-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
18+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Mark Ferguson
-
아티스트
Mark Ferguson
-
인원
게임 소개
게시자 블러브:
집에서 도망칠 수 있겠어?
고민자분의 동료들과 이야기를 나누고 있을 때, 고민자분의 친구 아서 레지날드의 약혼자가 들어옵니다. 그녀는 돌아오는 것이 너무 늦어져서 걱정이 되었다. 그는 미신과 어두운 루머로 둘러싸인 버려진 재산인 조지 월터 마이클스의 신비로운 집을 탐험할 계획이었지만 그녀가 그런 행동에 대해 우려를 표하자 대신 당신과 함께하겠다고 거짓말을 했다. 눈물을 흘리기 직전, 그녀는 비극적인 일이 일어나기 전에 그를 찾는 데 도움을 요청해요. 독자 분은 약혼자에 대한 불길한 예감은 근거가 없다는 것을 그녀에게 알리지만, 그래도 그 아가씨를 돕는데 동의해요.
황폐한 건물에 들어서자마자, 여러분은 생명과 온전한 정신을 위협하는 상상할 수 없는 공포에 모욕을 당합니다. 조지 월터 마이클스의 집에 숨어있는 것들로부터 벗어나기 위해 새벽까지 살아남을 수 있는 올바른 문, 열쇠, 그리고 방법을 찾을 수 있겠니?
10개의 다이 서바이벌 게임으로서, 플레이어들은 그들의 주사위 더미를 제거하는 카드들에서 살아남기 위해 단체로 달린다. 주사위가 없으면 당신은 죽은 목숨입니다.
이것은 한 명 이상의 플레이어를 위한 게임입니다. 게임을 하려면 플레이어당 10개의 6면 주사위가 필요하며, 플레이어당 10개의 주사위가 너무 많으면 남은 주사위, 종이 한 장, 카운터 등 10개의 주사위를 추적할 수 있는 방법이 필요합니다.
이 게임은 또한 10장의 다이 서바이벌 카드를 필요로 한다. 이 덱은 일반적으로 3개의 구세주 카드로 구성되어야 하며, 전체 덱의 절반 이상이 조우(아래 참조)가 있어야 합니다. 덱의 표준 크기는 30 카드입니다.
각 플레이어는 10개의 6면 주사위로 게임을 시작해야 합니다. 이것은 그들의 삶, 온전성, 등을 나타냅니다. 주사위가 0개 남으면 게임에서 탈락합니다.
구세 카드 3장이 모두 발견되면 게임은 종료됩니다. 주사위가 남아 있는 모든 선수들은 스스로 등을 쓰다듬을 수 있지만, 죽은 모든 선수들은 자신이 처한 어려운 상황에 너무 아쉬워하지 말아야 한다.
집에서 도망칠 수 있겠어?
고민자분의 동료들과 이야기를 나누고 있을 때, 고민자분의 친구 아서 레지날드의 약혼자가 들어옵니다. 그녀는 돌아오는 것이 너무 늦어져서 걱정이 되었다. 그는 미신과 어두운 루머로 둘러싸인 버려진 재산인 조지 월터 마이클스의 신비로운 집을 탐험할 계획이었지만 그녀가 그런 행동에 대해 우려를 표하자 대신 당신과 함께하겠다고 거짓말을 했다. 눈물을 흘리기 직전, 그녀는 비극적인 일이 일어나기 전에 그를 찾는 데 도움을 요청해요. 독자 분은 약혼자에 대한 불길한 예감은 근거가 없다는 것을 그녀에게 알리지만, 그래도 그 아가씨를 돕는데 동의해요.
황폐한 건물에 들어서자마자, 여러분은 생명과 온전한 정신을 위협하는 상상할 수 없는 공포에 모욕을 당합니다. 조지 월터 마이클스의 집에 숨어있는 것들로부터 벗어나기 위해 새벽까지 살아남을 수 있는 올바른 문, 열쇠, 그리고 방법을 찾을 수 있겠니?
10개의 다이 서바이벌 게임으로서, 플레이어들은 그들의 주사위 더미를 제거하는 카드들에서 살아남기 위해 단체로 달린다. 주사위가 없으면 당신은 죽은 목숨입니다.
