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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6+ 명 -
게임시간
2-2 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Matthew Hartley, David Manley, Paul Minson
-
아티스트
-
인원
게임 소개
무료로 다운로드할 수 있는 PDF:
에어워: C21 라이트(AirWar: C21 Lite)는 에어워의 2번째 에디션을 축소한 버전으로, 우리의 인기 있는 패스트플레이, “ 엔트리 레벨”와 가까운 미래의 SF 게임을 위한 규칙 세트이다. 이 규칙은 유사 3차원 기동을 사용하며, 2차원 기동을 사용하지만, 3차원 공중전 기술을 일부 표현한다.
라이트 버전은 게임의 기본을 제공하고 미국 F-14 D 톰캣과 러시아 Su-27 플랭커 B&rsquo 사이의 에어워: C21 시스템을 사용하여 몇 가지 도그파이트를 시도할 수 있는 기회를 제공하기 위한 것이다.
플레이어 노트:
각각의 미니어처가 하나의 항공기를 나타내는 육각 없는 테이블 상판 미니어처 게임입니다. 시스템은 게임을 두 단계로 나누고, 각 항공기는 각 단계에서 이동 및 기동을 시도한다. 요약 전환(PDF에서 편집):
1단계
• 엔진 출력 속도 변경을 선택하여 적용합니다(정지되지 않은 경우).
• Roll for initiative, 레이더/시각적 감지 수행
• 이동(회전할 경우 항공기 절반을 이동한다) 속도, 회전 및 이동
• 모든 움직임 또는 기동을 개시 순서대로 테스트 및 실행
• 마지막 단계에서 발사된 미사일의 영향 해결
• 신형 미사일 발사
• 공대공포 또는 로켓 공격 해결
• 기동 또는 정지 복구로 인한 속도 변화 해결
2단계
• 단계 1과 동일
기동 테스트는 난이도가 다양해 이멜만보다 배럴롤이 쉽다.
시스템은 다수의 D6 및 D10, 테스트, 검출 등에 단일 다이롤, 손상 시 다중 다이롤을 사용합니다. 속도, 데미지, 현재 운반 중인 무기만이 경기 중 유일한 변수이지만, 각 항공기 및 무기는 시작하기 전에 기록해야 할 많은 값이 있다. 비록 전체 규칙에서 단순화되었지만, 이 시스템은 공중전을 시뮬레이션하기 위한 다양한 요소들을 포함하고 있으며, 주목할 만한 추상화가 없다는 점만이 있다.
F14 Tomcat & Su27 플랭커와 그들의 무기에 대한 통계만이 라이트 규칙에 포함되어 있다.
에어워: C21 라이트(AirWar: C21 Lite)는 에어워의 2번째 에디션을 축소한 버전으로, 우리의 인기 있는 패스트플레이, “ 엔트리 레벨”와 가까운 미래의 SF 게임을 위한 규칙 세트이다. 이 규칙은 유사 3차원 기동을 사용하며, 2차원 기동을 사용하지만, 3차원 공중전 기술을 일부 표현한다.
라이트 버전은 게임의 기본을 제공하고 미국 F-14 D 톰캣과 러시아 Su-27 플랭커 B&rsquo 사이의 에어워: C21 시스템을 사용하여 몇 가지 도그파이트를 시도할 수 있는 기회를 제공하기 위한 것이다.
플레이어 노트:
각각의 미니어처가 하나의 항공기를 나타내는 육각 없는 테이블 상판 미니어처 게임입니다. 시스템은 게임을 두 단계로 나누고, 각 항공기는 각 단계에서 이동 및 기동을 시도한다. 요약 전환(PDF에서 편집):
1단계
• 엔진 출력 속도 변경을 선택하여 적용합니다(정지되지 않은 경우).
• Roll for initiative, 레이더/시각적 감지 수행
• 이동(회전할 경우 항공기 절반을 이동한다) 속도, 회전 및 이동
• 모든 움직임 또는 기동을 개시 순서대로 테스트 및 실행
• 마지막 단계에서 발사된 미사일의 영향 해결
• 신형 미사일 발사
• 공대공포 또는 로켓 공격 해결
• 기동 또는 정지 복구로 인한 속도 변화 해결
2단계
• 단계 1과 동일
기동 테스트는 난이도가 다양해 이멜만보다 배럴롤이 쉽다.
