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BGG랭킹
BGG전체 : 10324
STRATEGY : 2601
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Chuck D. Yager
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아티스트
Aleksandra Bilic, James Daly
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인원
게임 소개
지평선에 어둠이 드리워져 있다. 피투성이의 바다, 하늘에서 휘청거리는 그림자 무리, 혼란에 빠진 사람들을 우물거리게 하는 예언적 환영 등 이상한 징후들이 전 세계에 나타나기 시작했다. 드디어 때가 왔습니다. 오래된 자들이 휘젓고 있으니 깨우는 게 네 일이야!
'크툴후의 서막'에서 당신은 크툴루를 깨우고자 하는 컬트파의 우두머리로 연기하고 다른 옛 사람들은 이 세상을 지배하기 위해 깨어납니다. 하지만 경쟁하는 파벌은 이 혼돈스러운 주인들을 깨우기 위해 당신과 경쟁합니다. 다양한 번호의 컬티스트 카드를 플레이하면 러브크래프트의 주요 위치인 아캄, 던위치, 인스머스, 킹스포트 &NDash;를 제어할 수 있다. 한 지역에 가장 많은 영향력을 행사하는 파벌은 옛 파벌이 생겨나면 호감을 얻고, 패권파는 정신력과 영혼이 파괴될 위험이 있다. 색이 있는 카드와 번호가 매겨진 카드를 교묘하게 페어링하여 위험한 몬스터 카드를 소환하여 도움을 주고, 잃어버린 아티팩트 카드의 진부한 비밀을 풀어주며, 말할 수 없는 가디언을 조작하여 상대를 공포에 떨게 할 수 있습니다. 이 모든 것이 두 선수의 영향력과 공포라는 전술적 카드 게임에서 교활함과 모험심을 기다리고 있다.
차례가 되면 카드 2장을 뽑거나, 손에서 카드 2장을 뽑거나, 카드를 뽑아서 카드를 플레이할 수 있습니다. 카드는 컬티스트 카드의 전면 아래 덱이나 밸리로 알려진 버려진 컬티스트 카드 더미에서 뽑을 수 있다. 카드는 러브크래프트의 4개 주요 장소 중 하나인 아캄, 던위치, 인스머스, 킹스포트에서 플레이해야 한다. 주어진 위치에서 가장 많은 총점을 획득한 플레이어는 해당 위치를 돌려 그들을 마주하게 되며, 해당 위치는 컬티스트의 영향을 받은 것으로 표시됩니다. 게임 도중 값이 바뀌면 플레이어의 위치는 플레이어에서 플레이어로 영향력을 이동하게 된다. 같은 색상의 카드 3장, 같은 번호의 카드 3장, 같은 색상의 카드 3장(예: 2-3-4 그린)을 실행하면 플레이어가 특정 몬스터 및 아티팩트 카드를 추첨하여 위치를 유지하거나 상대를 방해할 수 있는 권한을 얻게 됩니다. 게임의 주요 지점에서 올드 원은 컬티스트 덱에서 뽑혀 한 장소에 붙게 된다. 올드 원 세 명이 모두 깨어났을 때, 게임은 종료되고 가장 많은 위치를 가진 사람이 승리한다.
'크툴후의 서막'에서 당신은 크툴루를 깨우고자 하는 컬트파의 우두머리로 연기하고 다른 옛 사람들은 이 세상을 지배하기 위해 깨어납니다. 하지만 경쟁하는 파벌은 이 혼돈스러운 주인들을 깨우기 위해 당신과 경쟁합니다. 다양한 번호의 컬티스트 카드를 플레이하면 러브크래프트의 주요 위치인 아캄, 던위치, 인스머스, 킹스포트 &NDash;를 제어할 수 있다. 한 지역에 가장 많은 영향력을 행사하는 파벌은 옛 파벌이 생겨나면 호감을 얻고, 패권파는 정신력과 영혼이 파괴될 위험이 있다. 색이 있는 카드와 번호가 매겨진 카드를 교묘하게 페어링하여 위험한 몬스터 카드를 소환하여 도움을 주고, 잃어버린 아티팩트 카드의 진부한 비밀을 풀어주며, 말할 수 없는 가디언을 조작하여 상대를 공포에 떨게 할 수 있습니다. 이 모든 것이 두 선수의 영향력과 공포라는 전술적 카드 게임에서 교활함과 모험심을 기다리고 있다.
