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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
James William Ryan
-
아티스트
-
인원
게임 소개
18카드 RPG는 캐릭터의 개인적인 목표를 완성하기 위해 플레이어가 개별적으로 작업하면서 서로 협력하여 이야기를 들려주는 반협업적인 스토리텔링 카드 게임이다. 플레이어는 카드 한 장으로 캐릭터의 특성과 목표를 선택한 다음 두 가지 시나리오 중 하나를 선택할 수 있습니다: "미친 마법사의 실험실" 또는 "인간과 함께 쇼핑하기.
플레이어의 차례에 따라, 다른 플레이어들은 활동적인 캐릭터의 속성 중 하나와 그녀의 목표 중 하나를 선택하고 그녀가 목표를 추구하는 동안 캐릭터가 어떻게 곤경에 처하게 되는지에 대해 이야기한다. 그런 다음, 활동적인 플레이어는 캐릭터가 곤경에서 벗어나 다른 속성을 사용하여 선택한 목표를 달성하려는 시도를 묘사해야 합니다.
예를 들어, 여러분의 그룹이 시나리오 "를 하고 있다고 가정해보자.미친 마법사의 실험실." 캐릭터에 " 특성이 있습니다. "단기 기억 상실" 및 "비아냥거림과 "의 목표이곳을 불태울 필요가 있다.인물의 감정을 제대로 상하게 하고 싶다." 다른 플레이어들은 당신이 어디에 있고 무엇을 하고 있는지 완전히 잊어버린 후 테이블 위에 있는 성냥갑을 발견하는 장면을 묘사할 수도 있습니다. 당신은 성냥을 가지고 놀기 시작하는데, 그것은 당신과 당신의 예쁜 성냥을 삼키고 싶어하는 지각 있는 슬라임의 떨리는 탑의 관심을 끈다. 이제 당신은 그녀가 이 곳을 불태우려는 목표를 이루기 위해 노력하는 동안 그녀의 비아냥을 사용하여 이 상황에서 벗어나기 위한 당신의 캐릭터의 노력을 설명해야 한다. 뭔가에 불을 붙이면서 괴물로부터 멀어지게 하는 비꼬는 말을 할 수 있겠니?
더 중요한 것은, 다른 선수들이 당신의 성공을 위해 투표할 만큼 충분히 설득력 있게 이야기를 할 수 있는가? 그들은 당신의 시도가 성공적이었는지, 그리고 당신의 목표가 달성되었는지 아닌지를 결정하고, 그들은 그 결과를 말할 것입니다.
플레이어들은 4라운드가 지나기 전에 캐릭터의 목표를 달성하고, 캐릭터의 운명을 자유롭게 이야기하며 자축한다. 캐릭터의 목표가 달성되지 못한 플레이어는 4라운드가 끝나기 전에 패배하며, 캐릭터의 죽음을 설명해야 한다.
플레이어의 차례에 따라, 다른 플레이어들은 활동적인 캐릭터의 속성 중 하나와 그녀의 목표 중 하나를 선택하고 그녀가 목표를 추구하는 동안 캐릭터가 어떻게 곤경에 처하게 되는지에 대해 이야기한다. 그런 다음, 활동적인 플레이어는 캐릭터가 곤경에서 벗어나 다른 속성을 사용하여 선택한 목표를 달성하려는 시도를 묘사해야 합니다.
예를 들어, 여러분의 그룹이 시나리오 "를 하고 있다고 가정해보자.미친 마법사의 실험실." 캐릭터에 " 특성이 있습니다. "단기 기억 상실" 및 "비아냥거림과 "의 목표이곳을 불태울 필요가 있다.인물의 감정을 제대로 상하게 하고 싶다." 다른 플레이어들은 당신이 어디에 있고 무엇을 하고 있는지 완전히 잊어버린 후 테이블 위에 있는 성냥갑을 발견하는 장면을 묘사할 수도 있습니다. 당신은 성냥을 가지고 놀기 시작하는데, 그것은 당신과 당신의 예쁜 성냥을 삼키고 싶어하는 지각 있는 슬라임의 떨리는 탑의 관심을 끈다. 이제 당신은 그녀가 이 곳을 불태우려는 목표를 이루기 위해 노력하는 동안 그녀의 비아냥을 사용하여 이 상황에서 벗어나기 위한 당신의 캐릭터의 노력을 설명해야 한다. 뭔가에 불을 붙이면서 괴물로부터 멀어지게 하는 비꼬는 말을 할 수 있겠니?
