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7.8
체이싱 앨리스
Chasing Alice (2014)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-20 분

  • 연령

    7+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

흰토끼에 이어 앨리스는 여왕궁으로 들어갔다. 그들 사이에 몇 가지 문제가 발생했고, 앨리스는 지금 여왕에게 쫓기고 있습니다. 앨리스는 궁전에서 탈출하기 위해 트럼프 병사들 사이에서 흰 토끼를 찾아야 해요. 흰토끼가 어디로 갈지 알지도 몰라 하얀 토끼를 잡으려는 앨리스와 앨리스&헬립을 잡으려는 여왕; 이제 앨리스와 마음의 여왕의 숨바꼭질이 시작됩니다.


체이싱 앨리스는 2인용 게임으로 각 플레이어가 앨리스와 퀸 오브 하트가 된다. 당신의 추리로 상대가 어디에 있는지 찾으세요. 다른 사람을 먼저 잡는 사람이 게임에서 이깁니다. 다만 선수마다 승리 조건이 다르기 때문에 역할별로 다른 전략이 필요하다. 잊지 마세요! 잡히기 전에 그녀를 잡아라.

게임 플레이
각각의 플레이어는 앨리스나 마음의 여왕 역할을 맡는다. 두 명의 플레이어가 게임 보드의 공간을 공유하고 보드 상의 위치가 숨겨져 있습니다. 각 플레이어는 기록 시트를 사용하여 자신의 위치와 상대편의 위치를 표시합니다.
다음과 같이 1’s 차례로 2개의 동작을 수행합니다.
1. 이동: 카드 중 하나를 선택하여 블라인드 커버 앞에 위를 향하도록 놓습니다. 카드의 수트에 따라 인접 박스로 위치를 변경합니다. ‘인접한 박스’는 8개의 방향을 모두 포함합니다. 당신은 당신이 가 본 그 상자로 이동할 수 없습니다. 여왕은 흰토끼를 한 번만 움직일 수 있고, 앨리스는 두 번 움직일 수 있습니다. 각각의 움직임마다 당신의 경로를 표시하도록 하세요.
2. 트레이스: 손에 든 두 장의 카드를 상대방에게 보여주고, 카드 번호를 합친 단일 위치를 알립니다. 선택한 상자와 인접 상자를 추적합니다. 상대는 그 9개의 상자 중에 그녀가 몇 개의 상자였는지 말해야 합니다.
동작 후에, 플레이어는 ‘라고 말할 수 있다.갓차! 이 작업은 선택 사항이며, 사용자가 수행 여부를 결정할 수 있습니다. 성공하면 이기는 것이고 그렇지 않으면 바로 지는 것이다. 게임을 위해 이 동작을 주의해서 하세요. 상대방을 잡기 위한 조건은 역할에 따라 다르다.
- 퀸 오브 하트: 앨리스가 어디에 있는지 추측하고 게임보드에 정확히 한 상자를 가리킵니다. 맞히면 여왕이 승리합니다. 그렇지 않으면 여왕은 게임에서 져.
- 앨리스: 포인트가 없는 상황에서 두 선수 모두 자신의 위치를 드러낸다. 만약 앨리스와 흰토끼가 상자 안에 닿을 수 있을 만큼 가까이 있다면, 앨리스는 승리합니다. 그렇지 않으면 앨리스는 게임에서 져.

게임 엔드
참가자가 성공하거나 실패할 경우 조치 ‘GOTCHA’, 게임이 즉시 종료됩니다.
아니면 게임 카드가 다 떨어지면(각자가 5번씩 돌아가면서) 앨리스는 탈출하지 못하고 퀸이 승리한다.
Following the White Rabbit, Alice entered the Queen’s palace. Some problems happened between them, and Alice is now being chased by the Queen. Alice must find the White Rabbit among the Trump Soldiers, to escape from the palace. The White Rabbit might know where to go. Alice who wants to catch the White Rabbit and the Queen who wants to catch Alice… The hide-and-seek between Alice and the Queen of Heart now begins.

Goal
Chasing Alice is a 2-player game, and each player becomes Alice and the Queen of Heart. With your reasoning, find where the opponent is. The player who catches another first wins the game. The victory condition for each player is different, however, so you’ll need a different strategy on each role. Don’t forget! Catch her before you get caught.

Game Play
Each player takes a role as Alice or the Queen of Heart. Two players share the space of game board and their locations on the board are hidden. Each player uses a recording sheet to mark his location and information of the opponent’s location.
In one’s turn, do one action of two as follow.
1. Move: Choose one of the cards and place it face up in front of the Blind Cover. According to the suit on the card, change your location to the adjacent box. ‘The adjacent box’ includes all 8 directions. You cannot move to the box you have ever been. The Queen may move the White Rabbit only once, and Alice may move herself twice. Make sure you mark your path for each move.
2. Trace: Reveal the two cards in your hand to the opponent, and announce a single location with the card numbers combined. Trace the selected box and the adjacent boxes. The opponent must say how many boxes she had been among those 9 boxes.
After an action, a player can say ‘GOTCHA!’. This action is optional, and you can decide whether to do it or not. If you succeed, you win a victory; otherwise you lose the game immediately. Carefully do this action for the game. The condition for catching the opponent varies in different roles.
- The Queen of Heart: Guess where Alice is, and point exactly one box on the Game Board. If it is correct, the Queen wins a victory. Otherwise the Queen loses the game.
- Alice: With no pointing, both players reveal their location. If Alice and the White Rabbit are near enough to reach within a box, Alice wins a victory. Otherwise Alice loses the game.

Game end
If any of the players succeed or fail the action ‘GOTCHA’, the game ends immediately.
Or if the Game Cards run out (which means each player took 5 turns) without determining any result, Alice fails to escape and the Queen wins the game.

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