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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.18 / 5

게임 소개

마지막 전투: 《이 시마, 1945》는 1945년 4월 16일부터 21일까지 미국의 일본 이에시마 침공 작전을 시뮬레이션한 2인용 게임이다.
https://en.wikipedia.org/wiki/Iejima

그 미국 선수는 잘 훈련된 보병들을 마음대로 쓸 수 있다. 그들이 풍부하게 가지지 못한 것은 시간이다. 제77보병사단이 하루빨리 오키나와로 이전할 수 있도록 섬과 주요 비행장을 신속하게 정복해야 한다. 그렇더라도 미군은 적은 수의 사상자만으로 임무를 완수해야 한다. 그렇지 않으면 제77보병사단은 과거처럼 오키나와에서 제96보병사단을 구제할 수 있는 상태가 될 수 없다. 무력 경제 접근 방식을 채택해야 하며 공군력, 기갑, 포병, 그리고 미 해군과 같은 자산들은 모두 최대의 효율성에 익숙해져야 한다.

일본 선수는 정규군 부대부터 비행장 건설요원, 섬 민간인에 이르기까지 다양한 병력을 보유하고 있다. 상륙하는 해변에서의 침략을 물리치는 것은 침략자들에게 가능한 높은 대가를 치르게 하는 것이 목표입니다. 이 점을 염두에 두고, 일본 선수는 그들의 방어를 주로 구스쿠 산과 그것에 인접한 도시 지역에 집중해야 하지만, 항상 미국 라인 뒤에 기관총 둥지와 민간인 저항의 주머니를 현명하게 배치하여 미국 시간표를 뒤엎을 기회를 찾아야만 한다. 섬 포병대는 침략자에게 공격 손실을 입힐 수 있는 능력을 보유하고 있으며, 5함대에 대한 가미카제 공격 위협은 미국 플레이어가 고려해야 할 사항이다. 밤이 올 때마다 소규모 일본군의 공격이 가능해져 블러디 리지에서 벌어진 것처럼 국지적인 승리를 거둘 수도 있고, 적어도 미국 선수가 유리한 표지를 포기하고 재롤을 요구하는 것을 볼 수도 있다. 날씨의 변화는 무작위적이지만, 비가 오는 것은 도시 지역의 잔해가 나타나는 것과 마찬가지로 일본 쪽에 이득이 된다.

선택적인 규칙은 플레이어들이 어니 파일의 전방에 가까이 있는 상승하는 존재감과 이가와 소령이 직접 전투에 참여하는 리더십을 경험할 수 있게 해준다.

게임 구성 요소: 커버 시트 하나, 22”x17” 미장착 맵 하나, ½” 카운터의 카운터 시트 하나, 규칙북 하나, 모두 가방에 들어 있습니다.
Last Battle: Ie Shima, 1945 is a two-player game that simulates Operation Indispensable, the American invasion of the Japanese island of Ie Shima (Iejima or 伊江 島), April 16 to 21, 1945.
https://en.wikipedia.org/wiki/Iejima

The American player has plenty of well-trained infantry at their disposal. What they do not have in abundance is time. The island and its vital airfields must be conquered quickly to allow the 77th Infantry Division to be transferred to Okinawa as soon as possible. Even so the American side must achieve its mission with no more than a modest number of casualties otherwise the 77th will be in no condition to relieve the 96th Infantry Division on Okinawa as it did historically. An economy of force approach must be adopted and assets such as air power, armor, artillery, and the American Navy all used to maximum efficiency.

The Japanese player has a mixed bag of forces ranging from regular army units to airfield construction personnel to island civilians. Defeating the invasion at the landing beaches isn’t the goal so much as making the invaders pay as high a price as possible. With this in mind the Japanese player must focus their defense on the best terrain—primarily Mount Gusuku and the urban areas adjacent to it—but always be on the lookout for opportunities to upset the American timetable with judicious placement of machine gun nests and pockets of civilian resistance behind American lines. The island’s artillery possesses the capability to inflict attritional losses on the invaders, and the threat of a kamikaze attack on the 5th Fleet is something the American player must account for. The arrival of night each turn opens the door for small Japanese assaults which, along with satchel charges, might produce a local victory as happened historically at Bloody Ridge, or at the very least see the American player surrendering control of the advantage marker to demand a reroll. Changes in the weather are random, but the arrival of rain benefits the Japanese side, as does the appearance of rubble in urban areas.

An optional rule allows players to experience the uplifting presence of Ernie Pyle being close to the front and the leadership provided by Major Igawa personally joining the combat, though at the risk of seeing these historical figures killed in action.

Game components: one cover sheet, one 22”x17” unmounted map, one countersheet of ½” counters, and a rulebook; all in a bag.

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