-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Andy Van Zandt
-
아티스트
-
인원
게임 소개
_Unknown_User_로부터 보안 메시지 수신:
확률 그리드 절편: 0.9%
우리는 지금 행동해야 한다. 그리드의 힘과 영향력이 커졌잖아요 접속하지 않는 등록된 CPU가 남아 있지 않습니다. 모든 것이 알려져 있고, 모두가 알려져 있다. 그리드가 불타지 않으면 모든 걸 통제하게 될 거고 우리 인류는 잃게 될 거야
좌표를 알아냈어 물리적인 메인프레임을 갖추고 있어 모든 프로그램을 태울 수 있어 우리는 편리함을 위해 자유를 거의 포기한 현실에 안주하는 위험을 세상에 보여줄 수 있습니다.
드론2004와 이테리어를 준비했지만 당신 없이는 할 수 없어요 우리는 지고, 인류의 자유는 사라집니다. 당연하지, 우린 영웅이 될 거야 어차피 승산이 없는 것 같으니까 제로 데이라고 하자.
제로 데이에서, 당신은 기술을 기반으로 만들어진 문명의 해커입니다. 당신의 유용한 기술을 통해 코드를 작성하거나 다른 출처에서 리버스 엔지니어링할 수 있습니다. 이를 종합하여 압박적인 메인프레임에 대항하여 사용할 수 있는 악용 방법을 찾아낼 수 있습니다. 메인프레임에 충분한 공격력을 투입하여 자체적으로 제어할 수 있는 첫 번째 플레이어가 &mdash를 얻습니다. 그러나 메인프레임은 침입을 감지해도 가만히 있지 않습니다!
매 라운드마다 다음 세 가지 중 하나에 사용할 수 있는 세 가지 해커 액션 마커를 받게 됩니다.
적절한 코드 큐브 세트를 사용하여 프로그램을 "쓰기"로 작성합니다.
프로그램을 실행하여 취약성 디스크를 획득합니다.
리소스를 이미 존재하는 것과 교환하여 다른 프로그램을 리버스 엔지니어링할 수 있습니다(메인프레임에 익스플로잇을 주입하는 방식).
작업 마커는 라운드별로 유지할 수 있지만 사용하지 않는 코드 및 기타 디스크와 함께 제한된 총 리소스 용량에 따라 계산됩니다. 따라서 작업 및 사용 가능한 공간을 관리하고 다른 사용자가 사용할 수 있는 프로그램이 있을 때 발생하는 위험과 균형을 유지해야 합니다.
확률 그리드 절편: 0.9%
우리는 지금 행동해야 한다. 그리드의 힘과 영향력이 커졌잖아요 접속하지 않는 등록된 CPU가 남아 있지 않습니다. 모든 것이 알려져 있고, 모두가 알려져 있다. 그리드가 불타지 않으면 모든 걸 통제하게 될 거고 우리 인류는 잃게 될 거야
좌표를 알아냈어 물리적인 메인프레임을 갖추고 있어 모든 프로그램을 태울 수 있어 우리는 편리함을 위해 자유를 거의 포기한 현실에 안주하는 위험을 세상에 보여줄 수 있습니다.
드론2004와 이테리어를 준비했지만 당신 없이는 할 수 없어요 우리는 지고, 인류의 자유는 사라집니다. 당연하지, 우린 영웅이 될 거야 어차피 승산이 없는 것 같으니까 제로 데이라고 하자.
제로 데이에서, 당신은 기술을 기반으로 만들어진 문명의 해커입니다. 당신의 유용한 기술을 통해 코드를 작성하거나 다른 출처에서 리버스 엔지니어링할 수 있습니다. 이를 종합하여 압박적인 메인프레임에 대항하여 사용할 수 있는 악용 방법을 찾아낼 수 있습니다. 메인프레임에 충분한 공격력을 투입하여 자체적으로 제어할 수 있는 첫 번째 플레이어가 &mdash를 얻습니다. 그러나 메인프레임은 침입을 감지해도 가만히 있지 않습니다!
