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BGG랭킹
BGG전체 : 2905
THEMATIC : 600
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.79 / 5
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디자이너
Dave Fulton, Jacob Tlapek
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아티스트
Dave Fulton, Jarek Nocoń
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인원
게임 소개
그리프터스는 데크가 없어도 데크 쌓기 게임의 재미를 모두 느낄 수 있는 손 쌓기 게임이다. 디스토피아 유니버스를 배경으로 플레이어들은 강력한 범죄 보스 역할을 맡아 전문 기술을 갖춘 새로운 요원을 신중하게 모집하고 팀의 악행을 지휘한다. 당신의 모든 전문가들이 당신의 명령대로 사용할 준비가 되어있습니다. 이 독특한 수작업 메커니즘은 당신의 전략을 완전히 통제할 수 있게 해줍니다.
그리프터스는 부패한 정부, 악의적인 기업, 그리고 당신의 경쟁자들로부터 최대한 많은 돈을 훔치는 것에 관한 것이다. 각 플레이어는 고유한 능력을 가진 6장의 스페셜리스트 카드를 가지고 게임을 시작합니다. 당신의 목표는 6명의 전문가들로 구성된 팀을 이용해서 더 많은 범죄자들을 모집하고, 직업을 만들고, 정부 금고를 훔치고, 상대방을 속이는 것입니다.
각각의 전문가는 특별한 능력과 기술을 가지고 있습니다. 차례가 되면 전문가 한 명이 자신의 능력을 발휘하거나, 전문가 한 팀과 함께 자신의 능력을 발휘하여 작업을 완료할 수 있습니다. 즉, 모든 전문가는 범죄 조직에게 귀중한 자산이며, 동일한 대상에 대한 작업을 완료함으로써 능력과 귀중한 최종 게임 보너스를 통해 즉각적인 이익을 얻습니다. 그리고 당신의 데크에 있는 모든 카드는 항상 사용 가능하기 때문에, 당신은 당신의 플레이를 최대화할 방법을 결정합니다.
그리프터스는 독특한 카드 "쿨다운" 시스템을 사용하여 카드 사용을 제어합니다. 차례가 되면 첫 번째 " 인용문에 전문가 카드를 하나 이상 넣습니다.당신의 은신처에 대한 좋은 밤입니다. 이미 스페셜 카드 또는 스페셜 카드 팀이 있는 경우 야간 1박으로 이동하여 다른 카드를 은신처로 밀어넣습니다.
은신처 3일째 밤에 카드를 밀어내면 새로 고침 영역으로 들어갑니다. 리프레시 영역에 있는 모든 카드는 차례가 끝날 때 사용자의 손에 돌아옵니다.
금고가 바닥나거나, 완성해야 할 일자리가 더 이상 없거나, 더 이상 영입을 위한 전문가 카드가 남지 않으면 게임은 끝난다. 최종 게임 보너스는 동일한 대상에 대해 여러 작업을 완료했을 때 계산됩니다. 가장 많은 돈을 가진 사람이 이깁니다.
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그리프터스 (1차 에디)는 킥스타터를 통해 다음과 같은 배타적 배타적 기능과 함께 처음 출시되었다.
업그레이드된 플레이어 테이블라우 - 린넨 마감의 두꺼운 칩보드 테이블라우가 기본 게임에서 볼 수 있는 카드스톡 테이블라우를 대체합니다.
4x새로 만들기 "주모자&인용 카드 - 정보원은 게임에 허풍과 속임수의 요소를 추가하는 새로운 주모자입니다.
정보원이 있으면 어떤 카드든 뒤집어 놓고 정보원 조치를 취할 수 있습니다. 다른 플레이어는 정보원에 도전할 수 있습니다. 도전을 받으면 현역 선수가 플레이했던 카드를 공개한다. 만약 그 카드가 정보원이라면 도전자는 현역 플레이어에게 2M ISK를 주어야 합니다. 만약 그 카드가 정보원이 아니라면, 어떤 플레이어로부터도 어떠한 지불도 받지 않고, 도전자는 그 활동적인 플레이어로부터 2M ISK를 빼앗고, 재생된 카드에 대한 행동을 취하게 된다.
정보원은 게임에 정말 재미있는 추가물이고 디스토피아 우주와 완전히 어울립니다.
이 판촉 전문가 카드 세트.
