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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.33 / 5
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디자이너
Scott Nelson, Anna-Marie Nelson
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아티스트
Wayne Dorrington, Harald Lieske
-
인원
게임 소개
옛 제국의 잿더미에서 새로운 땅이 나왔다 왕좌를 놓고 여러 파벌들이 경쟁하기 위해 일어섰다. 아이바이론 섬에 대한 영유권을 주장할 수 있나요?
농장마다 땅을 개발하고 아이바이론 섬이 제공하는 자원으로 문명을 건설하는 첫 번째 사람이 되십시오... 자, 새로운 세상을 찾아라!
아이바이론: 디스커버리 섬(Ibyron: Island of Discovery)은 플레이어가 새로 발견된 섬의 땅에서 다른 플레이어보다 가장 큰 도시를 건설하기 위해 일하는 2단계 노동자 배치 게임이다. 마을 단계에서 추가 작업자 배치 메커니즘에 의해 지원되는 자원 수집, 건물 건설, 탐험 및 이동 메커니즘을 사용하여 각 플레이어는 자신의 도시를 설계하고 각 건물은 게임 플레이의 옵션을 추가합니다.
각 선수는 각 라운드에서 Wilderness 단계로 출발한다. 작업은 섬 타일에 작업자 토큰을 사용하는 것으로 구성되며, 작업을 수행하려면 1명 이상의 작업자를 사용해야 합니다. 플레이어들은 주어진 행동을 수행할 일꾼들이 소진될 때까지 Wilderness 단계에서 계속된다. 그러나 플레이어가 다른 플레이어보다 먼저 야생의 행동을 끝내면, 그들은 그냥 앉아만 있지 않고, 빌리지 단계로 진입하여 빌리지 보드에 그들의 일꾼들을 위한 더 나은 자리를 얻을 수 있다.
빌리지 단계에서도 플레이어는 야만인 단계와 동일한 노동자를 사용하며 대신 돈벌이, 조선, 말 고용, 세금 부과, 농사일을 하게 된다. 마을의 공간마다 플레이어와 상관없이 추가로 사용할 때마다 1명의 인력이 더 필요합니다. 근로자들이 다시 돈을 쓴 후, 그들은 다음 라운드에서 현금이나 음식으로 다시 일하기 위해 돈을 받기 위해 휴게소에 들어간다.
건설되는 각 건물은 영구 거주지를 필요로 할 것이다. 즉, 노동자 토큰은 건물 자체로서 사용될 것이다. 워커 토큰을 빌딩으로 사용하면 플레이어가 다음 라운드에서 사용할 수 있는 워커 공급을 줄일 수 있으므로 빌딩을 건설할 시기를 아는 것은 중요한 타이밍 제약이다.
마지막 게임으로 가는 경주가 있지만, 그곳에 가는 것은 많은 전략을 뒷받침할 것입니다. 완전한 작업 도시를 건설하는 첫 번째 플레이어가 승리합니다(건물에 사용되는 1-3개의 작업자 토큰 제외).
이 게임은 로드 & 보트 앤 앤티시 게임인 스플라우터 게임에서 많은 영감을 받았다. 그것은 그 게임들을 대체하기 위해 고안된 것이 아니라, 당신을 2시간 동안 깊이 자리잡게 하기 위해 고안되었습니다. 더 짧은 초급 게임은 몇 개의 건물과 전체 빌리지 페이즈를 제외하고 약 1시간 안에 할 수 있다.
동일한 구성 요소를 사용하여 고급 게임을 사용할 수 있습니다. 이 게임의 두 번째 판은 트라이 헥스 타일을 사용한다.
농장마다 땅을 개발하고 아이바이론 섬이 제공하는 자원으로 문명을 건설하는 첫 번째 사람이 되십시오... 자, 새로운 세상을 찾아라!
아이바이론: 디스커버리 섬(Ibyron: Island of Discovery)은 플레이어가 새로 발견된 섬의 땅에서 다른 플레이어보다 가장 큰 도시를 건설하기 위해 일하는 2단계 노동자 배치 게임이다. 마을 단계에서 추가 작업자 배치 메커니즘에 의해 지원되는 자원 수집, 건물 건설, 탐험 및 이동 메커니즘을 사용하여 각 플레이어는 자신의 도시를 설계하고 각 건물은 게임 플레이의 옵션을 추가합니다.
각 선수는 각 라운드에서 Wilderness 단계로 출발한다. 작업은 섬 타일에 작업자 토큰을 사용하는 것으로 구성되며, 작업을 수행하려면 1명 이상의 작업자를 사용해야 합니다. 플레이어들은 주어진 행동을 수행할 일꾼들이 소진될 때까지 Wilderness 단계에서 계속된다. 그러나 플레이어가 다른 플레이어보다 먼저 야생의 행동을 끝내면, 그들은 그냥 앉아만 있지 않고, 빌리지 단계로 진입하여 빌리지 보드에 그들의 일꾼들을 위한 더 나은 자리를 얻을 수 있다.
빌리지 단계에서도 플레이어는 야만인 단계와 동일한 노동자를 사용하며 대신 돈벌이, 조선, 말 고용, 세금 부과, 농사일을 하게 된다. 마을의 공간마다 플레이어와 상관없이 추가로 사용할 때마다 1명의 인력이 더 필요합니다. 근로자들이 다시 돈을 쓴 후, 그들은 다음 라운드에서 현금이나 음식으로 다시 일하기 위해 돈을 받기 위해 휴게소에 들어간다.
