-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-8 명
BGG추천: 1-7 명 -
게임시간
5-5 분
-
연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Tyler Logan, Sean Murphy (I)
-
아티스트
Tom Krohne, Tyler Logan, Sean Murphy (I)
-
인원
게임 소개
Super Turbo bitCrawl FX: Alpha Xtreme은 1-8명의 플레이어를 위해 고안된 협동 게임으로, 우리의 영웅들이 보물, 모험, 그리고 결국 보스 파이트를 찾아 던전을 모험합니다.
게임을 시작할 때 플레이어는 표준 4가지 판타지 아키타입인 마법사, 프리스트, 로그, 워리어 중에서 8가지 클래스를 선택할 수 있다. 각 클래스에는 기본 공격력과 민첩성 롤링을 위한 특정 출발 주사위 수와 8개 클래스마다 고유한 클래스별 스킬이 있습니다. 플레이어가 클래스를 선택한 후 게임 기간 동안 캐릭터가 보유할 기술을 선택해야 한다. 각 아키타입에 사용할 수 있는 8개의 양면 능력 삽입물이 있으며, 8개의 클래스 각각에 대해 총 24개의 고유한 버전을 사용할 수 있다. 그런 다음 플레이어는 자신의 초상화와 스프라이트 표현을 선택합니다.
플레이어가 클래스, 능력, 초상화를 선택하게 되면 게임이 끝날 때 상대하게 될 보스를 선택하게 된다. 베이스게임에는 두 명의 보스가 있고, 보스가 소유할 수 있는 8개의 능력이 있다. 이를 통해 선수들이 경기 종료 시 마주칠 수 있는 총 48명의 고유한 보스가 탄생할 수 있다.
설정이 완료되면, 우리의 영웅들은 던전을 통해 모험을 시작합니다.
턴은 두 단계로 나뉜다. 첫 번째 단계는 이 단계에서 각각의 영웅들이 수행할 수 있는 3가지 탐험 단계를 말합니다. 이것들은 새로운 기와로 이사하기, 보물을 모으기 위해 방을 긁어모으기, 물건을 갖추기, 휴식 등과 같은 것들을 포함한다. 각각의 영웅들이 세 번의 탐험 활동을 한 후 이제 만남의 단계를 밟을 때입니다. 무작위 타겟팅은 만남이 일어날 장소를 결정하고, 만남이 할당된 영웅은 몬스터, 사건, 혹은 아무것도 아닌 것과 싸워야 할 것을 결정하기 위해 만남의 다이(die)를 굴린다. 조우 단계에서 각 영웅은 한 번의 행동을 할 수 있으며 조우 단계는 모든 몬스터를 물리칠 때까지 끝나지 않는다. 몬스터들을 처리한 후에 영웅들은 경험을 쌓고 보물을 나눠요. 더 "플레이어 1의 마커가 이동하면 모든 영웅들이 특수 능력의 주사위를 준비 상태 쪽으로 이동하고 새로운 플레이어는 세 가지 탐색 동작으로 턴을 시작합니다.
던전과 그 안에 있는 보스를 포함한 모든 것들은 게임을 하는 영웅의 수와 던전 내 최고 수준의 영웅에 따라 규모를 조정할 수 있도록 설계되었다. 영웅들은 레벨 업 시 추가 공격력이나 민첩성을 얻게 되며, 특별한 능력은 사용 사이에 냉각을 덜 요구합니다.
베이스 게임은 영웅들이 던전을 탐험하면서 드러내는 26개의 육각 타일을 포함한다. 보스 싸움은 "라는 꼬리표가 붙은 타일 중 하나를 무작위로 잡아당기면서 촉발된다.보스 파이팅!!!이 타일에 들어가면 모든 영웅들이 보스와 배틀을 하기 위해 타일로 순간이동합니다. STBCFX:AX는 핵심이 협동 게임이지만, 영웅들이 던전을 탐험하면서 모은 보물의 가치와 결부된 경쟁 요소를 허용한다.