차례가 되면 카드 2장을 뽑거나, 손에서 카드 2장을 뽑거나, 카드를 뽑아서 카드를 플레이할 수 있습니다. 카드는 컬티스트 카드의 전면 아래 덱이나 밸리로 알려진 버려진 컬티스트 카드 더미에서 뽑을 수 있다. 카드는 러브크래프트의 4개 주요 장소 중 하나인 아캄, 던위치, 인스머스, 킹스포트에서 플레이해야 한다. 주어진 위치에서 가장 많은 총점을 획득한 플레이어는 해당 위치를 돌려 그들을 마주하게 되며, 해당 위치는 컬티스트의 영향을 받은 것으로 표시됩니다. 게임 도중 값이 바뀌면 플레이어의 위치는 플레이어에서 플레이어로 영향력을 이동하게 된다. 같은 색상의 카드 3장, 같은 번호의 카드 3장, 같은 색상의 카드 3장(예: 2-3-4 그린)을 실행하면 플레이어가 특정 몬스터 및 아티팩트 카드를 추첨하여 위치를 유지하거나 상대를 방해할 수 있는 권한을 얻게 됩니다. 게임의 주요 지점에서 올드 원은 컬티스트 덱에서 뽑혀 한 장소에 붙게 된다. 올드 원 세 명이 모두 깨어났을 때, 게임은 종료되고 가장 많은 위치를 가진 사람이 승리한다.
Darkness looms on the horizon. Strange signs have started to appear all over the world: seas flecked with blood, flocks of shadowy figures wheeling in the sky, prophetic visions that leave people mumbling in addled madness. The time has finally come. The Old Ones are stirring, and it’s your job to wake them up!
In Rise of Cthulhu you play as the leader of a cultist faction wishing to awaken Cthulhu and the other Old Ones awaken to rule this world. But a competing faction races against you to be the first to awaken these chaotic masters. By playing various numbered and colored Cultist Cards, you must control the prime Lovecraftian locations – Arkham, Dunwich, Innsmouth and Kingsport – in an effort to awaken an Old One. The faction that maintains the most influence on a location will gain favor when the Old One arises, while the losing faction risks the destruction of their sanity and souls. Through clever pairing of colored and numbered cards, players can summon dangerous Monster Cards to their aid, unlock the eldritch secrets of lost Artifact Cards, and even manipulate an Unspeakable Guardian to terrorize your opponent. All of this and more await the cunning and adventurous in this tactical card game of influence and horror for 2 players.
On your turn you will have 2 actions: you can either draw 2 cards, play 2 cards from your hand, or draw a card and play a card. Cards can be drawn from a face down deck of Cultist cards or a face up pile of discarded Cultists cards, known as the Valley. Cards must be played on your side of one of the four main Lovecraftian locations - Arkham, Dunwich, Innsmouth and Kingsport. The player with the most total points on a given location turns the location to face them, marking that location as being influenced by their cultists. As the values change during gameplay, locations will shift their influence from player to player. Playing three of the same color, three of the same number, or a run of three cards of the same color (ex. 2-3-4 of green) will earn players the right to draw from special Monster and Artifact cards to help their hold on locations or hinder their opponent. At key points in the game, Old Ones will be drawn from the Cultist Deck and attach themselves to a location: the player currently influencing that location will reap the benefits of the Old One. When all three Old Ones awaken, the game ends and the person with the most locations facing them (or points in play if there's a tie) is the winner.
In Rise of Cthulhu you play as the leader of a cultist faction wishing to awaken Cthulhu and the other Old Ones awaken to rule this world. But a competing faction races against you to be the first to awaken these chaotic masters. By playing various numbered and colored Cultist Cards, you must control the prime Lovecraftian locations – Arkham, Dunwich, Innsmouth and Kingsport – in an effort to awaken an Old One. The faction that maintains the most influence on a location will gain favor when the Old One arises, while the losing faction risks the destruction of their sanity and souls. Through clever pairing of colored and numbered cards, players can summon dangerous Monster Cards to their aid, unlock the eldritch secrets of lost Artifact Cards, and even manipulate an Unspeakable Guardian to terrorize your opponent. All of this and more await the cunning and adventurous in this tactical card game of influence and horror for 2 players.
On your turn you will have 2 actions: you can either draw 2 cards, play 2 cards from your hand, or draw a card and play a card. Cards can be drawn from a face down deck of Cultist cards or a face up pile of discarded Cultists cards, known as the Valley. Cards must be played on your side of one of the four main Lovecraftian locations - Arkham, Dunwich, Innsmouth and Kingsport. The player with the most total points on a given location turns the location to face them, marking that location as being influenced by their cultists. As the values change during gameplay, locations will shift their influence from player to player. Playing three of the same color, three of the same number, or a run of three cards of the same color (ex. 2-3-4 of green) will earn players the right to draw from special Monster and Artifact cards to help their hold on locations or hinder their opponent. At key points in the game, Old Ones will be drawn from the Cultist Deck and attach themselves to a location: the player currently influencing that location will reap the benefits of the Old One. When all three Old Ones awaken, the game ends and the person with the most locations facing them (or points in play if there's a tie) is the winner.
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