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BGG랭킹
BGG전체 : 13222
PARTYGAMES : 662
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인원
3-7 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Ben Beecher, Trevor Moorman, Justin Quick, Brad Sappington, Joe Sklover, Max Temkin, Chris Weed
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아티스트
Kellan Jett
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인원
게임 소개
45구경은 3명에서 7명의 선수를 위한 오래된 서부 승부차기이다. 각 플레이어는 본능과 빠른 드로잉, 다이너마이트만으로 살아남기 위해 경쟁하는 6인조 갱을 통제하게 된다.
그 게임은 돌아가면서 진행됩니다. 각각의 선수들은 그들 앞에 홈 베이스 카드를 가지고 있다. 각 턴마다 차례가 된 플레이어가 공통 덱에서 카드를 뒤집습니다. 이제 다른 선수들이 반응할 기회가 생겼다.
Talkin’ Iron 카드가 드러날 경우 공격과 수비 중 하나를 선택할 수 있다. 슛을 하고 싶으면 한 손을 Talkin’ Iron 카드에 대고 동시에 다른 손으로 다른 선수를 가리키며 권총손가락을 만들 수 있다. 실제로 슛을 할 수 있는 선수는 오직 한 명뿐입니다. Talkin’ Iron 카드를 먼저 치는 선수입니다. 총을 치려고 하는 대신, 선수들은 테이블 위에 있는 홈베이스를 치면서 홈베이스를 칠 수 있다. 한 번에 한 명의 선수만 홈베이스에 있을 수 있습니다. 홈베이스를 강타한 선수는 슛을 날리는 선수에게 맞으면 안 되며, 어쩔 수 없이 움직일 때까지 홈베이스를 안전하게 지켜볼 수 있다.
빅건 카드가 공개되면 이를 때려 슛을 하거나 홈베이스를 때릴 수 있다. Talkin’ Iron처럼, 오직 한 명의 플레이어만이 슛을 할 수 있는데, 첫 번째 플레이어가 카드를 때리고 동시에 다른 플레이어에게 권총 손가락을 겨누는 것입니다. 토킨&알스쿠어 아이언과 달리 빅건은 매우 파괴력이 뛰어나 플레이어가 홈베이스에 있더라도 피해를 입힙니다.
골드 카드가 공개되면, 선수들은 카드를 찰싹 때려서 소지할 수 있다. 금을 치면서 다른 선수를 가리키면, 당신이 가리키는 선수가 대신 금을 가져갑니다. 대부분의 갱과 스쿼의 특수 파워를 활성화하려면 금이 필요하다.
무브! 카드가 공개되면 모두 홈베이스를 공략해야 합니다. 만약 선수가 이미 홈베이에 있다면, 그들은 새로운 홈베이스를 강타할 필요가 있다. 마지막으로 홈을 밟은 선수는 갱 멤버 한 명을 잃는다. 무브! 카드를 실수로 때리면 갱 멤버 한 명을 잃게 되고, 다른 사람들은 어디서 때렸든 상관없이 안전해지며 차례가 끝난다.
플레이어는 한 갱만 서 있을 때까지 돌아가면서 플레이한다.
그 게임은 돌아가면서 진행됩니다. 각각의 선수들은 그들 앞에 홈 베이스 카드를 가지고 있다. 각 턴마다 차례가 된 플레이어가 공통 덱에서 카드를 뒤집습니다. 이제 다른 선수들이 반응할 기회가 생겼다.
Talkin’ Iron 카드가 드러날 경우 공격과 수비 중 하나를 선택할 수 있다. 슛을 하고 싶으면 한 손을 Talkin’ Iron 카드에 대고 동시에 다른 손으로 다른 선수를 가리키며 권총손가락을 만들 수 있다. 실제로 슛을 할 수 있는 선수는 오직 한 명뿐입니다. Talkin’ Iron 카드를 먼저 치는 선수입니다. 총을 치려고 하는 대신, 선수들은 테이블 위에 있는 홈베이스를 치면서 홈베이스를 칠 수 있다. 한 번에 한 명의 선수만 홈베이스에 있을 수 있습니다. 홈베이스를 강타한 선수는 슛을 날리는 선수에게 맞으면 안 되며, 어쩔 수 없이 움직일 때까지 홈베이스를 안전하게 지켜볼 수 있다.