게임을 시작할 때 플레이어는 표준 4가지 판타지 아키타입인 마법사, 프리스트, 로그, 워리어 중에서 8가지 클래스를 선택할 수 있다. 각 클래스에는 기본 공격력과 민첩성 롤링을 위한 특정 출발 주사위 수와 8개 클래스마다 고유한 클래스별 스킬이 있습니다. 플레이어가 클래스를 선택한 후 게임 기간 동안 캐릭터가 보유할 기술을 선택해야 한다. 각 아키타입에 사용할 수 있는 8개의 양면 능력 삽입물이 있으며, 8개의 클래스 각각에 대해 총 24개의 고유한 버전을 사용할 수 있다. 그런 다음 플레이어는 자신의 초상화와 스프라이트 표현을 선택합니다.
플레이어가 클래스, 능력, 초상화를 선택하게 되면 게임이 끝날 때 상대하게 될 보스를 선택하게 된다. 베이스게임에는 두 명의 보스가 있고, 보스가 소유할 수 있는 8개의 능력이 있다. 이를 통해 선수들이 경기 종료 시 마주칠 수 있는 총 48명의 고유한 보스가 탄생할 수 있다.
설정이 완료되면, 우리의 영웅들은 던전을 통해 모험을 시작합니다.
턴은 두 단계로 나뉜다. 첫 번째 단계는 이 단계에서 각각의 영웅들이 수행할 수 있는 3가지 탐험 단계를 말합니다. 이것들은 새로운 기와로 이사하기, 보물을 모으기 위해 방을 긁어모으기, 물건을 갖추기, 휴식 등과 같은 것들을 포함한다. 각각의 영웅들이 세 번의 탐험 활동을 한 후 이제 만남의 단계를 밟을 때입니다. 무작위 타겟팅은 만남이 일어날 장소를 결정하고, 만남이 할당된 영웅은 몬스터, 사건, 혹은 아무것도 아닌 것과 싸워야 할 것을 결정하기 위해 만남의 다이(die)를 굴린다. 조우 단계에서 각 영웅은 한 번의 행동을 할 수 있으며 조우 단계는 모든 몬스터를 물리칠 때까지 끝나지 않는다. 몬스터들을 처리한 후에 영웅들은 경험을 쌓고 보물을 나눠요. 더 "플레이어 1의 마커가 이동하면 모든 영웅들이 특수 능력의 주사위를 준비 상태 쪽으로 이동하고 새로운 플레이어는 세 가지 탐색 동작으로 턴을 시작합니다.
던전과 그 안에 있는 보스를 포함한 모든 것들은 게임을 하는 영웅의 수와 던전 내 최고 수준의 영웅에 따라 규모를 조정할 수 있도록 설계되었다. 영웅들은 레벨 업 시 추가 공격력이나 민첩성을 얻게 되며, 특별한 능력은 사용 사이에 냉각을 덜 요구합니다.
베이스 게임은 영웅들이 던전을 탐험하면서 드러내는 26개의 육각 타일을 포함한다. 보스 싸움은 "라는 꼬리표가 붙은 타일 중 하나를 무작위로 잡아당기면서 촉발된다.보스 파이팅!!!이 타일에 들어가면 모든 영웅들이 보스와 배틀을 하기 위해 타일로 순간이동합니다. STBCFX:AX는 핵심이 협동 게임이지만, 영웅들이 던전을 탐험하면서 모은 보물의 가치와 결부된 경쟁 요소를 허용한다.
Super Turbo bitCrawl FX: Alpha Xtreme is a co-op game designed for 1-8 players in which our heroes venture through a dungeon in search of treasure, adventure and eventually the BOSS FIGHT!!
At the beginning of the game, players are given a choice of eight classes within the standard four fantasy archetypes: Mage, Priest, Rogue, and Warrior. Each class has a specific number of starting dice for basic attack and agility rolls and class specific skill that is unique for each of the eight classes. After players have chosen their class they are tasked with selecting the skills that their character will possess for the duration of the game. There are eight double-sided ability inserts available to each archetype allowing for a total of 24 unique versions of each of the available eight classes. Players then select their portrait and sprite representation for this game.
