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    0-0 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

《임페리얼 오리온》은 맥 거츠가 제작한 임페리얼 2030의 판화 및 플레이 파생판이다.

플레이어가 비도덕적인 금융인이라는 임페리얼의 기본 전제를 들고, 그랜드 스페이스 오페라에서 플레이어가 그림자 같은 '힘'이 되도록 비틀어 놓은 것이다. 이 게임의 이름은 오리온 성운에서 따온 것으로, 오리온 성운은 인간 공간의 중심(중립) 영역을 배경으로 한다.

미래의 어느 시점에 인간은 별들 사이에서 팽창했다. 인구 밀도가 높은 지역에서는 군집이 웜홀 네트워크로 연결되어 있는 반면 광대한 함대는 무궤도하게 확장된 보이드 지역에 걸쳐 있다. 인간 우주 주변의 많은 외계 종족들과 접촉이 이루어졌지만, 대부분은 평화로웠고 과학 임무와 대사들의 교환에 한정되어 있었다. 일반화된 인류는 게임의 플레이어인 여러분에 의해 만족스럽고 내면을 바라보며 착취되는 것입니다.

이 게임은 7개의 육각형 타일로 구성된 보드에서 진행되며, 6개의 지역 강대국과 플레이어가 재생하고자 하는 은하 '역사'의 에피소드에 따라 구성이 달라질 수 있다. 추가 부품 타일은 보드의 가장자리 주위에 배열되어 놀이 공간을 정육각형으로 만든다. 이러한 부품 타일은 두 가지 유형이 있으며 게임 보드의 토폴로지에 상당한 영향을 미칠 수 있습니다.

임페리얼 오리온에서는 선수들이 돌아가면서 하지 않으며, 6개의 지역 강대국은 각 경기가 시작할 때마다 무작위로 결정된다. 선수들은 자신의 목적을 달성하기 위해 불특정 다수를 통해 권력을 행사하는 음습한 조직이다. 지역 강대국의 인구를 통제함으로써
선수들이 정치에 영향을 끼친다. 한 지역의 인구에 대한 더 많은 통제권을 가진 참여자가 그 지역의 정부에 대한 통제권을 얻고 그것이 무엇을 할 것인지를 결정한다. 통제된 인구가 급증할 때마다 정부의 통제가 바뀔 수 있기 때문에, 플레이어들은 동시에 여러 정부를 조종할 수 있을 것이다. 투자자로서 플레이어들은 특정 지역 강국에 지나치게 애착을 가질 것이 아니라 자신의 '투자'가 수익률이 가장 좋은 곳에 집중해야 한다. 기본적으로 이 게임은 경제, 문화, 군사, 생물학, 헬립 등 모든 형태의 힘에 관한 것이다.
Imperial-Orion is a print and play derivative of Imperial 2030 by Mac Gerdts.

It takes the basic premise of Imperial, that the players are amoral financiers and twists it so that players are shadowy 'powers' in a grand space opera. The game takes its name from the Orion Nebula which is used as the backdrop to the central (neutral) region of human (known) space.

At some time in the future humans have expanded among the stars. In the more densely populated areas colonies are connected by wormhole networks whilst vast fleets span the trackless expanses of the void. Contact has been made with a number of alien races around the periphery of human space but for the most part this has been peaceful and limited to scientific missions and the exchange of ambassadors. As a generalisation humanity is content, inward looking and exploited - by you, the players of the game.

This game is played on a board composed of 7 hexagonal tiles, comprising 6 regional powers and a central neutral zone that may have different configurations depending on the episode of galactic 'history' the players choose to replay. Additional part-tiles are arranged around the edge of the board to make the playing area into a regular hexagon. These part-tiles are of 2 different types and can have a significant effect on the topology of the game board.

In Imperial-Orion the players do not take turns, the six regional powers do, in an order that is determined randomly at the start of each game. The players are shadowy organisations who exercise power through unspecified means to further their own ends. By gaining control of the population of the regional powers,
the players influence the politics. The player with more control over a region's population gains control of that power's government and decides what the it will do. As control of a government can change with each new surge of controlled population, players may be able to manipulate several governments at the same time. As investors, players should not get too attached to a particular regional power, but rather focus on where their 'investments' have the best rates of return. Essentially the game is about power, in all its form: economic, cultural, military, biological…

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