이것은 한 명 이상의 플레이어를 위한 게임입니다. 게임을 하려면 플레이어당 10개의 6면 주사위가 필요하며, 플레이어당 10개의 주사위가 너무 많으면 남은 주사위, 종이 한 장, 카운터 등 10개의 주사위를 추적할 수 있는 방법이 필요합니다.
이 게임은 또한 10장의 다이 서바이벌 카드를 필요로 한다. 이 덱은 일반적으로 3개의 구세주 카드로 구성되어야 하며, 전체 덱의 절반 이상이 조우(아래 참조)가 있어야 합니다. 덱의 표준 크기는 30 카드입니다.
각 플레이어는 10개의 6면 주사위로 게임을 시작해야 합니다. 이것은 그들의 삶, 온전성, 등을 나타냅니다. 주사위가 0개 남으면 게임에서 탈락합니다.
구세 카드 3장이 모두 발견되면 게임은 종료됩니다. 주사위가 남아 있는 모든 선수들은 스스로 등을 쓰다듬을 수 있지만, 죽은 모든 선수들은 자신이 처한 어려운 상황에 너무 아쉬워하지 말아야 한다.
From publisher blurb:
Can you escape from the House?
While conversing with your associates, the distressed fiancé of your friend, Arthur Reginald, enters. Being long overdue for returning to her, she has become worried. It is uncovered that he planned on exploring the mysterious house of George Walter Michaels, an abandoned property surrounded by superstition and dark rumors, but when she expressed her worry about such an action, he lied that he would join you instead. At the brink of tears, she requests your assistance in locating him before something tragic can occur. You inform her that any ominous premonitions about her fiancé’s exploration of the house are unfounded, but agree to aid the lady none the less.
Upon entering the dilapidated building, you all are affronted by unimaginable horrors that threaten life and sanity. Can you find the right door out, the key to open it, and the means to survive until the break of day to be free from those what lurks in the house of George Walter Michaels?
As a 10 Die Survival Game, the players run through as a group, trying to survive the cards that remove their pile of Dice. If you are out of Dice, you are dead.
This is a game for 1 or more players. You need 10 six-sided dice per player to play, or if 10 dice per player is too much, you will need some way to track the dice that they have remaining – a pad of paper, some counters, etc. – and 10 dice.
The game also requires a deck of 10 Die Survival cards. This deck should normally be comprised of 3 Salvation cards, and at least half of the total deck should have Encounters (see below). A standard size for a deck is 30 cards.
Each player should begin the game with 10 six-sided dice; this represents their life/sanity/etc – when you have 0 dice remaining, you are out of the game.
When all 3 Salvation cards are found, then the game ends. All players that still have dice remaining can pat themselves on the back, while all dead players shouldn't feel too bad for dying to the difficult circumstances that they were thrust into.
Can you escape from the House?
While conversing with your associates, the distressed fiancé of your friend, Arthur Reginald, enters. Being long overdue for returning to her, she has become worried. It is uncovered that he planned on exploring the mysterious house of George Walter Michaels, an abandoned property surrounded by superstition and dark rumors, but when she expressed her worry about such an action, he lied that he would join you instead. At the brink of tears, she requests your assistance in locating him before something tragic can occur. You inform her that any ominous premonitions about her fiancé’s exploration of the house are unfounded, but agree to aid the lady none the less.
Upon entering the dilapidated building, you all are affronted by unimaginable horrors that threaten life and sanity. Can you find the right door out, the key to open it, and the means to survive until the break of day to be free from those what lurks in the house of George Walter Michaels?
As a 10 Die Survival Game, the players run through as a group, trying to survive the cards that remove their pile of Dice. If you are out of Dice, you are dead.
This is a game for 1 or more players. You need 10 six-sided dice per player to play, or if 10 dice per player is too much, you will need some way to track the dice that they have remaining – a pad of paper, some counters, etc. – and 10 dice.
The game also requires a deck of 10 Die Survival cards. This deck should normally be comprised of 3 Salvation cards, and at least half of the total deck should have Encounters (see below). A standard size for a deck is 30 cards.
Each player should begin the game with 10 six-sided dice; this represents their life/sanity/etc – when you have 0 dice remaining, you are out of the game.
When all 3 Salvation cards are found, then the game ends. All players that still have dice remaining can pat themselves on the back, while all dead players shouldn't feel too bad for dying to the difficult circumstances that they were thrust into.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
537
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
377
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18