매 라운드마다 다음 세 가지 중 하나에 사용할 수 있는 세 가지 해커 액션 마커를 받게 됩니다.
적절한 코드 큐브 세트를 사용하여 프로그램을 "쓰기"로 작성합니다.
프로그램을 실행하여 취약성 디스크를 획득합니다.
리소스를 이미 존재하는 것과 교환하여 다른 프로그램을 리버스 엔지니어링할 수 있습니다(메인프레임에 익스플로잇을 주입하는 방식).
작업 마커는 라운드별로 유지할 수 있지만 사용하지 않는 코드 및 기타 디스크와 함께 제한된 총 리소스 용량에 따라 계산됩니다. 따라서 작업 및 사용 가능한 공간을 관리하고 다른 사용자가 사용할 수 있는 프로그램이 있을 때 발생하는 위험과 균형을 유지해야 합니다.
SECURE MESSAGE RECEIVED from _Unknown_User_:
Probability Grid intercept: 0.9%
We need to act now. You know the Grid has grown in power and reach. There's not a registered CPU remaining it doesn't access. Everything is known, everyone is known. If the Grid isn't burned, it will control everything and our humanity will be lost.
I've got the coordinates. It does have a physical mainframe we can strike, burn every program in it. We can show the world the danger complacency created, that we almost gave up our liberty for convenience.
I've got Drone2004 and E-Terrier ready, but we can't do this without you. We lose, and humanity's freedom is gone. Of course, we do this, we'll be heroes. I figure we've got zero chance anyways, so let's call this Zero Day.
In Zero Day, you are a hacker in a civilization built on technology. Your commensurately useful skill set will allow you to write code or reverse engineer it from ...other sources... and piece it together to find exploits that can be used against the oppressive Mainframe. The first player to inject enough exploits into the Mainframe to bring it under their own control wins — but be warned as the Mainframe will not sit idle when it detects intrusions!
Every round you get three hacker action markers that can be used for one of three things:
Building up programs by "writing" them using appropriate sets of code cubes.
Running your programs to acquire exploit discs.
Reverse engineering other programs by swapping your resources for what's already there (which is also how you inject exploits into the Mainframe).
You may retain action markers from round to round, but they (as well as your unused code and other discs) count against your limited total resource capacity. As a result, you must manage your actions and available space, and balance it with the risk that comes with having programs available to others.
Probability Grid intercept: 0.9%
We need to act now. You know the Grid has grown in power and reach. There's not a registered CPU remaining it doesn't access. Everything is known, everyone is known. If the Grid isn't burned, it will control everything and our humanity will be lost.
I've got the coordinates. It does have a physical mainframe we can strike, burn every program in it. We can show the world the danger complacency created, that we almost gave up our liberty for convenience.
I've got Drone2004 and E-Terrier ready, but we can't do this without you. We lose, and humanity's freedom is gone. Of course, we do this, we'll be heroes. I figure we've got zero chance anyways, so let's call this Zero Day.
In Zero Day, you are a hacker in a civilization built on technology. Your commensurately useful skill set will allow you to write code or reverse engineer it from ...other sources... and piece it together to find exploits that can be used against the oppressive Mainframe. The first player to inject enough exploits into the Mainframe to bring it under their own control wins — but be warned as the Mainframe will not sit idle when it detects intrusions!
Every round you get three hacker action markers that can be used for one of three things:
Building up programs by "writing" them using appropriate sets of code cubes.
Running your programs to acquire exploit discs.
Reverse engineering other programs by swapping your resources for what's already there (which is also how you inject exploits into the Mainframe).
You may retain action markers from round to round, but they (as well as your unused code and other discs) count against your limited total resource capacity. As a result, you must manage your actions and available space, and balance it with the risk that comes with having programs available to others.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
522
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18