-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
300-300 분
-
연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Christopher Fasulo
-
아티스트
Kyle Gebhardt
-
인원
게임 소개
《데스라이드 쿠르스크 - 라이프스탠다르트》는 《데스라이드 쿠르스크 - 토텐코프》의 확장 게임이다. 이 게임은 1943년 7월 12일 프로호로프카에서의 실제 진격과 붉은 군대의 반격에 초점을 맞춘다.
이 게임은 라이프스탠다르트의 운영과 관련된 몇 가지 특정 항목이 포함된 추가 규칙집을 포함하고 있으며, 기본 게임은 단순히 토텐코프의 기본 규칙의 확장이다. 부대는 독일 소대 또는 회사, 붉은 군대 중대로 모델링됩니다. 이 게임은 지휘통제 및 화력지원 강화 요소를 포함하고 있다. 이것은 게임을 매우 흥미롭게 만들고 통신을 위한 무선 시야가 잘 확보되도록 하는 문제에 대한 진정한 느낌을 줍니다.
넘어야 할 장애물이 산적해 있고 전투공학도 잘 모델링돼 있다. 모든 전장 운영체제에 적용되는 규칙이 있으며, 이러한 규칙들은 서로 잘 통합되어 플레이어들이 전투의 결과와 각각의 소규모 작전에 영향을 미칠 중요한 결정을 내리도록 강요한다.
이 게임은 7월 9일, 10일, 11일, 12일, 13일 5개의 일일 시나리오와 극히 작은 풋프린트를 사용하는 2개의 작은 시나리오로 구성되어 있으며 오후에 앉아서 2번 플레이할 수 있습니다. 이미 토텐코프를 소유하고 있다면 이 게임을 Psel강 건너편에서 Prokhorovka 마을로 전투를 진행할 수 있습니다. 다른 곳에서는 이런 경험을 할 수 없을 거예요.
이 게임은 라이프스탠다르트의 운영과 관련된 몇 가지 특정 항목이 포함된 추가 규칙집을 포함하고 있으며, 기본 게임은 단순히 토텐코프의 기본 규칙의 확장이다. 부대는 독일 소대 또는 회사, 붉은 군대 중대로 모델링됩니다. 이 게임은 지휘통제 및 화력지원 강화 요소를 포함하고 있다. 이것은 게임을 매우 흥미롭게 만들고 통신을 위한 무선 시야가 잘 확보되도록 하는 문제에 대한 진정한 느낌을 줍니다.
넘어야 할 장애물이 산적해 있고 전투공학도 잘 모델링돼 있다. 모든 전장 운영체제에 적용되는 규칙이 있으며, 이러한 규칙들은 서로 잘 통합되어 플레이어들이 전투의 결과와 각각의 소규모 작전에 영향을 미칠 중요한 결정을 내리도록 강요한다.
이 게임은 7월 9일, 10일, 11일, 12일, 13일 5개의 일일 시나리오와 극히 작은 풋프린트를 사용하는 2개의 작은 시나리오로 구성되어 있으며 오후에 앉아서 2번 플레이할 수 있습니다. 이미 토텐코프를 소유하고 있다면 이 게임을 Psel강 건너편에서 Prokhorovka 마을로 전투를 진행할 수 있습니다. 다른 곳에서는 이런 경험을 할 수 없을 거예요.
Death Ride Kursk - Leibstandarte is an expansion game for Death Ride Kursk - Totenkopf. This game focuses on the battle for the actual advance on Prokhorovka and the Red Army counter-attack that hit it square on the head during 12 July 1943.
The game contains a supplemental rule book with some specific items related to the Leibstandarte's operation the base game is simply an extension of the base rules in Totenkopf. Units are modeled as German Platoons or Companies and Red Army Companies. The game includes the components for the Command and Control and Fire Support Enhancements. These make the game very interested and give you a real feel for the problems of ensuring your radio line of sight for communications are well sited.
There are extensive obstacles to overcome and combat engineering is well modeled. There are rules covering all the Battlefield Operating Systems and they integrate well together forcing players to make critical decisions that will effect the outcome of the battle and of each smaller engagement.
This game comes with 5 daily scenarios for 9, 10, 11, 12, and 13 July and 2 small scenarios that use extremely small footprints and can be played in an afternoon sitting or two. If you already own Totenkopf then you will be able connect this game with it and play the battle from the Psel crossing to the town of Prokhorovka. You'll experience nothing like it anywhere else.
The game contains a supplemental rule book with some specific items related to the Leibstandarte's operation the base game is simply an extension of the base rules in Totenkopf. Units are modeled as German Platoons or Companies and Red Army Companies. The game includes the components for the Command and Control and Fire Support Enhancements. These make the game very interested and give you a real feel for the problems of ensuring your radio line of sight for communications are well sited.
There are extensive obstacles to overcome and combat engineering is well modeled. There are rules covering all the Battlefield Operating Systems and they integrate well together forcing players to make critical decisions that will effect the outcome of the battle and of each smaller engagement.
This game comes with 5 daily scenarios for 9, 10, 11, 12, and 13 July and 2 small scenarios that use extremely small footprints and can be played in an afternoon sitting or two. If you already own Totenkopf then you will be able connect this game with it and play the battle from the Psel crossing to the town of Prokhorovka. You'll experience nothing like it anywhere else.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
509
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18