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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Matt Stockwell
-
아티스트
Matt Stockwell
-
인원
게임 소개
우리는 젖은 보도 위의 분필 윤곽을 응시하며 서 있습니다.
“타노스에 5달러 걸면 된다고 로버트슨은 말한다.
나는 담배를 땅에 던지고, 내 신발의 발가락을 갈았다.
“5달러입니다.”
---
참시티 블루스는 크리미 누아르 장르에 대한 저의 러브레터입니다. 엘리트 부대원으로서 음모가 끝나기 전에 사건을 만들고 용의자를 잡기 위해 참시티를 돌아다니게 될 것입니다. 참시티 블루스는 게임하는 방식에 영향을 미치는 개인적인 바이스가 각 플레이어에게 있어 완벽하게 협조적입니다.
참시티 블루스는 참시티를 만들기 위해 숫자 순서대로 배열된 5x4 격자 카드 위에서 플레이됩니다. 게임이 시작되면 플레이어는 난이도와 용의자를 선택하고 플롯 덱에서 12장의 카드를 처리합니다. 그런 다음, d20 클루 다이를 4번 굴려 해당 번호로 위치 카드에 클루스를 생성합니다. 플롯 덱이 바닥나기 전에 난이도 카드와 서스펙트 카드를 단서로 채워 사건을 구축하고 용의자를 잡는 것이 게임의 목표다.
참시티 블루스의 각 라운드는 플롯 단계와 탐색 단계 두 단계로 나뉜다. 플롯 단계에서 커미셔너 토큰을 가진 플레이어는 플롯 덱의 상단 카드를 뒤집습니다. 이 카드는 커미셔너가 지금까지의 게임에 대한 몇 줄의 이야기를 확장해 나갈 서술적 단서를 제공한다. 그리고 나서, 각각의 플레이어들은 그들의 조사 동안 단서를 얻을 기회를 갖게 될 것입니다.
각 플레이어는 4가지 능력을 가지고 있다: 싸우고, 체포하고, 조사하고, 심문합니다. 조사하는 동안 사용자의 능력 옆에 나열된 d6 수를 굴리고 위치 카드에 필요한 숫자와 일치하거나 일치하도록 시도하여 이러한 능력을 테스트합니다. 성공하면 단서를 난이도 또는 용의자 카드로 이동하여 약간의 현금을 획득합니다. 실패하면 적중점을 잃거나 의심점을 얻습니다. 적중 포인트를 너무 많이 잃거나 획득하면 의심 포인트를 획득하여 게임이 종료될 수 있습니다.
“타노스에 5달러 걸면 된다고 로버트슨은 말한다.
나는 담배를 땅에 던지고, 내 신발의 발가락을 갈았다.
“5달러입니다.”
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참시티 블루스는 크리미 누아르 장르에 대한 저의 러브레터입니다. 엘리트 부대원으로서 음모가 끝나기 전에 사건을 만들고 용의자를 잡기 위해 참시티를 돌아다니게 될 것입니다. 참시티 블루스는 게임하는 방식에 영향을 미치는 개인적인 바이스가 각 플레이어에게 있어 완벽하게 협조적입니다.
참시티 블루스는 참시티를 만들기 위해 숫자 순서대로 배열된 5x4 격자 카드 위에서 플레이됩니다. 게임이 시작되면 플레이어는 난이도와 용의자를 선택하고 플롯 덱에서 12장의 카드를 처리합니다. 그런 다음, d20 클루 다이를 4번 굴려 해당 번호로 위치 카드에 클루스를 생성합니다. 플롯 덱이 바닥나기 전에 난이도 카드와 서스펙트 카드를 단서로 채워 사건을 구축하고 용의자를 잡는 것이 게임의 목표다.
참시티 블루스의 각 라운드는 플롯 단계와 탐색 단계 두 단계로 나뉜다. 플롯 단계에서 커미셔너 토큰을 가진 플레이어는 플롯 덱의 상단 카드를 뒤집습니다. 이 카드는 커미셔너가 지금까지의 게임에 대한 몇 줄의 이야기를 확장해 나갈 서술적 단서를 제공한다. 그리고 나서, 각각의 플레이어들은 그들의 조사 동안 단서를 얻을 기회를 갖게 될 것입니다.
