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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-12 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Chub Tan
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아티스트
Chub Tan
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인원
게임 소개
악랄한 영감의 반전으로, 엘레멘탈 킹스는 오라클 형태의 주문의 원천으로 모든 마법을 제한함으로써 챔피언을 선택하기로 결정했다.
이 게임은 TKG ARENA의 구성 요소가 필요합니다: The Elemental Kings & TKG ARENA: Rise of the Magi.
전체 맞춤법 데크: 1
표준 덱(DECK): 각 플레이어당 1개.
OINKS: 플레이어당 각 요소에서 5개(기본값)
LIFE: 플레이어당 20개(기본값)
이 게임 시나리오의 목적은 럼블에서 가장 많은 KILL을 달성하는 것입니다. 킬(KILL)은 플레이어’s 차례 중에 다른 적 플레이어의 수명을 0으로 줄여 제거하는 것을 말합니다. 만약 플레이어가 채워지지 않은 덱 아웃 비용으로 인해 스스로 탈락한다면, 이것은 KILL로 간주되지 않을 것이다. 탈락한 선수는 탈락한 선수의 남은 징크를 모두 받게 된다. 승자가 될 어떤 선두주자보다 더 많은 킬을 기록할 수 없다는 것이 분명해지면 게임은 끝난다. 모든 플레이어가 셀프 탈락하거나 KILL 동률인 선수가 있을 경우 가장 늦게 데크아웃한 선수가 승자가 된다.
플레이어들은 공통의 뒤섞인 데크 위에서 각각 카드를 뽑음으로써 게임을 시작한다. 숫자가 가장 높은 선수가 먼저 출발하고 시계 방향으로 차례를 맞는다. 뽑힌 카드는 데크 바닥으로 돌아갑니다. 동점일 경우 동점이 된 선수들은 턴이 해결될 때까지 다시 비긴다. 각 플레이어는 TKG 아레나: 라이즈 오브 더 매기의 규칙에 따라 서로를 공격할 수 있습니다.
전체 맞춤법 데크가 뒤섞이고 상위 5장의 카드가 뽑혀 위로 향하게 됩니다. 플레이어가 차례를 맞이할 때, 5장의 카드 중 1개의 잉크를 사용하여 같은 요소의 특별한 카드를 획득할 수 있다. 특수 카드는 (Element와 FACE Value가 동일한) 상대 카드를 대체하고 상대 카드는 게임에서 제거된다. 교체 후에는 DECK의 모양이 바뀝니다. 획득한 특수 카드는 데크 아래로 이동하며 플레이어는 자신의 데크에서 손을 5장으로 회복할 수 있을 만큼 충분히 끌어당깁니다.
주문을 획득하기 위해 차례를 밟는 동안 상대방이 커런트 핸드에 있으면 무료로 카드를 획득할 수 있다. 선수는 현재 손에 필요한 상대방을 가지고 있는 한 많은 획득을 할 수 있다. 현재 HAND에 상대 카드가 없는 경우에도 플레이어는 위와 같은 적절한 비용을 지출하여 특수 카드를 획득할 수 있습니다. 게다가, 선수는 거래가 끝난 후 즉시 그/그녀의 차례를 끝내야 한다. 순번 중 특별한 카드를 획득하지 않으면 그룹 내 다른 플레이어와 교전할 수 있으며, CHARGE BAR을 포함한 동일한 교전 규칙(2인 모드)
플레이어가 특수 카드를 획득할 때마다 전체 맞춤법 데크 더미에서 다른 카드를 뽑아 대체한다. 플레이어가 특별한 카드를 획득하지 못한 상태에서 턴을 반복하면 사용 가능한 5개의 스페셜 카드가 모두 풀 스펠 덱 파일 하단에 배치되고 5개의 새로운 카드를 추첨합니다.
플레이어는 이 시나리오에서 자신의 맞춤형 DECK를 토너먼트 모드로 사용하고 오라클(스펠 소스)을 모두 생략할 수 있다. 그런 다음 공정한 경기를 보장받기 위해 모든 선수들이 공정하게 매치되어야 한다고 권고한다.
이 게임은 TKG ARENA의 구성 요소가 필요합니다: The Elemental Kings & TKG ARENA: Rise of the Magi.
전체 맞춤법 데크: 1
표준 덱(DECK): 각 플레이어당 1개.
