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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jeff Siadek
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아티스트
Richard Iorio II
-
인원
게임 소개
인디 RPG 스토리텔링 게임 99 찬스는 카드 한 벌로 구성되어 있으며, 각각 1~99까지의 숫자, 상대적인 단어 집합(좋은/나쁜/열린/닫힌, 현명한/바보 같은), 장르(서부, 좀비, 공상과학, 살인 미스터리 등)의 세 가지 특징을 가지고 있다.
플레이어는 카드 패를 받고 그 중에서 두 가지 장르를 선택하여 매시업하고 스토리로 피칭한다. 그 그룹은 합의를 통해 이야기를 결정하고, 캐릭터를 구축합니다. 플레이어들은 스토리의 맥락 안에서 그들이 가지고 있는 자원을 나타내기 위해 긍정적인 면을 위로 하여 스스로 카드를 던진다.
플레이어들은 자신의 자원을 어떻게 사용할지, 그리고 자신의 문제를 극복하기 위해 스토리 자체에 대해 돌아가며 이야기한다. 다른 플레이어들은 활동적인 스토리텔러의 성공 가능성에 대한 타당성을 나타내기 위해 그들의 손에서 숫자 카드를 선택한다. 중위수를 선택한 플레이어에게는 보너스 자원이 주어지고 중위수는 스토리텔러에게 성공의 기회가 된다. 카드 회수가 이 성공 확률보다 낮으면 문제는 자원으로 전환된다.
모든 선수들이 그들의 문제를 해결하기 위해 2번의 턴을 한 후, 가장 많은 자원을 가진 선수가 클라이맥스를 이룬다. 선수들은 카드의 마지막 차례에 자원을 건다.
플레이어는 카드 패를 받고 그 중에서 두 가지 장르를 선택하여 매시업하고 스토리로 피칭한다. 그 그룹은 합의를 통해 이야기를 결정하고, 캐릭터를 구축합니다. 플레이어들은 스토리의 맥락 안에서 그들이 가지고 있는 자원을 나타내기 위해 긍정적인 면을 위로 하여 스스로 카드를 던진다.
플레이어들은 자신의 자원을 어떻게 사용할지, 그리고 자신의 문제를 극복하기 위해 스토리 자체에 대해 돌아가며 이야기한다. 다른 플레이어들은 활동적인 스토리텔러의 성공 가능성에 대한 타당성을 나타내기 위해 그들의 손에서 숫자 카드를 선택한다. 중위수를 선택한 플레이어에게는 보너스 자원이 주어지고 중위수는 스토리텔러에게 성공의 기회가 된다. 카드 회수가 이 성공 확률보다 낮으면 문제는 자원으로 전환된다.
모든 선수들이 그들의 문제를 해결하기 위해 2번의 턴을 한 후, 가장 많은 자원을 가진 선수가 클라이맥스를 이룬다. 선수들은 카드의 마지막 차례에 자원을 건다.
The indy RPG storytelling game 99 chances consists of a deck of cards, each with three distinct features: numbers from 1-99, opposing sets of words (good/bad, open/closed, wise/foolish, etc.), and genres (western, zombies, sci-fi, murder mystery, etc.)
Players are dealt a hand of cards and choose two genres from among them to mash up and pitch as a story. The group decides on a story by consensus, then builds characters. Players play cards on themselves with the positive side up to represent resources they have within the context of the story; they play cards negative side up on other players as problems.
Players take turns telling tales about how they will use their resources and the story itself to overcome their problems. Other players select number cards from their hands to represent the plausibility of the active storyteller's chance of success. The player who selects the median number is rewarded with a bonus resource and the median number becomes the chance of success for the storyteller. If the turn of a card is below this chance of success, the problem is turned into a resource.
After all players have had two turns to tackle their problems, the player with the most resources frames the climax. Players wager their resources on the final turn of the card.
Players are dealt a hand of cards and choose two genres from among them to mash up and pitch as a story. The group decides on a story by consensus, then builds characters. Players play cards on themselves with the positive side up to represent resources they have within the context of the story; they play cards negative side up on other players as problems.
Players take turns telling tales about how they will use their resources and the story itself to overcome their problems. Other players select number cards from their hands to represent the plausibility of the active storyteller's chance of success. The player who selects the median number is rewarded with a bonus resource and the median number becomes the chance of success for the storyteller. If the turn of a card is below this chance of success, the problem is turned into a resource.
After all players have had two turns to tackle their problems, the player with the most resources frames the climax. Players wager their resources on the final turn of the card.
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