당신은 굉장합니다 - 보너스 #1: 3 x 보안 전문가 프로모션
넌 멋져 - 보너스 #2: 3 x Crown Warden 홍보
당신은 어썸 - 보너스 3: 3 x 베테랑 홍보
당신은 어썸 - 보너스 #4: 3 x Underboss 홍보
당신은 굉장합니다 - 보너스 #5: 3 x Negotator 프로모션
그리프터스는 부패한 정부, 악의적인 기업, 그리고 당신의 경쟁자들로부터 최대한 많은 돈을 훔치는 것에 관한 것이다. 각 플레이어는 고유한 능력을 가진 6장의 스페셜리스트 카드를 가지고 게임을 시작합니다. 당신의 목표는 6명의 전문가들로 구성된 팀을 이용해서 더 많은 범죄자들을 모집하고, 직업을 만들고, 정부 금고를 훔치고, 상대방을 속이는 것입니다.
각각의 전문가는 특별한 능력과 기술을 가지고 있습니다. 차례가 되면 전문가 한 명이 자신의 능력을 발휘하거나, 전문가 한 팀과 함께 자신의 능력을 발휘하여 작업을 완료할 수 있습니다. 즉, 모든 전문가는 범죄 조직에게 귀중한 자산이며, 동일한 대상에 대한 작업을 완료함으로써 능력과 귀중한 최종 게임 보너스를 통해 즉각적인 이익을 얻습니다. 그리고 당신의 데크에 있는 모든 카드는 항상 사용 가능하기 때문에, 당신은 당신의 플레이를 최대화할 방법을 결정합니다.
그리프터스는 독특한 카드 "쿨다운" 시스템을 사용하여 카드 사용을 제어합니다. 차례가 되면 첫 번째 " 인용문에 전문가 카드를 하나 이상 넣습니다.당신의 은신처에 대한 좋은 밤입니다. 이미 스페셜 카드 또는 스페셜 카드 팀이 있는 경우 야간 1박으로 이동하여 다른 카드를 은신처로 밀어넣습니다.
은신처 3일째 밤에 카드를 밀어내면 새로 고침 영역으로 들어갑니다. 리프레시 영역에 있는 모든 카드는 차례가 끝날 때 사용자의 손에 돌아옵니다.
금고가 바닥나거나, 완성해야 할 일자리가 더 이상 없거나, 더 이상 영입을 위한 전문가 카드가 남지 않으면 게임은 끝난다. 최종 게임 보너스는 동일한 대상에 대해 여러 작업을 완료했을 때 계산됩니다. 가장 많은 돈을 가진 사람이 이깁니다.
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그리프터스 (1차 에디)는 킥스타터를 통해 다음과 같은 배타적 배타적 기능과 함께 처음 출시되었다.
업그레이드된 플레이어 테이블라우 - 린넨 마감의 두꺼운 칩보드 테이블라우가 기본 게임에서 볼 수 있는 카드스톡 테이블라우를 대체합니다.
4x새로 만들기 "주모자&인용 카드 - 정보원은 게임에 허풍과 속임수의 요소를 추가하는 새로운 주모자입니다.
정보원이 있으면 어떤 카드든 뒤집어 놓고 정보원 조치를 취할 수 있습니다. 다른 플레이어는 정보원에 도전할 수 있습니다. 도전을 받으면 현역 선수가 플레이했던 카드를 공개한다. 만약 그 카드가 정보원이라면 도전자는 현역 플레이어에게 2M ISK를 주어야 합니다. 만약 그 카드가 정보원이 아니라면, 어떤 플레이어로부터도 어떠한 지불도 받지 않고, 도전자는 그 활동적인 플레이어로부터 2M ISK를 빼앗고, 재생된 카드에 대한 행동을 취하게 된다.
정보원은 게임에 정말 재미있는 추가물이고 디스토피아 우주와 완전히 어울립니다.
이 판촉 전문가 카드 세트.
당신은 굉장합니다 - 보너스 #1: 3 x 보안 전문가 프로모션
넌 멋져 - 보너스 #2: 3 x Crown Warden 홍보
당신은 어썸 - 보너스 3: 3 x 베테랑 홍보
당신은 어썸 - 보너스 #4: 3 x Underboss 홍보
당신은 굉장합니다 - 보너스 #5: 3 x Negotator 프로모션
Grifters is a hand-building game that has all the fun of deck-building games, without the deck. Set in the Dystopian Universe, players take on the role of powerful crime bosses, building their criminal organizations by carefully recruiting new operatives with specialized skills and directing their team’s nefarious deeds. All of your specialists are either in play or in your hand, ready to be used as you command. This unique hand-building mechanism gives you total control of your strategy.