OINKS: 플레이어당 각 요소에서 5개(기본값)
LIFE: 플레이어당 20개(기본값)
이 게임 시나리오의 목적은 럼블에서 가장 많은 KILL을 달성하는 것입니다. 킬(KILL)은 플레이어’s 차례 중에 다른 적 플레이어의 수명을 0으로 줄여 제거하는 것을 말합니다. 만약 플레이어가 채워지지 않은 덱 아웃 비용으로 인해 스스로 탈락한다면, 이것은 KILL로 간주되지 않을 것이다. 탈락한 선수는 탈락한 선수의 남은 징크를 모두 받게 된다. 승자가 될 어떤 선두주자보다 더 많은 킬을 기록할 수 없다는 것이 분명해지면 게임은 끝난다. 모든 플레이어가 셀프 탈락하거나 KILL 동률인 선수가 있을 경우 가장 늦게 데크아웃한 선수가 승자가 된다.
플레이어들은 공통의 뒤섞인 데크 위에서 각각 카드를 뽑음으로써 게임을 시작한다. 숫자가 가장 높은 선수가 먼저 출발하고 시계 방향으로 차례를 맞는다. 뽑힌 카드는 데크 바닥으로 돌아갑니다. 동점일 경우 동점이 된 선수들은 턴이 해결될 때까지 다시 비긴다. 각 플레이어는 TKG 아레나: 라이즈 오브 더 매기의 규칙에 따라 서로를 공격할 수 있습니다.
전체 맞춤법 데크가 뒤섞이고 상위 5장의 카드가 뽑혀 위로 향하게 됩니다. 플레이어가 차례를 맞이할 때, 5장의 카드 중 1개의 잉크를 사용하여 같은 요소의 특별한 카드를 획득할 수 있다. 특수 카드는 (Element와 FACE Value가 동일한) 상대 카드를 대체하고 상대 카드는 게임에서 제거된다. 교체 후에는 DECK의 모양이 바뀝니다. 획득한 특수 카드는 데크 아래로 이동하며 플레이어는 자신의 데크에서 손을 5장으로 회복할 수 있을 만큼 충분히 끌어당깁니다.
주문을 획득하기 위해 차례를 밟는 동안 상대방이 커런트 핸드에 있으면 무료로 카드를 획득할 수 있다. 선수는 현재 손에 필요한 상대방을 가지고 있는 한 많은 획득을 할 수 있다. 현재 HAND에 상대 카드가 없는 경우에도 플레이어는 위와 같은 적절한 비용을 지출하여 특수 카드를 획득할 수 있습니다. 게다가, 선수는 거래가 끝난 후 즉시 그/그녀의 차례를 끝내야 한다. 순번 중 특별한 카드를 획득하지 않으면 그룹 내 다른 플레이어와 교전할 수 있으며, CHARGE BAR을 포함한 동일한 교전 규칙(2인 모드)
플레이어가 특수 카드를 획득할 때마다 전체 맞춤법 데크 더미에서 다른 카드를 뽑아 대체한다. 플레이어가 특별한 카드를 획득하지 못한 상태에서 턴을 반복하면 사용 가능한 5개의 스페셜 카드가 모두 풀 스펠 덱 파일 하단에 배치되고 5개의 새로운 카드를 추첨합니다.
플레이어는 이 시나리오에서 자신의 맞춤형 DECK를 토너먼트 모드로 사용하고 오라클(스펠 소스)을 모두 생략할 수 있다. 그런 다음 공정한 경기를 보장받기 위해 모든 선수들이 공정하게 매치되어야 한다고 권고한다.
In a wicked twist of inspiration, the Elemental Kings have decided to choose their champions by restricting all magic to a single source of spells in the form of an oracle.
This game requires the following components from TKG ARENA: The Elemental Kings & TKG ARENA: Rise of the Magi.
FULL SPELL DECK: 1
STANDARD DECK (DECK): 1 for each player.
OINKS: 5 from each element for each player (Default)
LIFE: 20 for each player (Default)
The objective of this game scenario is to achieve the highest number of KILLs in the rumble. A KILL refers to the elimination of another enemy player by reducing his/her LIFE to 0 during a player’s turn. If a player is self-eliminated due to an unfulfilled deck out cost, this will not be considered a KILL. The eliminating player will get all remaining Oinks of the eliminated player. The game ends when it is evident that it is not possible to score more KILLs than any leading player who will become the winner. If all players are self-eliminated or there are players tied with equal number of KILLs, the last player to deck out will be the winner of the game.