시스템은 다수의 D6 및 D10, 테스트, 검출 등에 단일 다이롤, 손상 시 다중 다이롤을 사용합니다. 속도, 데미지, 현재 운반 중인 무기만이 경기 중 유일한 변수이지만, 각 항공기 및 무기는 시작하기 전에 기록해야 할 많은 값이 있다. 비록 전체 규칙에서 단순화되었지만, 이 시스템은 공중전을 시뮬레이션하기 위한 다양한 요소들을 포함하고 있으며, 주목할 만한 추상화가 없다는 점만이 있다.
F14 Tomcat & Su27 플랭커와 그들의 무기에 대한 통계만이 라이트 규칙에 포함되어 있다.
From the freely downloadable PDF:
AirWar: C21 Lite is a cut down version of the second edition of AirWar: C21, our popular fast play, “entry level” set of rules for dogfights set in the years after WW2, and for near future SF games. The rules use a quasi 3D manoeuvre system, whereby the action is fought out in 2D, but with some representation of 3D air combat manoeuvres.
The Lite version is intended to give you the basics of the game and allow you the opportunity to try out some dogfights using the AirWar: C21 system between US F-14 D Tomcats and Russian Su-27 Flanker B’s.
Player notes:
A hexless tabletop miniatures game with each miniature representing a single aircraft. The system breaks game turns into two phases, with each aircraft moving & attempting a manoeuvre in each phase. Turn summary (edited from PDF):
Phase 1
• Select and apply engine power speed changes (unless stalled)
• Roll for initiative, conduct radar/visual spotting
• Move (if turning, move half the aircraft Speed, turn, and move the second half)
• Test for and execute all movement or manoeuvres in order of initiative
• Resolve effects of any missiles launched last phase
• Launch new missiles
• Resolve air-to-air gun or rocket attacks
• Resolve speed changes due to manoeuvre or stall recovery
Phase 2
• identical to Phase 1
Tests for manoeuvres vary in difficulty, making a Barrel Roll easier than an Immelman, etc.
The system uses multiple D6 & D10, single die rolls for tests, detection, etc, multiple for damage. Speed, damage & currently carried weapons are the only variables during play, but each aircraft & weapon has many values to record before starting. Although simplified from the full rules, the system includes a large variety of factors to simulate air warfare, with only the lack of altitude tracking being a notable abstraction.
Only statistics for the F14 Tomcat & Su27 Flanker and their weapons are included in the Lite rules.
AirWar: C21 Lite is a cut down version of the second edition of AirWar: C21, our popular fast play, “entry level” set of rules for dogfights set in the years after WW2, and for near future SF games. The rules use a quasi 3D manoeuvre system, whereby the action is fought out in 2D, but with some representation of 3D air combat manoeuvres.
The Lite version is intended to give you the basics of the game and allow you the opportunity to try out some dogfights using the AirWar: C21 system between US F-14 D Tomcats and Russian Su-27 Flanker B’s.
Player notes:
A hexless tabletop miniatures game with each miniature representing a single aircraft. The system breaks game turns into two phases, with each aircraft moving & attempting a manoeuvre in each phase. Turn summary (edited from PDF):
Phase 1
• Select and apply engine power speed changes (unless stalled)
• Roll for initiative, conduct radar/visual spotting
• Move (if turning, move half the aircraft Speed, turn, and move the second half)
• Test for and execute all movement or manoeuvres in order of initiative
• Resolve effects of any missiles launched last phase
• Launch new missiles
• Resolve air-to-air gun or rocket attacks
• Resolve speed changes due to manoeuvre or stall recovery
Phase 2
• identical to Phase 1
Tests for manoeuvres vary in difficulty, making a Barrel Roll easier than an Immelman, etc.
The system uses multiple D6 & D10, single die rolls for tests, detection, etc, multiple for damage. Speed, damage & currently carried weapons are the only variables during play, but each aircraft & weapon has many values to record before starting. Although simplified from the full rules, the system includes a large variety of factors to simulate air warfare, with only the lack of altitude tracking being a notable abstraction.
Only statistics for the F14 Tomcat & Su27 Flanker and their weapons are included in the Lite rules.
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