내지 못하도록 함께 노력하는 아캄 시민들의 역할을 맡는다. 섀도우는 전투보다는 플레이어에게 음모를 꾸미는 어둠의 힘에 대한 결과를 다루는 데 초점을 맞춘다. 플레이어는 돌아가면서 아캄의 거리를 돌아다니며 지식 조사, 머슬 고용, 자산 수집, 위협에 대처하는 데 소비한다.
각 게임은 아캄에 대한 피할 수 없는 위험을 중심으로 전개되며, 이는 플레이어들이 노인 위협을 물리치고 게임에서 승리하기 위해 살아남아야 하는 카드들로 구성된 데크로 대표된다. 각각의 위협 카드는 아캄 얼굴과 그림자 얼굴을 특징으로 한다. 아캄의 얼굴은 카드의 그림자 얼굴에서 발견된 보기 흉한 것들을 나타낸다. Threat Start Marker를 가진 플레이어가 차례를 시작할 때마다 현재 Threat 카드에 Threat 토큰이 표시되고 표시된 데미지가 플레이어 또는 위치에 적용됩니다. 첫 번째/마지막 카드는 플레이어가 이기기 위해 싸워야 하는 고유한 노인 위협을 나타냅니다.
어둠의 반지를 가진 플레이어는 자신이 가진 자원을 이용해 위협 데크의 그림자 쪽을 보고 당면한 위협을 처리할 수 있지만, 그 과정에서 자신과 타인을 위험에 노출시킨다. 만약 플레이어들이 어둠 속에서 노인 위협과 마주친 마지막 순간에서 살아남는다면, 그들은 세계를 이해할 수 없는 위험으로부터 무절제하게 구한다. 하지만 '어른 신들의 그림자'에서는 그런 식이다.
'어른신들의 그림자'에서는 1~4명의 플레이어들이 우주 공포가 현실을 풀어내지 못하도록 함께 노력하는 아캄 시민들의 역할을 맡는다. 섀도우는 전투보다는 플레이어에게 음모를 꾸미는 어둠의 힘에 대한 결과를 다루는 데 초점을 맞춘다. 플레이어는 돌아가면서 아캄의 거리를 돌아다니며 지식 조사, 머슬 고용, 자산 수집, 위협에 대처하는 데 소비한다.
각 게임은 아캄에 대한 피할 수 없는 위험을 중심으로 전개되며, 이는 플레이어들이 노인 위협을 물리치고 게임에서 승리하기 위해 살아남아야 하는 카드들로 구성된 데크로 대표된다. 각각의 위협 카드는 아캄 얼굴과 그림자 얼굴을 특징으로 한다. 아캄의 얼굴은 카드의 그림자 얼굴에서 발견된 보기 흉한 것들을 나타낸다. Threat Start Marker를 가진 플레이어가 차례를 시작할 때마다 현재 Threat 카드에 Threat 토큰이 표시되고 표시된 데미지가 플레이어 또는 위치에 적용됩니다. 첫 번째/마지막 카드는 플레이어가 이기기 위해 싸워야 하는 고유한 노인 위협을 나타냅니다.
어둠의 반지를 가진 플레이어는 자신이 가진 자원을 이용해 위협 데크의 그림자 쪽을 보고 당면한 위협을 처리할 수 있지만, 그 과정에서 자신과 타인을 위험에 노출시킨다. 만약 플레이어들이 어둠 속에서 노인 위협과 마주친 마지막 순간에서 살아남는다면, 그들은 세계를 이해할 수 없는 위험으로부터 무절제하게 구한다. 하지만 '어른 신들의 그림자'에서는 그런 식이다.
Arkham is a city under the constant threat of cosmic terror. Dark forces work behind the scenes to undermine the fabric of reality. One has the sense that if Arkham were to fall, it may spell the end of everything. But darkness has ways of being seen. The Ring of Shadows has been found, or maybe wanted to be found, at this critical hour. It's up to the citizens of the Miskatonic Valley to work together to wield its awful power to stop the end before it begins.
In Shadow of the Elder Gods, 1-4 players take on the roles of citizens of Arkham who work together to prevent cosmic horrors from unraveling reality. Shadow focuses on dealing with the consequences of dark forces conspiring against players, rather than combat. Players take turns spending actions to travel the streets of Arkham researching Knowledge, hiring Muscle, collecting Assets, and dealing with Threats.
Each game revolves around an inevitable danger to Arkham which is represented by the Threat Deck, a constructed deck of cards which players must survive in order to banish the Elder Threat and win the game. Each threat card features an Arkham face and a Shadow face. The Arkham faces represents the visible manifestations of the unseemly things found on the Shadow faces of the cards. Whenever the player with the Threat Start Marker begins their turn, a Threat token is placed on the current Threat Card and the indicated damage is dealt to players or locations. The first/last card represents the unique Elder Threat which players must contend with in order to win.
The player who possesses the Ring of Shadows is able to view the Shadow side of the Threat Deck and deal with the Threat at hand by using what resources they have, but they expose themselves and others to harm in the process. If players manage to survive their final encounter with the Elder Threat in the shadows, they unceremoniously save the world from incomprehensible danger. But such is the way in Shadow of the Elder Gods.
In Shadow of the Elder Gods, 1-4 players take on the roles of citizens of Arkham who work together to prevent cosmic horrors from unraveling reality. Shadow focuses on dealing with the consequences of dark forces conspiring against players, rather than combat. Players take turns spending actions to travel the streets of Arkham researching Knowledge, hiring Muscle, collecting Assets, and dealing with Threats.
Each game revolves around an inevitable danger to Arkham which is represented by the Threat Deck, a constructed deck of cards which players must survive in order to banish the Elder Threat and win the game. Each threat card features an Arkham face and a Shadow face. The Arkham faces represents the visible manifestations of the unseemly things found on the Shadow faces of the cards. Whenever the player with the Threat Start Marker begins their turn, a Threat token is placed on the current Threat Card and the indicated damage is dealt to players or locations. The first/last card represents the unique Elder Threat which players must contend with in order to win.
The player who possesses the Ring of Shadows is able to view the Shadow side of the Threat Deck and deal with the Threat at hand by using what resources they have, but they expose themselves and others to harm in the process. If players manage to survive their final encounter with the Elder Threat in the shadows, they unceremoniously save the world from incomprehensible danger. But such is the way in Shadow of the Elder Gods.
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