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BGG랭킹
BGG전체 : 11141
FAMILYGAMES : 2334
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
15-20 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.26 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Design Edge, Tomasz Jedruszek, Ricky Ru, Arthur Wagner
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인원
게임 소개
영화 속 스파이들처럼 스파이들을 상상한 한 무리의 작은 동물 악당들이 파머 파파의 이웃 과수원에 몰래 들어가 그들의 농장에서 사용할 수 있는 정원 가꾸기 지능을 모으기로 결정했다. 공개된 정보와 숨겨진 정보 둘 다와 경쟁하면서, 그들은 허세를 확인하고 다른 사람들의 무기를 조심해야 한다. 가장 맛있는 과일을 얻을 수 있는 선수는 최고의 과일 스파이로 인정받을 것입니다!
프루트스파이에서는 6개의 농가 보드가 무작위로 원형으로 배열돼 있으며, 그 위에 과일 토큰 2-4개(값 1~7)가 무작위로 놓여 있다. 파머 파파와 달리 &mdash라는 두 명의 서 있는 형상이 각각의 시작 농가에 놓여 있다.
각 플레이어는 1-7 크기의 8개의 스파이 카드와 1개의 도구 카드 &mdash를 가지고 있으며, 한 개의 카드를 자신이 선택한 농가에 놓는다. 만약 다른 페이 다운 카드가 이미 있다면, 플레이어는 그것을 위로 향하게 하고, 만약 드러낸 카드가 툴 카드라면, 새로운 카드와 툴 카드는 모두 폐기된다. 그림 중 하나(또는 둘 다)가 서 있는 농가에서 카드가 재생되면, 그 그림은 데일리의 경우 시계 방향으로, 파머 파파의 경우 시계 반대 방향으로 이동된다. 이 게임은 피규어 중 하나가 시작 농가에 도달하거나 모든 플레이어가 카드를 모두 플레이하면 종료된다.
과일 토큰은 각 농가에 대한 플레이어들의 총 강도에 따라 수여되며, 가장 강한 플레이어가 가장 높은 냠냠 값을 가진 과일 토큰을, 두 번째로 강한 플레이어가 다음으로 가치가 높은 토큰을 가져간다. 남은 과일 토큰은 최강자에게 돌아간다. 데일리는 10점짜리 과일 토큰으로 득점되고 파머 파파는 자신이 빈손으로 서 있는 농가에서 모두를 쫓아낸다. 냠냠 값이 가장 높은 플레이어가 승리합니다!
초기 버전의 후르츠 스파이에는 데드 맨의 보물이라는 제목이 붙었으며, 후르츠 스파이처럼 플레이어들이 보물 상자를 차지하기 위해 싸웠다.
프루트스파이에서는 6개의 농가 보드가 무작위로 원형으로 배열돼 있으며, 그 위에 과일 토큰 2-4개(값 1~7)가 무작위로 놓여 있다. 파머 파파와 달리 &mdash라는 두 명의 서 있는 형상이 각각의 시작 농가에 놓여 있다.
각 플레이어는 1-7 크기의 8개의 스파이 카드와 1개의 도구 카드 &mdash를 가지고 있으며, 한 개의 카드를 자신이 선택한 농가에 놓는다. 만약 다른 페이 다운 카드가 이미 있다면, 플레이어는 그것을 위로 향하게 하고, 만약 드러낸 카드가 툴 카드라면, 새로운 카드와 툴 카드는 모두 폐기된다. 그림 중 하나(또는 둘 다)가 서 있는 농가에서 카드가 재생되면, 그 그림은 데일리의 경우 시계 방향으로, 파머 파파의 경우 시계 반대 방향으로 이동된다. 이 게임은 피규어 중 하나가 시작 농가에 도달하거나 모든 플레이어가 카드를 모두 플레이하면 종료된다.
과일 토큰은 각 농가에 대한 플레이어들의 총 강도에 따라 수여되며, 가장 강한 플레이어가 가장 높은 냠냠 값을 가진 과일 토큰을, 두 번째로 강한 플레이어가 다음으로 가치가 높은 토큰을 가져간다. 남은 과일 토큰은 최강자에게 돌아간다. 데일리는 10점짜리 과일 토큰으로 득점되고 파머 파파는 자신이 빈손으로 서 있는 농가에서 모두를 쫓아낸다. 냠냠 값이 가장 높은 플레이어가 승리합니다!
초기 버전의 후르츠 스파이에는 데드 맨의 보물이라는 제목이 붙었으며, 후르츠 스파이처럼 플레이어들이 보물 상자를 차지하기 위해 싸웠다.
Fancying themselves spies like those in the movies, a group of little animal rascals have decided to sneak into Farmer Papa's neighboring orchard to gather gardening intelligence (i.e., fruit) they can use on their own farm. Competing with both open and hidden information, they must identify bluffing and beware of the others' weapons. The player who can obtain the most yummiest fruit will be recognized as the best fruit spy!
In Fruit Spy, six farmhouse boards are arranged in a circle in a random order, with 2-4 fruit tokens (valued 1-7) placed randomly upon them. Two stand-up figures — Farmer Papa and Daly — are placed on their respective starting farmhouses.
Each player has eight spy cards in hand — trick cards valued 1-7 and one tool card — and on a player's turn, they place one card face down on a farmhouse of their choice. If another face-down card is already there, the player turns it face up; if the revealed card is a tool card, then both the new card and the tool card are discarded. When cards are played on the farmhouse where one (or both) of the figures stands, that figure is moved — clockwise for Daly, counterclockwise for Farmer Papa. The game ends when one of the figures reaches its starting farmhouse or when all players have played all of their cards.
Fruit tokens are then awarded in order of the players' total strength on each farmhouse: the strongest player takes the fruit token with the highest Yum-yum value, the second-strongest player takes the next highest-valued token, and so on. Any remaining fruit tokens go to the strongest player. Daly is scored as a fruit token of value 10 while Farmer Papa kicks everyone out of the farmhouse where he stands at the end of the game empty-handed. The player with the highest Yum-yum value total wins!
Earlier versions of Fruit Spy were titled Dead Man's Treasure, with players fighting for treasure chests in exactly the same manner as Fruit Spy.
In Fruit Spy, six farmhouse boards are arranged in a circle in a random order, with 2-4 fruit tokens (valued 1-7) placed randomly upon them. Two stand-up figures — Farmer Papa and Daly — are placed on their respective starting farmhouses.
Each player has eight spy cards in hand — trick cards valued 1-7 and one tool card — and on a player's turn, they place one card face down on a farmhouse of their choice. If another face-down card is already there, the player turns it face up; if the revealed card is a tool card, then both the new card and the tool card are discarded. When cards are played on the farmhouse where one (or both) of the figures stands, that figure is moved — clockwise for Daly, counterclockwise for Farmer Papa. The game ends when one of the figures reaches its starting farmhouse or when all players have played all of their cards.
Fruit tokens are then awarded in order of the players' total strength on each farmhouse: the strongest player takes the fruit token with the highest Yum-yum value, the second-strongest player takes the next highest-valued token, and so on. Any remaining fruit tokens go to the strongest player. Daly is scored as a fruit token of value 10 while Farmer Papa kicks everyone out of the farmhouse where he stands at the end of the game empty-handed. The player with the highest Yum-yum value total wins!
Earlier versions of Fruit Spy were titled Dead Man's Treasure, with players fighting for treasure chests in exactly the same manner as Fruit Spy.
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