빅건 카드가 공개되면 이를 때려 슛을 하거나 홈베이스를 때릴 수 있다. Talkin’ Iron처럼, 오직 한 명의 플레이어만이 슛을 할 수 있는데, 첫 번째 플레이어가 카드를 때리고 동시에 다른 플레이어에게 권총 손가락을 겨누는 것입니다. 토킨&알스쿠어 아이언과 달리 빅건은 매우 파괴력이 뛰어나 플레이어가 홈베이스에 있더라도 피해를 입힙니다.
골드 카드가 공개되면, 선수들은 카드를 찰싹 때려서 소지할 수 있다. 금을 치면서 다른 선수를 가리키면, 당신이 가리키는 선수가 대신 금을 가져갑니다. 대부분의 갱과 스쿼의 특수 파워를 활성화하려면 금이 필요하다.
무브! 카드가 공개되면 모두 홈베이스를 공략해야 합니다. 만약 선수가 이미 홈베이에 있다면, 그들은 새로운 홈베이스를 강타할 필요가 있다. 마지막으로 홈을 밟은 선수는 갱 멤버 한 명을 잃는다. 무브! 카드를 실수로 때리면 갱 멤버 한 명을 잃게 되고, 다른 사람들은 어디서 때렸든 상관없이 안전해지며 차례가 끝난다.
플레이어는 한 갱만 서 있을 때까지 돌아가면서 플레이한다.
Slap .45 is an old western shootout for three to seven players. Each player will control a six-member gang competing to survive with only their instincts, a quick draw, and dynamite.
The game is played in turns. Each player has a home base card in front of them. Each turn, the player whose turn it is flips open a card from the common deck. The other players now have a chance to react.
If a Talkin’ Iron card is revealed, players can choose to make an offensive or a defensive move. If players want to take a shot, they can slap one hand on the Talkin’ Iron card and simultaneously make a pistol-finger with their other hand, pointing at any other player. Only one player gets to actually take a shot - the one who slaps the Talkin’ Iron card first. Instead of trying to slap the gun, players can slap into a home base by slapping any of the home bases on the table. Only one player’s hand can be in a home base at a time. Players who slap into a home base can’t be hit by a player who takes a shot, and they can safely keep their hand on that home base until they’re forced to move.
If a Big Gun card is revealed, players can slap it to take a shot or slap into a home base. Just like a Talkin’ Iron, only one player can use it to take a shot - the first one to slap the card and simultaneously point a pistol-finger at another player. Unlike a Talkin’ Iron, a Big Gun is extraordinarily destructive, and damages players even if they’re in a home base.
If a Gold card is revealed, players can take the card into their possession by slapping it. If you point at another player while slapping the gold, the player you point at takes the gold instead. Gold is required to activate most gang’s special powers.
When a Move! card is revealed, everyone needs to slap into a home base. If a player is already in a home base, they need to slap into a new home base. The last player to slap into a new home base loses one member of their gang. If anyone mistakenly slaps the Move! card, they lose one gang member, everyone else is safe regardless of where they slapped, and the turn ends.
Players take turns until only one gang is left standing.
The game is played in turns. Each player has a home base card in front of them. Each turn, the player whose turn it is flips open a card from the common deck. The other players now have a chance to react.
If a Talkin’ Iron card is revealed, players can choose to make an offensive or a defensive move. If players want to take a shot, they can slap one hand on the Talkin’ Iron card and simultaneously make a pistol-finger with their other hand, pointing at any other player. Only one player gets to actually take a shot - the one who slaps the Talkin’ Iron card first. Instead of trying to slap the gun, players can slap into a home base by slapping any of the home bases on the table. Only one player’s hand can be in a home base at a time. Players who slap into a home base can’t be hit by a player who takes a shot, and they can safely keep their hand on that home base until they’re forced to move.
If a Big Gun card is revealed, players can slap it to take a shot or slap into a home base. Just like a Talkin’ Iron, only one player can use it to take a shot - the first one to slap the card and simultaneously point a pistol-finger at another player. Unlike a Talkin’ Iron, a Big Gun is extraordinarily destructive, and damages players even if they’re in a home base.
If a Gold card is revealed, players can take the card into their possession by slapping it. If you point at another player while slapping the gold, the player you point at takes the gold instead. Gold is required to activate most gang’s special powers.
When a Move! card is revealed, everyone needs to slap into a home base. If a player is already in a home base, they need to slap into a new home base. The last player to slap into a new home base loses one member of their gang. If anyone mistakenly slaps the Move! card, they lose one gang member, everyone else is safe regardless of where they slapped, and the turn ends.
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