-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Michael Fogus
-
아티스트
-
인원
게임 소개
오지만디아스는 다스 스필 세트를 사용하는 두 선수의 피라미드 해체 주사위 게임입니다. 오지만디아스는 루미 스타일의 게임과 공통점이 많지만 주사위 피라미드를 매칭의 원천으로 삼아 행운을 최소화하려고 한다.
게임은 한 테이크만 수행하는 선발 선수를 제외하고 두 *테이크*로 구성된 교대로 구성된다. *테이크*는 피라미드의 가장자리에서 주사위를 제거하고 구조에서 원래 방향에 따라 점수를 매기는 행위이다.
플레이어는 특정 점수 세트에 따라 피라미드에서 주사위 그룹을 추출할 수 있다: 득점, 종류 3개, 종류 4개, 가산(숫자 더하기), 곱하기(숫자 곱하기, 곱하기, 곱하기 등. 벌칙이 발생하는 테이크도 있지만, 더 큰 점수 세트를 설정하는 데 유용할 수 있습니다.
플레이어는 연속으로 마이너스 점수를 받거나 모든 주사위가 피라미드에서 제거될 때까지 계속 주사위를 던진다. 마지막에 가장 높은 점수를 받은 선수가 승자입니다.
게임은 한 테이크만 수행하는 선발 선수를 제외하고 두 *테이크*로 구성된 교대로 구성된다. *테이크*는 피라미드의 가장자리에서 주사위를 제거하고 구조에서 원래 방향에 따라 점수를 매기는 행위이다.
플레이어는 특정 점수 세트에 따라 피라미드에서 주사위 그룹을 추출할 수 있다: 득점, 종류 3개, 종류 4개, 가산(숫자 더하기), 곱하기(숫자 곱하기, 곱하기, 곱하기 등. 벌칙이 발생하는 테이크도 있지만, 더 큰 점수 세트를 설정하는 데 유용할 수 있습니다.
플레이어는 연속으로 마이너스 점수를 받거나 모든 주사위가 피라미드에서 제거될 때까지 계속 주사위를 던진다. 마지막에 가장 높은 점수를 받은 선수가 승자입니다.
Ozymandias is a dice game of pyramidal deconstruction for two players using a Das Spiel set. Ozymandias has much in common with Rummy-style games, but attempts to minimize luck by using a dice pyramid as a source of matching.
The game consists of alternating turns consisting of two *takes*, except for the starting player who performs only a single take. A *take* is the act of removing some number of dice from the edges of the pyramid and scoring them according to their original orientation in the structure.
A player may take a group of dice from the pyramid according to certain scoring sets: runs, 3 of a kind, 4 of a kind, additive (numbers add to a sum), multiplicative (numbers multiply to a product), and others. There are also takes that incur penalties, but that might be useful for setting up larger scoring sets.
The players will continue to take dice from the pyramid until either they both take negative scores on successive turns or all of the dice are removed from the pyramid. The player with the highest score at the end is the winner.
The game consists of alternating turns consisting of two *takes*, except for the starting player who performs only a single take. A *take* is the act of removing some number of dice from the edges of the pyramid and scoring them according to their original orientation in the structure.
A player may take a group of dice from the pyramid according to certain scoring sets: runs, 3 of a kind, 4 of a kind, additive (numbers add to a sum), multiplicative (numbers multiply to a product), and others. There are also takes that incur penalties, but that might be useful for setting up larger scoring sets.
The players will continue to take dice from the pyramid until either they both take negative scores on successive turns or all of the dice are removed from the pyramid. The player with the highest score at the end is the winner.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
537
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
376
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18