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6Machine of Death: The Game of Creative Assassination – Webcomics Pals/Chums (2013) -
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
젭 자크, 잭 와이너스, 라이언 노스, 앤드류 후시, 메러디스 그랜, 딜런 메코니스, 제스 핑크, R K 밀홀랜드, KC 그린, R 스티븐스 등 20명의 최고 웹툰 아티스트가 만든 230개의 확장 카드!
죽음의 기계: 창조적 암살 게임은 적은 혈액 샘플만으로도 100% 정확도로 사람이 어떻게 죽을지 기계가 예측할 수 있는 세상을 배경으로 한 스토리텔링 게임이다. 하지만, 그 기계는 모호하고 뒤틀리는 것을 즐깁니다. 카드 판독 "올드 에이지(Old Age)는 당신이 120세의 나이로 잠든 사이에 사망하거나, 아니면 오늘 약 먹는 것을 잊은 노년기 운전자에 의해 내일 치여 죽는 것을 의미할 수도 있습니다. 게임의 플레이어들은 스토리텔링부터 블랙마켓 전문 상점에서 구할 수 있는 여러 가지 아이템까지 다양한 도구를 사용하여 목표물이 죽음의 예언과 일치하는 방식으로 살해되는 상황을 만들어야 하는 암살자의 역할을 맡는다. 죽음의 기계는 죽음의 사인이었던 세계에서 활동하는 암살자들이 다양한 게임 모드를 만드는 것으로 알려져 있다.
대부분의 모드의 일반 게임플레이는 다음과 같이 작동합니다.
• 대상이 지정되고 특정 세부 정보(죽음 예측, 좋아하는 음식 또는 공포증과 같은 추가 정보 포함)가 제공됩니다.
• 플레이어 – 암살자 –에게 암시장 상품권이 주어집니다. 이것은 목표물을 죽이기 위해 사용해야 하는 그들의 재고입니다.
• 플레이어들은 계획을 짜기 위해 기프트 카드를 사용합니다.
계획은 게임 모드에 따라 수석 플레이어에 의해 또는 합의를 통해 승인됩니다.
• 타이머가 시작되고 계획이 실행됩니다. 이것은 "난이도 점수를 이기기 위해 주사위를 굴리는 것으로 표현됩니다." 하나의 아이템에 매달린 예상 밖의 플랜은 해당 아이템에 대해 6을 굴려야 할 수도 있지만, 견고한 플랜은 사용되는 모든 블랙마켓 기프트 카드에 대해 2를 굴려야 할 수도 있습니다.
하나 이상의 주사위 굴림 실패 시 계획이 수정됩니다. 이 부분의 세부 사항은 모드마다 크게 다르지만 블랙 마켓 아이템을 교체하거나 기존 아이템으로 새로운 실행 가능한 계획을 수립하거나 "를 호출하는 것과 관련이 있습니다.전문가"
• 대상이 죽거나 탈출합니다. 이번에도 모드에 따라 라운드가 종료되거나 게임이 진행됩니다.
게임 모드:
인류를 상대로 한 카드나 사과 대 사과와 매우 유사한 정면 모드입니다. 판사("The Chief")가 있는데, 그는 누구의 암살 계획이 가장 좋은지 결정하고, 그들에게 그것을 시도할 기회를 준다. 4개 이상의 플레이를 위해 설계되었습니다.
너희 플레이어들이 암살자들로 구성된 협동모드로, 그룹이 생각해낸 목표물을 죽일 수 있는 계획을 함께 세워야 한다.
협동조합은 개별 라운드 또는 목표가 미리 정해져 있고 난이도가 다른 미션 모드를 실행할 수 있습니다. 보다 전략적인 Chief Mode도 있습니다. 타이머는 없지만, Chief는 계획의 성공 가능성을 평가하고 실행 여부에 대한 위험을 감수할 수 있습니다.
플레이어가 실제로 서로를 암살할 수 있는 절단 모드(더 경쟁력 있는 버전을 원할 경우)
'데이 오프 모드(Day Off Mode)'는 살인에 관한 것이 아니라 "잼 항아리를 여는 것", "튤립 전구를 이식하는 것 같은 일을 수행하기 위해 당신의 암살 기술을 활용한다.
