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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Vladimir Teneslav
-
아티스트
Vladimir Teneslav
-
인원
게임 소개
게임 정보
M.I.N.D는 플레이어가 식민지를 장악하고 서로 다른 위기와 침략자에 직면하여 관리하고 확장해야 하는 공상과학 설정으로 설정된 전술 보드게임으로, M.I.N.D는 단독 또는 2인 1조로 플레이할 수 있지만 추가 카피로 최대 4명의 플레이어가 참여할 수 있다. 목표는 식민지를 구축하고 마지막 턴이 끝나기 전에 게임이 요구하는 5가지 성취 세트를 완료하는 것입니다. 선수들은 모두가 함께 이기거나 지는 순전히 협력적인 게임으로 경기를 할 수 있다. 또는 경쟁적으로 플레이할 수 있는데, 이 경우 상대를 방해하거나 공격할 수 있다.
플레이어는 새로운 섹터를 구축하고, 새로운 시민을 훈련시키며, 가능한 많은 행동을 할 수 있도록 명령을 관리하여 크레딧, 영향력, 장비, 또는 능력을 최대화한다. 이 게임은 집중하지 않으면 계획에 끼어들어 계획을 망칠 수 있는 것들이 많기 때문에 많은 계획을 필요로 합니다. 플레이어는 상호 작용하며 서로를 돕거나 방해할 수 있습니다. 유닛은 화재를 일으키거나, 구조물을 부수거나, 문을 닫거나, 전염병을 일으키거나, 심지어 구조물을 해체하기 위해 보내질 수 있다. 이 모든 플레이어들을 해결하기 위해서는 유닛에 명령을 할당하고 유닛을 수리, 구축, 상호작용하는 데 사용해야 한다. 플레이어는 아이템을 장착하거나 파벌 특유의 초능력에 접근할 수 있도록 영향력을 부여함으로써 유닛을 향상시킬 수 있다.
전략게임, 혼자 할 수 있는 게임, 대결이나 단순히 친구와 협력하면서 큰 도전을 할 수 있는 게임을 좋아한다면 M.I.N.D가 당신에게 완벽한 선택일 수도 있습니다.
M.I.N.D는 플레이어가 식민지를 장악하고 서로 다른 위기와 침략자에 직면하여 관리하고 확장해야 하는 공상과학 설정으로 설정된 전술 보드게임으로, M.I.N.D는 단독 또는 2인 1조로 플레이할 수 있지만 추가 카피로 최대 4명의 플레이어가 참여할 수 있다. 목표는 식민지를 구축하고 마지막 턴이 끝나기 전에 게임이 요구하는 5가지 성취 세트를 완료하는 것입니다. 선수들은 모두가 함께 이기거나 지는 순전히 협력적인 게임으로 경기를 할 수 있다. 또는 경쟁적으로 플레이할 수 있는데, 이 경우 상대를 방해하거나 공격할 수 있다.
플레이어는 새로운 섹터를 구축하고, 새로운 시민을 훈련시키며, 가능한 많은 행동을 할 수 있도록 명령을 관리하여 크레딧, 영향력, 장비, 또는 능력을 최대화한다. 이 게임은 집중하지 않으면 계획에 끼어들어 계획을 망칠 수 있는 것들이 많기 때문에 많은 계획을 필요로 합니다. 플레이어는 상호 작용하며 서로를 돕거나 방해할 수 있습니다. 유닛은 화재를 일으키거나, 구조물을 부수거나, 문을 닫거나, 전염병을 일으키거나, 심지어 구조물을 해체하기 위해 보내질 수 있다. 이 모든 플레이어들을 해결하기 위해서는 유닛에 명령을 할당하고 유닛을 수리, 구축, 상호작용하는 데 사용해야 한다. 플레이어는 아이템을 장착하거나 파벌 특유의 초능력에 접근할 수 있도록 영향력을 부여함으로써 유닛을 향상시킬 수 있다.
전략게임, 혼자 할 수 있는 게임, 대결이나 단순히 친구와 협력하면서 큰 도전을 할 수 있는 게임을 좋아한다면 M.I.N.D가 당신에게 완벽한 선택일 수도 있습니다.
About the Game
M.I.N.D is a tactical strategy board game set in a sci-fi setting in which players are in control of a colony and have to manage and expand it while facing different crisis and invaders. M.I.N.D can be played solo or in two players, but also with up to four players with the help of an extra copy. The goal is to build your colony and complete the set of five achievements required by the game before the last turn ends. Players can play as a purely cooperative game where everyone wins or loses together. Or they can play competitively, in which case they can sabotage or attack their opponents.
Players build new sectors, train new citizens and manage their command to do as many actions as they can to maximize production of credits, influence, equipment or overpower while also progressing. The game requires lots of planning since there are many things that can intervene and ruin your plan if not paying attention. Players interact and can either help or sabotage each other. Units can be sent to start fires, break structures, close doors, start an epidemic or even unpower structures. To resolve all these players need to assign command to their units and use them to repair, build or interact with different things from the colony. Players can improve their units by equipping them with items or assigning them influence thus enabling them access to the faction's unique super power.
If you like strategy games, games that can be played solo, games that have confrontation or simply that let you cooperate with a friend while facing a great challenge then M.I.N.D may be the perfect choice for you.
M.I.N.D is a tactical strategy board game set in a sci-fi setting in which players are in control of a colony and have to manage and expand it while facing different crisis and invaders. M.I.N.D can be played solo or in two players, but also with up to four players with the help of an extra copy. The goal is to build your colony and complete the set of five achievements required by the game before the last turn ends. Players can play as a purely cooperative game where everyone wins or loses together. Or they can play competitively, in which case they can sabotage or attack their opponents.
Players build new sectors, train new citizens and manage their command to do as many actions as they can to maximize production of credits, influence, equipment or overpower while also progressing. The game requires lots of planning since there are many things that can intervene and ruin your plan if not paying attention. Players interact and can either help or sabotage each other. Units can be sent to start fires, break structures, close doors, start an epidemic or even unpower structures. To resolve all these players need to assign command to their units and use them to repair, build or interact with different things from the colony. Players can improve their units by equipping them with items or assigning them influence thus enabling them access to the faction's unique super power.
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