Grifters is all about stealing as much money as you can from the corrupt government, malicious corporations, and your rival players. Each player starts the game with a hand of six Specialist cards, each with unique abilities. Your objective is to use this team of six Specialists to recruit more criminals, complete jobs, steal from the government coffers and swindle your opponents.
Each specialist has a special ability and skill. On your turn you can play a single specialist to perform their ability, or you can play a team of specialists to use their combined skills to complete a job. This means every specialist is a valuable asset to your criminal enterprise, earning immediate benefit through abilities and valuable end-game bonuses by completing jobs against the same target. And because all the cards in your deck are always available, you decide how to maximize your play.
Grifters uses a unique card "cooldown" system to control the use of your cards. On your turn, you play one or more specialist cards into the first "Night" of your hideout. If you already have a specialist card, or a team of specialist cards, in night one those cards advance to night two and push other cards through your hideout.
When a card is pushed out of the third night of your hideout it enters the refresh area. Any cards in your refresh area will return to your hand at the end of your turn.
The game ends when the coffers run out of money, there are no more jobs left to complete, or if there are no more specialists cards left for recruiting. End game bonuses are calculated for completing multiple jobs against the same target. The player with the most money wins.
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The Grifters (1st Ed) was first released via Kickstarter with the following backer exclusives:
Upgraded player tableaus - A thick chipboard tableau with linen finish will replace the cardstock tableaus found in the base game.
4 x New "Ringleader" cards - Informants are a new ringleader (every player starts with one of each of the ringleaders) that add an element of bluff and deception to the game.
With Informants in play, you can play any card face down and take the Informant action. Any other player may challenge the Informant. When challenged, the active player reveals the card that was played. If that card is the Informant, the challenger must give the active player 2M ISK. If that card is not the Informant, no payments are due from any player to the active player, the challenger steals 2M ISK from the active player and gets to take the action on the card that was played.
Informants are a really fun addition to the game and totally fitting with the Dystopian Universe.
A set of these promo specialist cards.
You are Awesome - Bonus #1: 3 x The Security Specialist promo
You are Awesome - Bonus #2: 3 x Crooked Warden promo
You are Awesome - Bonus #3: 3 x Veteran promo
You are Awesome - Bonus #4: 3 x Underboss promo
You are Awesome - Bonus #5: 3 x Negotiator promo
Grifters is all about stealing as much money as you can from the corrupt government, malicious corporations, and your rival players. Each player starts the game with a hand of six Specialist cards, each with unique abilities. Your objective is to use this team of six Specialists to recruit more criminals, complete jobs, steal from the government coffers and swindle your opponents.
Each specialist has a special ability and skill. On your turn you can play a single specialist to perform their ability, or you can play a team of specialists to use their combined skills to complete a job. This means every specialist is a valuable asset to your criminal enterprise, earning immediate benefit through abilities and valuable end-game bonuses by completing jobs against the same target. And because all the cards in your deck are always available, you decide how to maximize your play.
Grifters uses a unique card "cooldown" system to control the use of your cards. On your turn, you play one or more specialist cards into the first "Night" of your hideout. If you already have a specialist card, or a team of specialist cards, in night one those cards advance to night two and push other cards through your hideout.
When a card is pushed out of the third night of your hideout it enters the refresh area. Any cards in your refresh area will return to your hand at the end of your turn.
The game ends when the coffers run out of money, there are no more jobs left to complete, or if there are no more specialists cards left for recruiting. End game bonuses are calculated for completing multiple jobs against the same target. The player with the most money wins.
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The Grifters (1st Ed) was first released via Kickstarter with the following backer exclusives:
Upgraded player tableaus - A thick chipboard tableau with linen finish will replace the cardstock tableaus found in the base game.
4 x New "Ringleader" cards - Informants are a new ringleader (every player starts with one of each of the ringleaders) that add an element of bluff and deception to the game.
With Informants in play, you can play any card face down and take the Informant action. Any other player may challenge the Informant. When challenged, the active player reveals the card that was played. If that card is the Informant, the challenger must give the active player 2M ISK. If that card is not the Informant, no payments are due from any player to the active player, the challenger steals 2M ISK from the active player and gets to take the action on the card that was played.
Informants are a really fun addition to the game and totally fitting with the Dystopian Universe.
A set of these promo specialist cards.
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