죽음의 기계: 창조적 암살 게임은 적은 혈액 샘플만으로도 100% 정확도로 사람이 어떻게 죽을지 기계가 예측할 수 있는 세상을 배경으로 한 스토리텔링 게임이다. 하지만, 그 기계는 모호하고 뒤틀리는 것을 즐깁니다. 카드 판독 "올드 에이지(Old Age)는 당신이 120세의 나이로 잠든 사이에 사망하거나, 아니면 오늘 약 먹는 것을 잊은 노년기 운전자에 의해 내일 치여 죽는 것을 의미할 수도 있습니다. 게임의 플레이어들은 스토리텔링부터 블랙마켓 전문 상점에서 구할 수 있는 여러 가지 아이템까지 다양한 도구를 사용하여 목표물이 죽음의 예언과 일치하는 방식으로 살해되는 상황을 만들어야 하는 암살자의 역할을 맡는다. 죽음의 기계는 죽음의 사인이었던 세계에서 활동하는 암살자들이 다양한 게임 모드를 만드는 것으로 알려져 있다.
대부분의 모드의 일반 게임플레이는 다음과 같이 작동합니다.
• 대상이 지정되고 특정 세부 정보(죽음 예측, 좋아하는 음식 또는 공포증과 같은 추가 정보 포함)가 제공됩니다.
• 플레이어 – 암살자 –에게 암시장 상품권이 주어집니다. 이것은 목표물을 죽이기 위해 사용해야 하는 그들의 재고입니다.
• 플레이어들은 계획을 짜기 위해 기프트 카드를 사용합니다.
계획은 게임 모드에 따라 수석 플레이어에 의해 또는 합의를 통해 승인됩니다.
• 타이머가 시작되고 계획이 실행됩니다. 이것은 "난이도 점수를 이기기 위해 주사위를 굴리는 것으로 표현됩니다." 하나의 아이템에 매달린 예상 밖의 플랜은 해당 아이템에 대해 6을 굴려야 할 수도 있지만, 견고한 플랜은 사용되는 모든 블랙마켓 기프트 카드에 대해 2를 굴려야 할 수도 있습니다.
하나 이상의 주사위 굴림 실패 시 계획이 수정됩니다. 이 부분의 세부 사항은 모드마다 크게 다르지만 블랙 마켓 아이템을 교체하거나 기존 아이템으로 새로운 실행 가능한 계획을 수립하거나 "를 호출하는 것과 관련이 있습니다.전문가"
• 대상이 죽거나 탈출합니다. 이번에도 모드에 따라 라운드가 종료되거나 게임이 진행됩니다.
게임 모드:
인류를 상대로 한 카드나 사과 대 사과와 매우 유사한 정면 모드입니다. 판사("The Chief")가 있는데, 그는 누구의 암살 계획이 가장 좋은지 결정하고, 그들에게 그것을 시도할 기회를 준다. 4개 이상의 플레이를 위해 설계되었습니다.
너희 플레이어들이 암살자들로 구성된 협동모드로, 그룹이 생각해낸 목표물을 죽일 수 있는 계획을 함께 세워야 한다.
협동조합은 개별 라운드 또는 목표가 미리 정해져 있고 난이도가 다른 미션 모드를 실행할 수 있습니다. 보다 전략적인 Chief Mode도 있습니다. 타이머는 없지만, Chief는 계획의 성공 가능성을 평가하고 실행 여부에 대한 위험을 감수할 수 있습니다.
플레이어가 실제로 서로를 암살할 수 있는 절단 모드(더 경쟁력 있는 버전을 원할 경우)
'데이 오프 모드(Day Off Mode)'는 살인에 관한 것이 아니라 "잼 항아리를 여는 것", "튤립 전구를 이식하는 것 같은 일을 수행하기 위해 당신의 암살 기술을 활용한다.
230 expansion cards (of all types) created by 20 top webcomics artists, including Jeph Jacques, Zach Weinersmith, Ryan North, Andrew Hussie, Meredith Gran, Dylan Meconis, Jess Fink, R K Milholland, KC Green, R Stevens, and OTHERS!
Machine of Death: The Game of Creative Assassination is a storytelling game set in a world in which a machine can predict how a person will die with 100% accuracy with only a small blood sample. However, the machine delights in being vague and twisted. A card reading "Old Age" could mean you die in your sleep at age 120, or it could mean you're run over tomorrow by an elderly driver who forgot to take his pills today. Players of the game take the role of assassins, who must use the various tools at their disposal -- from storytelling to a slew of items available from specialty Black Market shops -- to create a situation in which a target is killed in a way in line with their Death Prediction. The Machine of Death Game uses this basic idea, of assassins working in a world were cause of death is known to create various game modes.