각 플레이어는 4가지 능력을 가지고 있다: 싸우고, 체포하고, 조사하고, 심문합니다. 조사하는 동안 사용자의 능력 옆에 나열된 d6 수를 굴리고 위치 카드에 필요한 숫자와 일치하거나 일치하도록 시도하여 이러한 능력을 테스트합니다. 성공하면 단서를 난이도 또는 용의자 카드로 이동하여 약간의 현금을 획득합니다. 실패하면 적중점을 잃거나 의심점을 얻습니다. 적중 포인트를 너무 많이 잃거나 획득하면 의심 포인트를 획득하여 게임이 종료될 수 있습니다.
We stand staring at the chalk outline on the wet sidewalk.
“Five bucks says it’s Tanos,” Robertson says.
I toss my cigarette to the ground, grind it down the the toe of my shoe.
“Five bucks it is.”
---
Charm City Blues is my love letter to the crime noir genre. As members of the elite Vice Squad, you'll be traveling around Charm City in an attempt to build a case and catch your Suspect before the end of the Plot. Charm City Blues is completely cooperative with each player having a personal Vice that effects the way you play the game.
Charm City Blues is played on a 5x4 grid of cards laid out in numerical order to create Charm City. At the start of the game players will choose a Difficulty and Suspect and deal 12 cards from the Plot deck. Then, roll the d20 Clue die 4 times to spawn Clues on the Location cards with the corresponding number. The goal of the game is to build a case and catch the Suspect by filling up the Difficulty and Suspect cards with clues before the Plot deck runs out.
Each round of Charm City Blues is divided into two phases, the Plot phase and the Investigation phase. During the Plot phase the player with the Commissioner token flips the top card of the Plot deck. This card gives a narrative cue which the Commissioner will expand on in telling a few lines of story about the game so far. Then, each player will have a chance to gain clues during their Investigation.
Each player has four abilities: Fight, Arrest, Research, and Interrogate. During your investigations you will test these abilities by rolling the number of d6 listed next to your Ability and trying to match or beat the number required on the Location card. If you succeed, you move the Clue up to the Difficulty or Suspect card and gain some cold hard cash. If you fail, you lose Hit Points or gain Suspicion Points. Lose too many Hit Points or gain too may Suspicion Points and the game is over.
“Five bucks says it’s Tanos,” Robertson says.
I toss my cigarette to the ground, grind it down the the toe of my shoe.
“Five bucks it is.”
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Charm City Blues is my love letter to the crime noir genre. As members of the elite Vice Squad, you'll be traveling around Charm City in an attempt to build a case and catch your Suspect before the end of the Plot. Charm City Blues is completely cooperative with each player having a personal Vice that effects the way you play the game.
Charm City Blues is played on a 5x4 grid of cards laid out in numerical order to create Charm City. At the start of the game players will choose a Difficulty and Suspect and deal 12 cards from the Plot deck. Then, roll the d20 Clue die 4 times to spawn Clues on the Location cards with the corresponding number. The goal of the game is to build a case and catch the Suspect by filling up the Difficulty and Suspect cards with clues before the Plot deck runs out.
Each round of Charm City Blues is divided into two phases, the Plot phase and the Investigation phase. During the Plot phase the player with the Commissioner token flips the top card of the Plot deck. This card gives a narrative cue which the Commissioner will expand on in telling a few lines of story about the game so far. Then, each player will have a chance to gain clues during their Investigation.
Each player has four abilities: Fight, Arrest, Research, and Interrogate. During your investigations you will test these abilities by rolling the number of d6 listed next to your Ability and trying to match or beat the number required on the Location card. If you succeed, you move the Clue up to the Difficulty or Suspect card and gain some cold hard cash. If you fail, you lose Hit Points or gain Suspicion Points. Lose too many Hit Points or gain too may Suspicion Points and the game is over.
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