-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Nigel Hopkins
-
아티스트
Nigel Hopkins
-
인원
게임 소개
이 비즈니스 전략 게임의 두 번째 판은 향상된 피스, 확장된 기능 및 더 많은 설정 옵션을 제공합니다.
Stabil-IT ("stability"로 발음됨)는 플레이어가 최대의 비즈니스 가치를 창출하는 것을 목표로 하는 IT 테마 관리 게임이다.
모든 플레이어는 두 개의 중앙 보드에서 작업하는데, 하나는 Stabil-IT 매트릭스를 특징으로 하고 다른 하나는 리소스 라운델을 가지고 있다. 자원 라운델은 플레이어가 자원을 사용할 수 있도록 제어하고, 주어진 시간에 어떤 플레이어가 게임을 제어할 수 있는지 확인하는 데 사용된다.
각 참가자는 하나 또는 두 개의 IT 서비스를 관리하고 있으며, 여기서 각 서비스는 하나의 애플리케이션과 여러 기술 서비스(Stabil-IT 매트릭스)에 의존합니다.
6라운드에 걸쳐 각 참가자는 IT 서비스에 대한 신뢰도를 높이고 업데이트된 버전으로 라이프사이클하기 위한 작업을 수행합니다. 각 작업에는 기술 전문가, 애플리케이션 전문가 또는 분석가/테스트 전문가가 될 수 있는 하나 이상의 리소스가 필요합니다.
게임의 특정 지점에서 매트릭스의 약점을 찾기 위해 스트레스 테스트가 수행되어 해당 지점에서 신뢰 상실로 이어진다. 잃을 자신이 없으면 사건이 발생한다.
사건을 해결하는 것은 당신의 행동에 필요한 자원을 줄이거나 게임이 끝날 때 점수를 주기 위해 보유할 수 있는 영구적 또는 일시적 지식을 얻는 결과를 가져올 수 있다.
Stabil-IT ("stability"로 발음됨)는 플레이어가 최대의 비즈니스 가치를 창출하는 것을 목표로 하는 IT 테마 관리 게임이다.
모든 플레이어는 두 개의 중앙 보드에서 작업하는데, 하나는 Stabil-IT 매트릭스를 특징으로 하고 다른 하나는 리소스 라운델을 가지고 있다. 자원 라운델은 플레이어가 자원을 사용할 수 있도록 제어하고, 주어진 시간에 어떤 플레이어가 게임을 제어할 수 있는지 확인하는 데 사용된다.
각 참가자는 하나 또는 두 개의 IT 서비스를 관리하고 있으며, 여기서 각 서비스는 하나의 애플리케이션과 여러 기술 서비스(Stabil-IT 매트릭스)에 의존합니다.
6라운드에 걸쳐 각 참가자는 IT 서비스에 대한 신뢰도를 높이고 업데이트된 버전으로 라이프사이클하기 위한 작업을 수행합니다. 각 작업에는 기술 전문가, 애플리케이션 전문가 또는 분석가/테스트 전문가가 될 수 있는 하나 이상의 리소스가 필요합니다.
게임의 특정 지점에서 매트릭스의 약점을 찾기 위해 스트레스 테스트가 수행되어 해당 지점에서 신뢰 상실로 이어진다. 잃을 자신이 없으면 사건이 발생한다.
사건을 해결하는 것은 당신의 행동에 필요한 자원을 줄이거나 게임이 끝날 때 점수를 주기 위해 보유할 수 있는 영구적 또는 일시적 지식을 얻는 결과를 가져올 수 있다.
The second edition of this business strategy game has improved pieces, extended features and more set-up options.
Stabil-IT (pronounced "stability") is an IT themed management game where the players aim to generate the most business value.
All players work off two central boards, one featuring the Stabil-IT matrix and the other having the resource roundel. The resource roundel is used to control the availability of resources to the players and also to establish which player is in control of the game at any given time.
Each player is managing one or two IT services, where each service relies upon one application and several technical services (represented in the Stabil-IT matrix).
Over the course of six rounds, each player performs actions to improve the confidence in their IT services and to life-cycle them to an updated version. Each action takes one or more resources which can be technical specialists, application specialists or analysts/test specialist.
At certain points in the game, stress tests are carried out to find the weakest point in the matrix which leads to a loss of confidence at that point. If there is no confidence to lose, an incident occurs.
Solving an incident may result in gaining permanent or temporary knowledge which you can use to reduce the resources needed for your actions or retained to give points at the end of the game.
Stabil-IT (pronounced "stability") is an IT themed management game where the players aim to generate the most business value.
All players work off two central boards, one featuring the Stabil-IT matrix and the other having the resource roundel. The resource roundel is used to control the availability of resources to the players and also to establish which player is in control of the game at any given time.
Each player is managing one or two IT services, where each service relies upon one application and several technical services (represented in the Stabil-IT matrix).
Over the course of six rounds, each player performs actions to improve the confidence in their IT services and to life-cycle them to an updated version. Each action takes one or more resources which can be technical specialists, application specialists or analysts/test specialist.
At certain points in the game, stress tests are carried out to find the weakest point in the matrix which leads to a loss of confidence at that point. If there is no confidence to lose, an incident occurs.
Solving an incident may result in gaining permanent or temporary knowledge which you can use to reduce the resources needed for your actions or retained to give points at the end of the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
625
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
462
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
398
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
369
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
610
-
2024-11-13
-
Lv.18