Once players have selected their class, abilities, and portrait, the players select the boss they will face at the end of the game. There are two bosses in the base game, along with eight abilities for the bosses to possess. This allows for a total of 48 unique bosses that the players can encounter at the end of the game.
Once set-up has completed, our heroes embark on their adventure through the dungeon.
A turn is divided into two phases. The first phase is the exploration phase during this phase each hero has 3 exploration actions that they can take. These include things such as moving into a new tile, scrounging rooms for treasure, equipping items and resting to name a few. After each hero has taken their three exploration actions it is now time for the encounter phase. Random targeting determines where the encounter(s) will be taking place, the hero(es) that have been assigned an encounter will roll the encounter die to determine what they will have to contend with, be it monsters, events or nothing at all. During the encounter phase each hero is allowed one action and the encounter phase does not end until all monsters have been defeated. After the monsters have been dealt with the heroes gain experience and divvy up the treasure. The "Player One" marker is moved all heroes move their special ability dice closer to the ready and the new player one starts the turn with their three exploration actions.
The dungeon and all things in it, including the boss, are designed to scale based on the number of heroes playing and the highest level hero in the dungeon. As heroes level up they gain additional attack or agility dice and their special abilities require less of a cool down between uses.
The base game includes 26 hex tiles, which the heroes reveal as they explore the dungeon. The boss fight is triggered by the random pull of one of these tiles that is labeled "BOSS FIGHT!!!" when this tile is entered all heroes teleport to the tile to do battle with the boss. STbCFX:AX is a co-op game at its core but does allow for a competitive element tied to the value of the treasure that the heroes collect while exploring the dungeon.
At the beginning of the game, players are given a choice of eight classes within the standard four fantasy archetypes: Mage, Priest, Rogue, and Warrior. Each class has a specific number of starting dice for basic attack and agility rolls and class specific skill that is unique for each of the eight classes. After players have chosen their class they are tasked with selecting the skills that their character will possess for the duration of the game. There are eight double-sided ability inserts available to each archetype allowing for a total of 24 unique versions of each of the available eight classes. Players then select their portrait and sprite representation for this game.
Once players have selected their class, abilities, and portrait, the players select the boss they will face at the end of the game. There are two bosses in the base game, along with eight abilities for the bosses to possess. This allows for a total of 48 unique bosses that the players can encounter at the end of the game.
Once set-up has completed, our heroes embark on their adventure through the dungeon.
A turn is divided into two phases. The first phase is the exploration phase during this phase each hero has 3 exploration actions that they can take. These include things such as moving into a new tile, scrounging rooms for treasure, equipping items and resting to name a few. After each hero has taken their three exploration actions it is now time for the encounter phase. Random targeting determines where the encounter(s) will be taking place, the hero(es) that have been assigned an encounter will roll the encounter die to determine what they will have to contend with, be it monsters, events or nothing at all. During the encounter phase each hero is allowed one action and the encounter phase does not end until all monsters have been defeated. After the monsters have been dealt with the heroes gain experience and divvy up the treasure. The "Player One" marker is moved all heroes move their special ability dice closer to the ready and the new player one starts the turn with their three exploration actions.
The dungeon and all things in it, including the boss, are designed to scale based on the number of heroes playing and the highest level hero in the dungeon. As heroes level up they gain additional attack or agility dice and their special abilities require less of a cool down between uses.
The base game includes 26 hex tiles, which the heroes reveal as they explore the dungeon. The boss fight is triggered by the random pull of one of these tiles that is labeled "BOSS FIGHT!!!" when this tile is entered all heroes teleport to the tile to do battle with the boss. STbCFX:AX is a co-op game at its core but does allow for a competitive element tied to the value of the treasure that the heroes collect while exploring the dungeon.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
256
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
834
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
537
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
444
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
648
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
667
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
809
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
971
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1044
-
2024-11-13
-
Lv.11