건설되는 각 건물은 영구 거주지를 필요로 할 것이다. 즉, 노동자 토큰은 건물 자체로서 사용될 것이다. 워커 토큰을 빌딩으로 사용하면 플레이어가 다음 라운드에서 사용할 수 있는 워커 공급을 줄일 수 있으므로 빌딩을 건설할 시기를 아는 것은 중요한 타이밍 제약이다.
마지막 게임으로 가는 경주가 있지만, 그곳에 가는 것은 많은 전략을 뒷받침할 것입니다. 완전한 작업 도시를 건설하는 첫 번째 플레이어가 승리합니다(건물에 사용되는 1-3개의 작업자 토큰 제외).
이 게임은 로드 & 보트 앤 앤티시 게임인 스플라우터 게임에서 많은 영감을 받았다. 그것은 그 게임들을 대체하기 위해 고안된 것이 아니라, 당신을 2시간 동안 깊이 자리잡게 하기 위해 고안되었습니다. 더 짧은 초급 게임은 몇 개의 건물과 전체 빌리지 페이즈를 제외하고 약 1시간 안에 할 수 있다.
동일한 구성 요소를 사용하여 고급 게임을 사용할 수 있습니다. 이 게임의 두 번째 판은 트라이 헥스 타일을 사용한다.
A new land has emerged from the ashes of the old empire. Factions have risen to compete for the throne. Can you be the first to lay claim to the island of Ibyron?
Develop your land from farm to city and be the first to build your civilization from the resources the island of Ibyron offers... Come, discover a new world...!
Ibyron: Island of Discovery is a two-tiered worker placement game wherein players all work the land of a newly-discovered island to build their city the biggest before the other players. Using resource gathering, building construction, exploration and movement mechanisms for the Wilderness Phase, supported by an additive Worker Placement mechanism during the Village Phase, each player will design their own city; each building adding to options in game play.
Each player will start out in the Wilderness phase each round. Actions will consist of using workers tokens on the island tiles, some actions requiring 1 or more workers to be used to perform that action. Players will continue in the Wilderness phase until they run out workers to perform said actions. But if a player finishes their wilderness actions before others, they don't just sit around; they head into the Village phase and may get better placements for their workers on the Village board.
In the Village phase the players will use the same workers that worked for them in the Wilderness phase in this phase as well, but will instead perform money-making, shipbuilding, hiring horses, taxing, and farming actions. Each space in the village requires 1 more worker for each additional use, no matter the player. After the workers are again spent, they go into the rest box to wait to be paid to work again in the following round, in cash or food.
Each building that is constructed will require permanent residence i.e. worker tokens will be used as the building itself. Using worker tokens as buildings will cut down on a player's supply of workers available in following rounds, so knowing when to construct buildings is an important timing constraint.
There is a race to the end game, but getting there will support many strategies. The first player to build a complete working city (all but 1-3 worker tokens used in buildings), wins.
It was heavily inspired by the Splotter games: Roads & Boats and Antiquity. It was not designed to replace those games, but to deeply entrench you for a good 2 hours. A shorter beginner game can be played in around an hour, missing a few buildings and the entire Village Phase; found in the files section along with solo/co-op rules as well.
An advanced game is available using the same components. The second edition of the game uses tri-hex tiles.
Develop your land from farm to city and be the first to build your civilization from the resources the island of Ibyron offers... Come, discover a new world...!
Ibyron: Island of Discovery is a two-tiered worker placement game wherein players all work the land of a newly-discovered island to build their city the biggest before the other players. Using resource gathering, building construction, exploration and movement mechanisms for the Wilderness Phase, supported by an additive Worker Placement mechanism during the Village Phase, each player will design their own city; each building adding to options in game play.
Each player will start out in the Wilderness phase each round. Actions will consist of using workers tokens on the island tiles, some actions requiring 1 or more workers to be used to perform that action. Players will continue in the Wilderness phase until they run out workers to perform said actions. But if a player finishes their wilderness actions before others, they don't just sit around; they head into the Village phase and may get better placements for their workers on the Village board.
In the Village phase the players will use the same workers that worked for them in the Wilderness phase in this phase as well, but will instead perform money-making, shipbuilding, hiring horses, taxing, and farming actions. Each space in the village requires 1 more worker for each additional use, no matter the player. After the workers are again spent, they go into the rest box to wait to be paid to work again in the following round, in cash or food.
Each building that is constructed will require permanent residence i.e. worker tokens will be used as the building itself. Using worker tokens as buildings will cut down on a player's supply of workers available in following rounds, so knowing when to construct buildings is an important timing constraint.
There is a race to the end game, but getting there will support many strategies. The first player to build a complete working city (all but 1-3 worker tokens used in buildings), wins.
It was heavily inspired by the Splotter games: Roads & Boats and Antiquity. It was not designed to replace those games, but to deeply entrench you for a good 2 hours. A shorter beginner game can be played in around an hour, missing a few buildings and the entire Village Phase; found in the files section along with solo/co-op rules as well.
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