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BGG랭킹
BGG전체 : 1975
WARGAMES : 31
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
150-360 분
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연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.87 / 5
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디자이너
Mark Simonitch
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch, Thure de Thulstrup
-
인원
게임 소개
남북전쟁은 남북전쟁의 2인칭 전략 전쟁 게임이다. 이 게임은 1861년부터 1865년까지 미국 남동부의 30&rdqu; x 44&rdqu; 지도 지역(탑재된 지도 2개)에서 전쟁을 다룬다. 턴은 겨울에는 3개월, 여름에는 2개월을 나타내며, 각 턴에는 4개의 액션 단계가 있다.
군대는 장성과 힘(SP)으로 대표된다. 각각의 SP는 대략 5,000명의 군인을 나타낸다. 게임 메카니즘은 전략, 기동, 리더십을 강조하지만 철갑상어, 해전, 지도자 승진, 요새, 상거래 습격과 같은 세부 사항이 포함된다.
1861년, 1862년, 1863년만 다루는 짧은 시나리오가 포함되어 있다.
에릭 리 스미스(Eric Lee Smith’s The Civil War)와 마크 허먼’s For the People(AH와 GMT) 플레이어들은 이 두 벤치마크 게임과 많은 유사점을 보게 될 것이다. 그 두 가지 멋진 게임은 이 게임에 사용된 많은 규칙과 개념에 영감을 주었습니다.
내용:
• 규칙 책자
• 두 개의 마운트 맵("30 x "44 재생 영역)
• 다이컷 카운터 시트 3장(9/16&인용)
• 두 개의 동일한 11” x 17” 플레이어 보조 카드
• 3개의 8.5" x 11" 시나리오 카드
• 30개의 특수 조치 카드 한 벌
시간 척도: 단계당 2-3주, 작업 단계당 4회
지도 척도: 16진수당 24마일
단위 체중계: 각 체력점 = 5,000명
플레이어 수: 2
디자이너 및 개발자: Mark Simonitch
MAP ART: 마크 시모니치
카운터 & 카드 아트: 마크 시몬치 & 로저 B. 맥고원
(출처: GMT 웹 사이트)
규칙.
FAQ
군대는 장성과 힘(SP)으로 대표된다. 각각의 SP는 대략 5,000명의 군인을 나타낸다. 게임 메카니즘은 전략, 기동, 리더십을 강조하지만 철갑상어, 해전, 지도자 승진, 요새, 상거래 습격과 같은 세부 사항이 포함된다.
1861년, 1862년, 1863년만 다루는 짧은 시나리오가 포함되어 있다.
에릭 리 스미스(Eric Lee Smith’s The Civil War)와 마크 허먼’s For the People(AH와 GMT) 플레이어들은 이 두 벤치마크 게임과 많은 유사점을 보게 될 것이다. 그 두 가지 멋진 게임은 이 게임에 사용된 많은 규칙과 개념에 영감을 주었습니다.
내용:
• 규칙 책자
• 두 개의 마운트 맵("30 x "44 재생 영역)
• 다이컷 카운터 시트 3장(9/16&인용)
• 두 개의 동일한 11” x 17” 플레이어 보조 카드
• 3개의 8.5" x 11" 시나리오 카드
• 30개의 특수 조치 카드 한 벌
시간 척도: 단계당 2-3주, 작업 단계당 4회
지도 척도: 16진수당 24마일
단위 체중계: 각 체력점 = 5,000명
플레이어 수: 2
디자이너 및 개발자: Mark Simonitch
MAP ART: 마크 시모니치
카운터 & 카드 아트: 마크 시몬치 & 로저 B. 맥고원
(출처: GMT 웹 사이트)
규칙.
FAQ
The U.S. Civil War is a 2-player strategic-level war game of the American Civil War. The game covers the entire war from 1861-65 on a large 30” x 44” map area (2 mounted maps) of the Southeastern United States. Turns represent 3 months during the winter and 2 months during the summer, with four Action Phases to each turn.
Military forces are represented by generals and strength-points (SPs). Each SP represents approximately 5,000 soldiers. Game mechanics stress strategy, maneuver and leadership but details like ironclads, naval battles, leader promotions, forts, and commerce raiders are included.
Shorter scenarios are included that cover just 1861, 1862 and 1863.
Players of Eric Lee Smith’s The Civil War (VG) and Mark Herman’s For the People (AH and GMT) will see many similarities between this game and those two benchmark games. Those two wonderful games inspired many of the rules and concepts used in this game.
CONTENTS:
• a rules booklet
• Two mounted maps ("30 x "44 play area)
• Three die-cut counter sheets (9/16" playing pieces)
• Two identical 11” x 17” Player Aid Cards
• Three 8.5" x 11" scenario cards
• One deck of 30 Special Action Cards
TIME SCALE: 2-3 weeks per Phase; 4 Action Phase per turn
MAP SCALE: 24 miles per hex
UNIT SCALE: Each Strength Point = 5,000 men
NUMBER OF PLAYERS: 2
DESIGNER & DEVELOPER: Mark Simonitch
MAP ART: Mark Simonitch
COUNTER & CARD ART: Mark Simonitch & Rodger B. MacGowan
(source: GMT website)
RULES
FAQ
Military forces are represented by generals and strength-points (SPs). Each SP represents approximately 5,000 soldiers. Game mechanics stress strategy, maneuver and leadership but details like ironclads, naval battles, leader promotions, forts, and commerce raiders are included.
Shorter scenarios are included that cover just 1861, 1862 and 1863.
Players of Eric Lee Smith’s The Civil War (VG) and Mark Herman’s For the People (AH and GMT) will see many similarities between this game and those two benchmark games. Those two wonderful games inspired many of the rules and concepts used in this game.
CONTENTS:
• a rules booklet
• Two mounted maps ("30 x "44 play area)
• Three die-cut counter sheets (9/16" playing pieces)
• Two identical 11” x 17” Player Aid Cards
• Three 8.5" x 11" scenario cards
• One deck of 30 Special Action Cards
TIME SCALE: 2-3 weeks per Phase; 4 Action Phase per turn
MAP SCALE: 24 miles per hex
UNIT SCALE: Each Strength Point = 5,000 men
NUMBER OF PLAYERS: 2
DESIGNER & DEVELOPER: Mark Simonitch
MAP ART: Mark Simonitch
COUNTER & CARD ART: Mark Simonitch & Rodger B. MacGowan
(source: GMT website)
RULES
FAQ
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