더 중요한 것은, 다른 선수들이 당신의 성공을 위해 투표할 만큼 충분히 설득력 있게 이야기를 할 수 있는가? 그들은 당신의 시도가 성공적이었는지, 그리고 당신의 목표가 달성되었는지 아닌지를 결정하고, 그들은 그 결과를 말할 것입니다.
플레이어들은 4라운드가 지나기 전에 캐릭터의 목표를 달성하고, 캐릭터의 운명을 자유롭게 이야기하며 자축한다. 캐릭터의 목표가 달성되지 못한 플레이어는 4라운드가 끝나기 전에 패배하며, 캐릭터의 죽음을 설명해야 한다.
18 Card RPG is a semi-cooperative storytelling card game in which players work together to tell a story while individually working to complete their characters' personal goals. Players will choose attributes and goals for their characters from a hand of cards and will then pick from one of two scenarios: "Lab of the Mad Wizard" or "Shopping with Humans."
On a player's turn, the other players pick one of the active character's attributes and one of her goals and narrate a scene of how that attribute gets the character into trouble while she pursues the goal. Then, the active player must describe the character's attempt to get out of that trouble and meet the selected goal using her other attribute.
For example, let's say your group is playing the scenario "Lab of the Mad Wizard." Your character has the attributes "Short term memory loss" and "Sarcasm" and the goals of "Needs to burn the place down (even just a little bit)" and "Wants to hurt the feelings of character on right." The other players might narrate a scene in which you completely forget where you are and what you are doing and then notice a book of matches on the table. You start playing with the matches, which draws the attention of a quivering tower of sentient slime who wants to swallow you and your pretty matches. Now you must narrate your character's effort to get out of this situation using her sarcasm while she tries to meet her goal of burning the place down. Can you manage to crack a sarcastic remark that gets you away from the monster while lighting fire to something?
More importantly, can you tell the tale convincingly enough that the other players will vote for your success? They will decide if your attempt was successful or not and whether or not your goal was met, and they will narrate the results accordingly.
Players WIN who manage to meet the goals of their characters before four rounds have passed, and they celebrate by narrating the fates of their characters freely. Players LOSE whose character's goals are not met before the end of four rounds, and they must narrate the deaths of their characters.
On a player's turn, the other players pick one of the active character's attributes and one of her goals and narrate a scene of how that attribute gets the character into trouble while she pursues the goal. Then, the active player must describe the character's attempt to get out of that trouble and meet the selected goal using her other attribute.
For example, let's say your group is playing the scenario "Lab of the Mad Wizard." Your character has the attributes "Short term memory loss" and "Sarcasm" and the goals of "Needs to burn the place down (even just a little bit)" and "Wants to hurt the feelings of character on right." The other players might narrate a scene in which you completely forget where you are and what you are doing and then notice a book of matches on the table. You start playing with the matches, which draws the attention of a quivering tower of sentient slime who wants to swallow you and your pretty matches. Now you must narrate your character's effort to get out of this situation using her sarcasm while she tries to meet her goal of burning the place down. Can you manage to crack a sarcastic remark that gets you away from the monster while lighting fire to something?
More importantly, can you tell the tale convincingly enough that the other players will vote for your success? They will decide if your attempt was successful or not and whether or not your goal was met, and they will narrate the results accordingly.
Players WIN who manage to meet the goals of their characters before four rounds have passed, and they celebrate by narrating the fates of their characters freely. Players LOSE whose character's goals are not met before the end of four rounds, and they must narrate the deaths of their characters.
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