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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: 6-6 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Nicholas Hjelmberg
-
아티스트
Nicholas Hjelmberg
-
인원
게임 소개
기사단 & 다모셀은 기사단 시대와 왕의 신하들과 궁녀들 사이의 복잡한 행동 규범으로 여러분을 데려갑니다. 이 게임에서 플레이어들은 아서 전설에 나오는 기사와 다모셀을 모두 플레이한다. 기사로서, 다른 기사들과 경쟁하여 그들 중 가장 고귀한 사람이 되거나, 아서 왕의 눈에 영광을 얻기 위해 탐험과 전투에 협력하십시오. 다모셀로서, 다른 기사에게 필요한 무기와 덕목을 그가 당신의 손가락을 감쌀 때까지 제공하세요. 하지만 주의하라, 땅이 무너지면 너희들도 함께 무너질 것이다!
게임 메커니즘은 다음을 포함한다:
1. 2층 건물: 플레이어는 두 가지 방법으로 덱을 만든다: 다른 종류(나이트) 또는 유사한 색상(다모셀)
2. 숨겨진 정보: 다모셀은 그들만의 데크를 짓지 않고 같은 기사에게 그들만의 (숨겨진) 색깔의 카드를 가져오려고 한다.
3. 카드 배치: 플레이어는 포인트를 얻기 위해 카드를 배치하지만 다른 플레이어가 아직 배치하지 않은 카드만 배치할 수 있습니다.
4. 동시 동작: 동작의 성공은 다른 플레이어의 카드 플레이를 예측하는 플레이어의 능력에 달려 있다.
5. 협력: 플레이어는 함께 전쟁을 치르고 퀘스트를 획득합니다.
6. 죄수의 딜레마: 한 선수가 협력하지 않음으로써 이익을 얻을 수 있지만, 만약 모든 선수가 협력한다면, 모든 선수가 지게 될 것이다.
게임 메커니즘은 다음을 포함한다:
1. 2층 건물: 플레이어는 두 가지 방법으로 덱을 만든다: 다른 종류(나이트) 또는 유사한 색상(다모셀)
2. 숨겨진 정보: 다모셀은 그들만의 데크를 짓지 않고 같은 기사에게 그들만의 (숨겨진) 색깔의 카드를 가져오려고 한다.
3. 카드 배치: 플레이어는 포인트를 얻기 위해 카드를 배치하지만 다른 플레이어가 아직 배치하지 않은 카드만 배치할 수 있습니다.
4. 동시 동작: 동작의 성공은 다른 플레이어의 카드 플레이를 예측하는 플레이어의 능력에 달려 있다.
5. 협력: 플레이어는 함께 전쟁을 치르고 퀘스트를 획득합니다.
6. 죄수의 딜레마: 한 선수가 협력하지 않음으로써 이익을 얻을 수 있지만, 만약 모든 선수가 협력한다면, 모든 선수가 지게 될 것이다.
Knights & Damosels takes you back to the Age of Chivalry and the intricate code of conduct between the King's men and the ladies of the court. In the game, the players play both knights and damosels from the Arthurian legend - each with his or her different objectives. As a knight, compete with the other knights to become the most noble of them all or cooperate in quests and battles to earn glory in the eyes of King Arthur. As a damosel, provide another knight with the arms and virtues he needs until he is wrapped around your finger. But beware, if the Land falls you will all fall with it!
Game mechanisms include:
1. Double deck building: The players build decks in two ways, different types (knights) or similar colors (damosels)
2. Hidden information: The damosel do not build their own deck but try to get cards of their (hidden) color to the same knight
3. Card placement: The players place cards to earn points but may only place cards not already placed by another player
4. Simultaneous actions: The success of an action depends on a player's ability to predict the card played of another player
5. Cooperation: The players fight wars and obtain quests together.
6. Prisoners' dilemma: One player may benefit by not cooperating but if all do so, all will lose.
Game mechanisms include:
1. Double deck building: The players build decks in two ways, different types (knights) or similar colors (damosels)
2. Hidden information: The damosel do not build their own deck but try to get cards of their (hidden) color to the same knight
3. Card placement: The players place cards to earn points but may only place cards not already placed by another player
4. Simultaneous actions: The success of an action depends on a player's ability to predict the card played of another player
5. Cooperation: The players fight wars and obtain quests together.
6. Prisoners' dilemma: One player may benefit by not cooperating but if all do so, all will lose.
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