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BGG랭킹
BGG전체 : 15384
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Roland Goslar, Johannes Goslar
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아티스트
Christof Tisch
-
인원
게임 소개
북서쪽 해안 먼 곳에는 절벽이 있는 섬이 있다.
험준한 산등성이, 깊은 피오르, 검은 물로 둘러싸인 어두운 숲.
오래전에, 북쪽 사람들이 여기에 살았다. 노동자로써 나무를 나르고 연어를 사냥하고
그리고 광석을 채굴했다. 힘든 생활 하지만 약점을 발견하자마자
그 부족은 뭉쳐 다음 정착지를 공격했다. 몇몇은 죽었고
살아남은 전사들은 늙은 항아리들에 맞서지 않고 꿋꿋이 서 있다.
노드에서는 각 플레이어가 클랜을 이끌고 일개 어부에게 명령하고 공격을 수행하며 정착촌을 통합하고 무인들에게 원자재와 식량을 제공한다. 각 플레이어는 정착지에서 한 개의 자루와 한 명의 전사로 시작하며, 일반적인 게임 순번은 최대 세 단계로 진행된다.
새 일꾼 배치: 한 플레이어가 최대 3명의 일꾼을 한 육지에 배치하거나 최대 2명의 일꾼을 바다에 배치한다.
정착지 공격: 두 개의 적 정착지가 새로운 인력에 의해 연결되면 공격이 시작됩니다. 연결 공격에서 플레이어의 북부인들은 죽고, 일부는 승리하며, 일부는 전리품을 가지고 돌아옵니다.
점수: 드래곤보트가 죽은 북인들로 가득 차면 다음 득점이 촉발된다. 자원이 채점되면 플레이어는 전사들에게 나무와 철을 전달하여 점수를 얻는다. 이들은 충분한 식량이 공급되지 않는 겨울에 살아남지 못할 수 있는 전사들에게 점수를 매긴다. 그 대신에, 만약 그가 충분히 강하다고 느낀다면, 영광의 포인트를 얻기 위해 외국인 선수에게 결투를 할 수도 있다.
경기 내내 선수들이 사재기했던 보물을 최종 득점하는 것으로 4번째 득점이 끝난다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
험준한 산등성이, 깊은 피오르, 검은 물로 둘러싸인 어두운 숲.
오래전에, 북쪽 사람들이 여기에 살았다. 노동자로써 나무를 나르고 연어를 사냥하고
그리고 광석을 채굴했다. 힘든 생활 하지만 약점을 발견하자마자
그 부족은 뭉쳐 다음 정착지를 공격했다. 몇몇은 죽었고
살아남은 전사들은 늙은 항아리들에 맞서지 않고 꿋꿋이 서 있다.
노드에서는 각 플레이어가 클랜을 이끌고 일개 어부에게 명령하고 공격을 수행하며 정착촌을 통합하고 무인들에게 원자재와 식량을 제공한다. 각 플레이어는 정착지에서 한 개의 자루와 한 명의 전사로 시작하며, 일반적인 게임 순번은 최대 세 단계로 진행된다.
새 일꾼 배치: 한 플레이어가 최대 3명의 일꾼을 한 육지에 배치하거나 최대 2명의 일꾼을 바다에 배치한다.
정착지 공격: 두 개의 적 정착지가 새로운 인력에 의해 연결되면 공격이 시작됩니다. 연결 공격에서 플레이어의 북부인들은 죽고, 일부는 승리하며, 일부는 전리품을 가지고 돌아옵니다.
점수: 드래곤보트가 죽은 북인들로 가득 차면 다음 득점이 촉발된다. 자원이 채점되면 플레이어는 전사들에게 나무와 철을 전달하여 점수를 얻는다. 이들은 충분한 식량이 공급되지 않는 겨울에 살아남지 못할 수 있는 전사들에게 점수를 매긴다. 그 대신에, 만약 그가 충분히 강하다고 느낀다면, 영광의 포인트를 얻기 위해 외국인 선수에게 결투를 할 수도 있다.
경기 내내 선수들이 사재기했던 보물을 최종 득점하는 것으로 4번째 득점이 끝난다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
Far to the north, off the northwest coast lies a cliff-ringed island:
Rugged mountain ridges, deep fjords, dark forests, surrounded by black waters.
Long ago, the Northmen lived here. As workers, they lumbered wood, hunted salmon,
and mined for ore. A hard life. As soon as they saw a weakness, though,
the tribe banded together, attacking the next settlement over. Some died,
the surviving warriors stand fast und challenged the old jarls.
In Nord, each player leads a clan, ordering workers and fishermen, performing attacks, uniting settlements, and providing their fighters with raw materials and food. Each player starts with one jarl and one warrior in a settlement, and a typical game turn takes up to three steps:
Place New Workers: A player places up to three workers in one land area or up to two with boats on the sea.
Attack a Settlement: If two enemy settlements are now connected by the new workers, a raid starts; the player's northmen in the connection attack, some die, some invade victorious, some return with the spoils of war.
Score Points: If the dragon boat is filled with dead northmen, the next scoring is triggered. When resources are scored players get points for having men delivering wood and iron to their warriors. These are scored in the warriors scoring where some might not survive the winter when not enough food is provided. Alternatively a player might, if he feels strong enough, duel a foreign jarl to receive points of glory.
The game ends after the fourth scoring with a final scoring of treasures that the players hoarded throughout the game. The player with the most points wins.
Rugged mountain ridges, deep fjords, dark forests, surrounded by black waters.
Long ago, the Northmen lived here. As workers, they lumbered wood, hunted salmon,
and mined for ore. A hard life. As soon as they saw a weakness, though,
the tribe banded together, attacking the next settlement over. Some died,
the surviving warriors stand fast und challenged the old jarls.
In Nord, each player leads a clan, ordering workers and fishermen, performing attacks, uniting settlements, and providing their fighters with raw materials and food. Each player starts with one jarl and one warrior in a settlement, and a typical game turn takes up to three steps:
Place New Workers: A player places up to three workers in one land area or up to two with boats on the sea.
Attack a Settlement: If two enemy settlements are now connected by the new workers, a raid starts; the player's northmen in the connection attack, some die, some invade victorious, some return with the spoils of war.
Score Points: If the dragon boat is filled with dead northmen, the next scoring is triggered. When resources are scored players get points for having men delivering wood and iron to their warriors. These are scored in the warriors scoring where some might not survive the winter when not enough food is provided. Alternatively a player might, if he feels strong enough, duel a foreign jarl to receive points of glory.
The game ends after the fourth scoring with a final scoring of treasures that the players hoarded throughout the game. The player with the most points wins.
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