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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    20-20 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 6+
  • 게임 난이도

    1.68 / 5

게임 소개

새해의 새벽입니다. 노왕이 자식 없이 죽었고, 새로운 왕위 계승은 올해가 가기 전에 결정되어야 한다. 당신은 다른 사람들 못지 않게 좋은 권리를 가진 지역 남작이자 백작 부인이에요 그러니 지금이 왕좌를 잡을 때입니다 당신의 동료들은 힘만 이해하고, 당신의 신하들은 금만 이해합니다. 부하들을 모아서 기사들에게 돈을 지불하고, 당신의 권리를 주장하세요. 모든 사람이 가장 강하고 부유한 사람을 적법한 군주로 인정할 것입니다.

멀리에서 가장 먼저 상대 성을 점령하거나(이 시점에서 게임이 즉시 종료됨) 연말에 가장 많은 땅과 금을 획득하는 사람이 되고 싶다. 돈이 빠듯하고, 금은 새로운 유닛을 만드는 데에도, 공격에도 사용된다. 금을 많이 가지고 군대에 쓸수록 동기부여가 되고 성공할 확률도 높아진다.

각 플레이어는 캐슬 1개, 보병 1개, 금화 15개로 게임을 시작합니다. 게임은 유닛(군인, 기사, 캠프, 캐터펄트)을 구매하고 게임 내 수입, 공격 또는 기타 옵션을 향상시킬 수 있는 특수 능력을 입찰하는 제도 세션으로 시작됩니다.

게임은 4턴(계절)에 걸쳐 진행되며, 각 턴에서 플레이어는 동시에 세 가지 잠재적인 행동 중 하나를 선택한다. 각 턴은 선수들이 수입을 거두는 것으로 끝난다.

공격하기 위해서는 점령 지역으로 부대를 옮긴 다음, 몰래 얼마만큼의 금을 사용하여 병사들에게 동기를 부여할 것인지 결정합니다. 그러면 수비수가 당신이 얼마를 썼는지 맞혀야 한다. 수비수가 잘못 추측하면 공격이 성공하고, 수비수가 맞으면 공격이 실패하고 유닛을 잃게 됩니다. 성공 여부와 상관없이 선수들이 평가해야 할 빡빡한 균형은 미래의 빌드 및 공격을 위해 금을 보존할 수 있도록 부하들에게 저렴하게 대할 것인지, 아니면 지금 기회를 늘리지만 미래의 옵션을 제한할 것인지 여부다.

각 경기마다 사용할 수 있는 능력이 다르기 때문에 두 경기가 비슷하지 않은 만큼 다양한 전략과 강력한 재생 가능성을 만들어낸다. 초기 전략 계획 단계 이후 멜리는 빠르고 상호작용이 매우 활발합니다. 경기가 갑자기 제대로 방어되지 않은 성에 대한 과감한 공격으로 끝날 수 있어 매우 고약하고 야만적이며 짧은 경기가 될 수 있으니 주의하세요.
It is the dawn of a new year. The old king has just died childless, and the new succession must be decided before the end of this year. You are a local baron or countess with as good a claim as anyone else, so now is the time to grab the throne. Your peers understand only force, and your subjects understand only gold. Gather your men, pay your knights, and assert your claim. Everyone will recognize the strongest and richest as the rightful monarch.

In Melee you want to be the first person to capture an opposing castle (at which point the game ends immediately) or to have the most land and gold at the end of the year. Money is tight, and gold is used in the game both to build new units and to attack. The more gold you have and spend on your troops, the more motivated they will be and the higher your probability of success.

Each player starts the game with a Castle, one unit of foot soldiers, and 15 gold coins. The game begins with a drafting session in which you purchase units (soldiers, knights, camps and catapults) and bid on special abilities that will enhance your income, attack, or other options in the game.

The game is then played over four turns (seasons), and in each turn players simultaneously choose one of three potential actions: (a) tax, (b) build new units, or (c) move and attack. Each turn ends with players collecting income.

To attack, you move your unit into an occupied area, then secretly decide how much gold you will spend to motivate your troops. The defender then has to guess how much you have spent. If the defender guesses wrong, the attack succeeds; if the defender is correct, the attack fails and you lose your unit. Regardless of success you have spent your gold, so the tight trade-off that players have to assess is whether to be cheap with your men so that you can conserve gold for future builds and attacks, or be generous to increase your chances now but limit future options.

The different abilities available in each game make for varied strategies and strong replayability as no two games are alike. After the initial strategic planning stage, Melee is fast and highly interactive. Beware as the game can end suddenly with a bold attack on an inadequately defended castle, making for a game that can be very nasty, brutish and short.

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