The General Gameplay of most modes works like this:
• A target is assigned, and given certain details (including Death Prediction, and possibly extra details like a favourite food or crippling phobia).
• Players – assassins – are given Black Market Gift Cards. This is their inventory, what they have to use in order to accomplish their goal: killing the target.
• Players use the Gift Cards to devise a plan.
• The plan is greenlit, either by a Chief player, or via consensus, depending on game mode.
• The timer starts and the plan is put into action. This is represented by dice rolling to beat a "difficulty score." An unlikely plan hinging on a single item may need to roll a 6 for that item, but a rock-solid intricate plan may need to only roll a 2 for all Black Market Gift Cards used.
• The plan is revised, in case of failure of one or more dice rolls. The details of this portion vary greatly from mode to mode, but involve either replacing Black Market Items, creating a new viable plan with the existing items, or calling in "Specialists"
• The target is either killed or escapes. Again, depending on mode, this is either the end of the round or the game.
Game Modes:
Head-to-Head Mode that's very similar to Cards Against Humanity or Apples to Apples. There's a judge ("the Chief"), who decides whose assassination plan is the best, and gives them a chance to try it out. Designed for 4+ playes.
Co-op Mode, where you players are a team of assassins, and have to come up with a plan together to kill targets that the group comes up with.
Co-op can be diced further: you can play individual rounds, or Mission Mode, where targets are predetermined and have different levels of difficulty. There's also the more strategic Chief Mode, where there's no timer, but the Chief can rate your plan's likelihood of success and let you take risks on whether it'll work or not.
Cutthroat Mode, where players can actually assassinate each other (should you want a more competitive version)
The Day Off Mode, which isn't about murder at all but rather draws upon your bevy of assassin skills to accomplish tasks like "opening a stuck jam jar" and "transplanting a tulip bulb."
Machine of Death: The Game of Creative Assassination is a storytelling game set in a world in which a machine can predict how a person will die with 100% accuracy with only a small blood sample. However, the machine delights in being vague and twisted. A card reading "Old Age" could mean you die in your sleep at age 120, or it could mean you're run over tomorrow by an elderly driver who forgot to take his pills today. Players of the game take the role of assassins, who must use the various tools at their disposal -- from storytelling to a slew of items available from specialty Black Market shops -- to create a situation in which a target is killed in a way in line with their Death Prediction. The Machine of Death Game uses this basic idea, of assassins working in a world were cause of death is known to create various game modes.
The General Gameplay of most modes works like this:
• A target is assigned, and given certain details (including Death Prediction, and possibly extra details like a favourite food or crippling phobia).
• Players – assassins – are given Black Market Gift Cards. This is their inventory, what they have to use in order to accomplish their goal: killing the target.
• Players use the Gift Cards to devise a plan.
• The plan is greenlit, either by a Chief player, or via consensus, depending on game mode.
• The timer starts and the plan is put into action. This is represented by dice rolling to beat a "difficulty score." An unlikely plan hinging on a single item may need to roll a 6 for that item, but a rock-solid intricate plan may need to only roll a 2 for all Black Market Gift Cards used.
• The plan is revised, in case of failure of one or more dice rolls. The details of this portion vary greatly from mode to mode, but involve either replacing Black Market Items, creating a new viable plan with the existing items, or calling in "Specialists"
• The target is either killed or escapes. Again, depending on mode, this is either the end of the round or the game.
Game Modes:
Head-to-Head Mode that's very similar to Cards Against Humanity or Apples to Apples. There's a judge ("the Chief"), who decides whose assassination plan is the best, and gives them a chance to try it out. Designed for 4+ playes.
Co-op Mode, where you players are a team of assassins, and have to come up with a plan together to kill targets that the group comes up with.
Co-op can be diced further: you can play individual rounds, or Mission Mode, where targets are predetermined and have different levels of difficulty. There's also the more strategic Chief Mode, where there's no timer, but the Chief can rate your plan's likelihood of success and let you take risks on whether it'll work or not.
Cutthroat Mode, where players can actually assassinate each other (should you want a more competitive version)
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