Players start the game by each drawing a card from the top of a common shuffled DECK. The player with the highest number starts first and the players get their turns in a clockwise manner. The drawn cards go back to the bottom of the DECK. In the case of ties, the tied players draw again till the turns are resolved. Each player may attack each other according to the rules as described in TKG ARENA: Rise of the Magi.
The FULL SPELL DECK is shuffled and the top 5 cards are drawn and placed face up. During a player’s turn, he/she may choose to expend 1 Oink in acquiring a special card of the same element among these 5 cards. The special card replaces its counterpart card (of the same ELEMENT and FACE VALUE) and the counterpart card is removed from play in the game. After replacement, the DECK is reshuffled. The acquired special card(s) goes to the bottom of his/her DECK and the player draws sufficiently from his/her DECK to recover his/her hand to 5 cards.
If a counterpart card is in a player’s CURRENT HAND during his/her turn to acquire spells, the player may acquire it without cost. A player may make as many acquisitions as long as he/she has the necessary counterparts in his/her CURRENT HAND. If there are no counterparts cards in his/her CURRENT HAND, the player may still acquire the special card(s) by expending the appropriate cost as above. In addition, the player must end his/her turn immediately after the transaction. If the player does not acquire any special card(s) during his/her turn, he/she can choose to engage in battle with any other player in the group and the same rules of engagement (for the usual 2-player mode) apply including the use of the CHARGE BAR.
Every time a special card is acquired by a player, another is drawn from the FULL SPELL DECK pile to replace it. If a cycle of turns (from player back to the same player) passes with no players acquiring any special cards, all the available 5 special cards will be placed at the bottom of the FULL SPELL DECK pile and another 5 new ones are drawn.
Players may wish to use their own customised DECK in tournament mode for this scenario and omit the oracle (spell source) altogether. It is recommended that all players should then be fairly matched to warrant a fair game.
This game requires the following components from TKG ARENA: The Elemental Kings & TKG ARENA: Rise of the Magi.
FULL SPELL DECK: 1
STANDARD DECK (DECK): 1 for each player.
OINKS: 5 from each element for each player (Default)
LIFE: 20 for each player (Default)
The objective of this game scenario is to achieve the highest number of KILLs in the rumble. A KILL refers to the elimination of another enemy player by reducing his/her LIFE to 0 during a player’s turn. If a player is self-eliminated due to an unfulfilled deck out cost, this will not be considered a KILL. The eliminating player will get all remaining Oinks of the eliminated player. The game ends when it is evident that it is not possible to score more KILLs than any leading player who will become the winner. If all players are self-eliminated or there are players tied with equal number of KILLs, the last player to deck out will be the winner of the game.
Players start the game by each drawing a card from the top of a common shuffled DECK. The player with the highest number starts first and the players get their turns in a clockwise manner. The drawn cards go back to the bottom of the DECK. In the case of ties, the tied players draw again till the turns are resolved. Each player may attack each other according to the rules as described in TKG ARENA: Rise of the Magi.
The FULL SPELL DECK is shuffled and the top 5 cards are drawn and placed face up. During a player’s turn, he/she may choose to expend 1 Oink in acquiring a special card of the same element among these 5 cards. The special card replaces its counterpart card (of the same ELEMENT and FACE VALUE) and the counterpart card is removed from play in the game. After replacement, the DECK is reshuffled. The acquired special card(s) goes to the bottom of his/her DECK and the player draws sufficiently from his/her DECK to recover his/her hand to 5 cards.
If a counterpart card is in a player’s CURRENT HAND during his/her turn to acquire spells, the player may acquire it without cost. A player may make as many acquisitions as long as he/she has the necessary counterparts in his/her CURRENT HAND. If there are no counterparts cards in his/her CURRENT HAND, the player may still acquire the special card(s) by expending the appropriate cost as above. In addition, the player must end his/her turn immediately after the transaction. If the player does not acquire any special card(s) during his/her turn, he/she can choose to engage in battle with any other player in the group and the same rules of engagement (for the usual 2-player mode) apply including the use of the CHARGE BAR.
Every time a special card is acquired by a player, another is drawn from the FULL SPELL DECK pile to replace it. If a cycle of turns (from player back to the same player) passes with no players acquiring any special cards, all the available 5 special cards will be placed at the bottom of the FULL SPELL DECK pile and another 5 new ones are drawn.
Players may wish to use their own customised DECK in tournament mode for this scenario and omit the oracle (spell source) altogether. It is recommended that all players should then be fairly matched to warrant a fair game.
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