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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-12 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Patrick Doyle, Doug Glover, Michael Tastsides
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임 사이트:
전술적. 시간과 거리 척도는 일정하지 않습니다. 각각의 모델은 개별 우주선을 나타냅니다.
기원후 3600년, 분열된 인간제국이 처음으로 외계인 위협(발라리)에 맞닥뜨린 시기.
이 게임은 맞춤형 미니어처를 사용할 수 있는 우주 전투기 보드게임입니다. 플레이어는 자신만의 파이터를 설계하거나 미리 설계된 플랜을 사용할 수 있다. 무기는 레이저, 대포, 미사일을 포함한다; 방어는 갑옷과 방패이다. 전투기는 자신의 전술과 조종사의 기술 수준에 따라 정해진 순서대로 움직이며, 이동 중 사격이 가능하다. 데미지는 치명적인 타격을 입게 되는데, 이것은 선박 시스템을 제한하거나 제거하거나 구조 장애가 발생할 때까지 스타크래프트를 마모시킵니다. 규칙을 통해 플레이어는 편대를 형성한 다음 일련의 개별 전투나 연계된 캠페인을 벌일 수 있다. 배경 재료(선택사항)는 6개의 인간 제국과 1개의 외계 힘을 상세히 묘사한다.
게임의 구성 요소는 다음과 같습니다.
'56'페이지 분량의 규칙집(레코드 양식)
'4'-(4) 11&12; x 17&12; 지도(육각 그리드가 있는 검은색)
'2'-(2) 카운터시트(숫자를 잘라내야 함)
이 게임에는 기본 게임과 스탠다드 게임 모두에 대한 규칙이 포함된 규칙집이 포함되어 있습니다. 즉시 플레이를 시작할 수 있도록 두 개의 풀 컬러 카운터시트가 16진수 지도와 함께 포함되어 있습니다. 주사위는 포함되지 않습니다. 베이직 게임에서는 6면 주사위 3개와 10면 주사위 1개가 필요하지만, 스탠더드 게임에서는 4면 주사위 1개, 6면 주사위 3개, 8면 주사위 1개, 10면 주사위 1개, 12면 주사위가 필요하다.
이 규칙집에는 각각 37세기의 하나 이상의 정치적 실체와 연관된 21명의 사전 계획된 투사들이 포함되어 있다. 공식 미니어처 세트를 사용할 수 있지만, 이러한 규칙은 적절한 크기의 모든 우주 전투기 모델에 적합합니다.
전술적. 시간과 거리 척도는 일정하지 않습니다. 각각의 모델은 개별 우주선을 나타냅니다.
기원후 3600년, 분열된 인간제국이 처음으로 외계인 위협(발라리)에 맞닥뜨린 시기.
이 게임은 맞춤형 미니어처를 사용할 수 있는 우주 전투기 보드게임입니다. 플레이어는 자신만의 파이터를 설계하거나 미리 설계된 플랜을 사용할 수 있다. 무기는 레이저, 대포, 미사일을 포함한다; 방어는 갑옷과 방패이다. 전투기는 자신의 전술과 조종사의 기술 수준에 따라 정해진 순서대로 움직이며, 이동 중 사격이 가능하다. 데미지는 치명적인 타격을 입게 되는데, 이것은 선박 시스템을 제한하거나 제거하거나 구조 장애가 발생할 때까지 스타크래프트를 마모시킵니다. 규칙을 통해 플레이어는 편대를 형성한 다음 일련의 개별 전투나 연계된 캠페인을 벌일 수 있다. 배경 재료(선택사항)는 6개의 인간 제국과 1개의 외계 힘을 상세히 묘사한다.
게임의 구성 요소는 다음과 같습니다.
'56'페이지 분량의 규칙집(레코드 양식)
'4'-(4) 11&12; x 17&12; 지도(육각 그리드가 있는 검은색)
'2'-(2) 카운터시트(숫자를 잘라내야 함)
이 게임에는 기본 게임과 스탠다드 게임 모두에 대한 규칙이 포함된 규칙집이 포함되어 있습니다. 즉시 플레이를 시작할 수 있도록 두 개의 풀 컬러 카운터시트가 16진수 지도와 함께 포함되어 있습니다. 주사위는 포함되지 않습니다. 베이직 게임에서는 6면 주사위 3개와 10면 주사위 1개가 필요하지만, 스탠더드 게임에서는 4면 주사위 1개, 6면 주사위 3개, 8면 주사위 1개, 10면 주사위 1개, 12면 주사위가 필요하다.
이 규칙집에는 각각 37세기의 하나 이상의 정치적 실체와 연관된 21명의 사전 계획된 투사들이 포함되어 있다. 공식 미니어처 세트를 사용할 수 있지만, 이러한 규칙은 적절한 크기의 모든 우주 전투기 모델에 적합합니다.
From the game's site:
SCALE: Tactical. Time and distance scales unstated. Each model represents an individual spacecraft.
PERIOD: "3600 A.D., a time when fragmented human empires first come into contact with an alien menace (the Vallarri)."
"This game is a space fighter boardgame for which custom miniatures are available. Players can design their own fighters or use pre-designed plans. Weapons include lasers, cannons and missiles; defenses are armor and shields. Fighters move in an order determined by their tactics and the pilot's skill level, and firing can take place during movement. Damage results in critical hits, which limit or eliminate ship systems or wear the starcraft down until structure failure occurs. Rules allow players to form squadrons, then fight a series of individual battles or a linked campaign. Background material (optional) details six human empires and one alien power."
The Game's Components consists of the following:
'56'-page rulebook (includes record forms)
'4'-(four) 11" x 17" mapsheets (black with hexgrid)
'2'-(two) countersheets (counters must be cut out)
The game includes a rule book with rules for both Basic and Standard games. Two full-color countersheets are included along with a hex-map so that you can start playing immediately. Dice are not included. Three 6-sided dice and one 10-sided die are required for the Basic game, while the Standard game requires one 4-sided die, three 6-sided dice, one 8-sided die, one 10-sided die and one 12-sided die.
The rulebook contains 21 pre-designed fighters, each associated with one or more of the political entities of the 37th century. Although an official set of miniatures is available, these rules are suitable for use with any space fighter models of appropriate size.
SCALE: Tactical. Time and distance scales unstated. Each model represents an individual spacecraft.
PERIOD: "3600 A.D., a time when fragmented human empires first come into contact with an alien menace (the Vallarri)."
"This game is a space fighter boardgame for which custom miniatures are available. Players can design their own fighters or use pre-designed plans. Weapons include lasers, cannons and missiles; defenses are armor and shields. Fighters move in an order determined by their tactics and the pilot's skill level, and firing can take place during movement. Damage results in critical hits, which limit or eliminate ship systems or wear the starcraft down until structure failure occurs. Rules allow players to form squadrons, then fight a series of individual battles or a linked campaign. Background material (optional) details six human empires and one alien power."
The Game's Components consists of the following:
'56'-page rulebook (includes record forms)
'4'-(four) 11" x 17" mapsheets (black with hexgrid)
'2'-(two) countersheets (counters must be cut out)
The game includes a rule book with rules for both Basic and Standard games. Two full-color countersheets are included along with a hex-map so that you can start playing immediately. Dice are not included. Three 6-sided dice and one 10-sided die are required for the Basic game, while the Standard game requires one 4-sided die, three 6-sided dice, one 8-sided die, one 10-sided die and one 12-sided die.
The rulebook contains 21 pre-designed fighters, each associated with one or more of the political entities of the 37th century. Although an official set of miniatures is available, these rules are suitable for use with any space fighter models of appropriate size.
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