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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-7 명
BGG추천: 5-7 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Akihisa Okui
-
아티스트
Akihisa Okui
-
인원
게임 소개
하룻밤 늑대인간: 슈퍼파워즈는 원나이트 늑대인간과 같은 게임플레이를 사용하지만 새로운 도전을 제공하는 새로운 캐릭터들을 추가했다.
늑대인간과 마찬가지로 플레이어는 게임이 진행되는 동안 숨겨지는 역할을 맡는다. 한 두 마리의 늑대인간은 아무도 늑대인간을 알아보지 못하도록 그들의 신분을 숨기려 한다.
각 플레이어는 몰래 역할 카드(테이블 가운데에 두 개의 역할 카드가 있음)를 받고 그것을 본 다음 눈을 감고 마을의 밤을 나타낸다. 한 명의 플레이어가 게임의 진행자를 맡고 플레이어들이 행동을 취할 수 있도록 역할을 부른다. 늑대인간들과 CIA 요원들은 이 집단에 누가 속해 있는지 보기 위해 눈을 뜨지만 아무 말도 할 수 없어요! 따라서, 외로운 CIA 요원은 늑대인간들이 누구인지 알게 되지만, 그는 다른 사람들에게 정보를 전달하려고 할 때 결코 자신의 정체를 밝힐 수 없다. 반면에 늑대인간들은 누가 실제로 그들의 편인지 확신하지 못할 수도 있다. 그리고 물론 일부 카드는 테이블 중앙에서 작동하지 않을 수 있습니다!
그리고 나서 심령술사는 테이블 중앙에 있는 한 선수의 카드 또는 두 개의 카드를 보게 된다. 닌자는 자신의 카드를 다른 사람의 것과 교환하게 되는데, 만약 새 카드를 교환하면 그 카드를 보게 됩니다. 미친놈은 밤에 행동하지 않고 늑대인간들이 이기길 바라는 거야!
주간 단계에서, 플레이어들은 늑대인간이 누구인지(혹은 늑대인간이 존재하는지) 논의한다. 그러면 모든 선수들이 동시에 한 선수에게 투표합니다. 가장 많은 표를 얻은 플레이어가 죽습니다. 적어도 한 명 이상의 늑대인간이 죽으면 인간팀이 승리하고, 늑대인간이 죽지 않으면 늑대인간이 승리한다.
늑대인간과 마찬가지로 플레이어는 게임이 진행되는 동안 숨겨지는 역할을 맡는다. 한 두 마리의 늑대인간은 아무도 늑대인간을 알아보지 못하도록 그들의 신분을 숨기려 한다.
각 플레이어는 몰래 역할 카드(테이블 가운데에 두 개의 역할 카드가 있음)를 받고 그것을 본 다음 눈을 감고 마을의 밤을 나타낸다. 한 명의 플레이어가 게임의 진행자를 맡고 플레이어들이 행동을 취할 수 있도록 역할을 부른다. 늑대인간들과 CIA 요원들은 이 집단에 누가 속해 있는지 보기 위해 눈을 뜨지만 아무 말도 할 수 없어요! 따라서, 외로운 CIA 요원은 늑대인간들이 누구인지 알게 되지만, 그는 다른 사람들에게 정보를 전달하려고 할 때 결코 자신의 정체를 밝힐 수 없다. 반면에 늑대인간들은 누가 실제로 그들의 편인지 확신하지 못할 수도 있다. 그리고 물론 일부 카드는 테이블 중앙에서 작동하지 않을 수 있습니다!
그리고 나서 심령술사는 테이블 중앙에 있는 한 선수의 카드 또는 두 개의 카드를 보게 된다. 닌자는 자신의 카드를 다른 사람의 것과 교환하게 되는데, 만약 새 카드를 교환하면 그 카드를 보게 됩니다. 미친놈은 밤에 행동하지 않고 늑대인간들이 이기길 바라는 거야!
주간 단계에서, 플레이어들은 늑대인간이 누구인지(혹은 늑대인간이 존재하는지) 논의한다. 그러면 모든 선수들이 동시에 한 선수에게 투표합니다. 가장 많은 표를 얻은 플레이어가 죽습니다. 적어도 한 명 이상의 늑대인간이 죽으면 인간팀이 승리하고, 늑대인간이 죽지 않으면 늑대인간이 승리한다.
One Night Werewolf: Super Powers uses the same gameplay as in One Night Werewolf, but adds new characters that provide fresh challenges.
As in Werewolf, players are dealt roles which are kept hidden for the duration of the game. The one or two werewolves try to keep their identity a secret so that no one identifies them; the humans must kill one werewolf or else their town is overrun and they lose.
Each player secretly gets a role card (with two role cards placed in the middle of the table), looks at it, then closes their eyes to represent nighttime in town. One player is the game's moderator and calls out the roles in order for the players to take actions. The werewolves and the CIA Agent(s) open their eyes to see who belongs to these groups, but they can't say anything! Thus, a lone CIA Agent learns who the werewolves are, but he can never reveal his identity when trying to communicate this information to others. The werewolves, on the other hand, might not be sure who is actually on their side. And of course some cards might be out of play in the center of the table!
The psychic then gets to look at one player's card or both cards in the center of the table. The ninja gets to exchange his card for someone else's, looking at the new card if he swaps. The madman doesn't take an action at night; he just wants the werewolves to win!
During the day phase, players discuss who the werewolves are (or if there even are werewolves). Then all players vote simultaneously for a player. The player with the most votes is killed. If at least one werewolf is killed, the human team wins; if no werewolf is killed, the werewolf team wins.
As in Werewolf, players are dealt roles which are kept hidden for the duration of the game. The one or two werewolves try to keep their identity a secret so that no one identifies them; the humans must kill one werewolf or else their town is overrun and they lose.
Each player secretly gets a role card (with two role cards placed in the middle of the table), looks at it, then closes their eyes to represent nighttime in town. One player is the game's moderator and calls out the roles in order for the players to take actions. The werewolves and the CIA Agent(s) open their eyes to see who belongs to these groups, but they can't say anything! Thus, a lone CIA Agent learns who the werewolves are, but he can never reveal his identity when trying to communicate this information to others. The werewolves, on the other hand, might not be sure who is actually on their side. And of course some cards might be out of play in the center of the table!
The psychic then gets to look at one player's card or both cards in the center of the table. The ninja gets to exchange his card for someone else's, looking at the new card if he swaps. The madman doesn't take an action at night; he just wants the werewolves to win!
During the day phase, players discuss who the werewolves are (or if there even are werewolves). Then all players vote simultaneously for a player. The player with the most votes is killed. If at least one werewolf is killed, the human team wins; if no werewolf is killed, the werewolf team wins.
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