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BGG랭킹
BGG전체 : 21217
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.43 / 5
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디자이너
Mark Rein•Hagen, Bruce Tarnopolski
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아티스트
Chris Adams, Nicole Lindroos, Richard Thomas (I), Joshua Gabriel Timbrook
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인원
게임 소개
챌린지는 치명적인 전투와 무시무시한 마법의 카드 게임입니다. (그것은 메이페어의 만남의 모조품임이 분명하지만, 그 사실에 대해서는 언급하지 않았다.) 액션은 빠르게 진행되며 긴장감이 넘친다. 그것은 최고의 판타지 배틀이다.
전략은 단순히 해킹과 파괴를 넘어, 교활함과 스킬이 성공의 중심 역할을 하는 승리의 열쇠입니다. 게임플레이는 외교와 속임수로 승패를 좌우할 수 있는 운동이다.
더 챌린지는 배우기 쉽지만(15분 이내에 플레이가 시작됨) 일반적인 카드 게임의 깊이를 훨씬 뛰어넘는다. 흥분을 가득 채우고, 전략 지향적이며, 전폭적인 액션으로 더 챌린지는 명작이 될 것이 확실하다. 항상 전투를 가장 좋아했다면 도전장을 택해
재생 순서:
하이다이를 굴린 선수가 먼저 갑니다. 테이블 주위에서 놀이가 시계 방향으로 움직입니다. 플레이어는 상대방에게 도전하거나, 패스를 하거나, 방어 턴을 선언할 수 있다.
1) 웨폰 액션 카드, 마법 주문(고급), 마법 아이템(고급) 또는 캐릭터의 도둑 스킬(고급)을 사용하여 다른 캐릭터에 도전합니다. 관련된 두 문자 카드가 모두 위로 표시됩니다(아직 없는 경우). 그러면 방어하는 선수는 적절한 카드나 패스로 보복할 수 있습니다. 도전하는 플레이어는 적절한 액션 카드나 패스를 한 후 방어하는 플레이어 등을 통해 두 플레이어가 모두 통과하거나 도전에 관련된 두 캐릭터 중 하나가 죽을 때까지 계속할 수 있습니다. 문제가 해결된 후, 자신의 캐릭터를 한 순위에서 다른 등급으로 이동하고, 원하는 수의 액션 카드를 폐기하고, 7장의 카드를 획득할 때까지 액션 덱에서 추첨할 수 있습니다. 태클에서 수비하던 선수는 버릴 수 없고, 자신의 손을 7개까지 리필할 수 있다. 그러면 그것은 다음 선수의 배입니다.
2) 통과 - 아무 작업, 캐릭터 이동 또는 카드 폐기 작업을 수행하지 않습니다.
3) 방어 방향 - 상대방에게 직접적으로 영향을 미치는 어떠한 행동 카드도 재생할 수 없습니다. 파티 디펜시브 카드(고급) 재생, 캐릭터에 매직 카드(고급) 할당, 한 순위에서 다른 등급으로 원하는 수의 캐릭터 이동, 원하는 수의 액션 카드 폐기, Weapon Action 덱 또는 Mystic Action 덱(고급)에서 최대 7장의 카드를 뽑을 수 있습니다. 명심해, 두 번 연속으로 방어전을 할 수는 없어
전략은 단순히 해킹과 파괴를 넘어, 교활함과 스킬이 성공의 중심 역할을 하는 승리의 열쇠입니다. 게임플레이는 외교와 속임수로 승패를 좌우할 수 있는 운동이다.
더 챌린지는 배우기 쉽지만(15분 이내에 플레이가 시작됨) 일반적인 카드 게임의 깊이를 훨씬 뛰어넘는다. 흥분을 가득 채우고, 전략 지향적이며, 전폭적인 액션으로 더 챌린지는 명작이 될 것이 확실하다. 항상 전투를 가장 좋아했다면 도전장을 택해
재생 순서:
하이다이를 굴린 선수가 먼저 갑니다. 테이블 주위에서 놀이가 시계 방향으로 움직입니다. 플레이어는 상대방에게 도전하거나, 패스를 하거나, 방어 턴을 선언할 수 있다.
1) 웨폰 액션 카드, 마법 주문(고급), 마법 아이템(고급) 또는 캐릭터의 도둑 스킬(고급)을 사용하여 다른 캐릭터에 도전합니다. 관련된 두 문자 카드가 모두 위로 표시됩니다(아직 없는 경우). 그러면 방어하는 선수는 적절한 카드나 패스로 보복할 수 있습니다. 도전하는 플레이어는 적절한 액션 카드나 패스를 한 후 방어하는 플레이어 등을 통해 두 플레이어가 모두 통과하거나 도전에 관련된 두 캐릭터 중 하나가 죽을 때까지 계속할 수 있습니다. 문제가 해결된 후, 자신의 캐릭터를 한 순위에서 다른 등급으로 이동하고, 원하는 수의 액션 카드를 폐기하고, 7장의 카드를 획득할 때까지 액션 덱에서 추첨할 수 있습니다. 태클에서 수비하던 선수는 버릴 수 없고, 자신의 손을 7개까지 리필할 수 있다. 그러면 그것은 다음 선수의 배입니다.
2) 통과 - 아무 작업, 캐릭터 이동 또는 카드 폐기 작업을 수행하지 않습니다.
3) 방어 방향 - 상대방에게 직접적으로 영향을 미치는 어떠한 행동 카드도 재생할 수 없습니다. 파티 디펜시브 카드(고급) 재생, 캐릭터에 매직 카드(고급) 할당, 한 순위에서 다른 등급으로 원하는 수의 캐릭터 이동, 원하는 수의 액션 카드 폐기, Weapon Action 덱 또는 Mystic Action 덱(고급)에서 최대 7장의 카드를 뽑을 수 있습니다. 명심해, 두 번 연속으로 방어전을 할 수는 없어
The Challenge is a card game of deadly combat and formidable magics. (It is clearly a knockoff of Mayfair's Encounters, though it never mentions that fact.) Action is fast paced and tension-filled as characters exchange blows, fire spells, and even attempt to backstab. It is the fantasy battle at its best.
More than simply hack and slash, strategy IS the key to victory, with cunning and skill playmg a central role in your success. Game play is an exercise in diplomacy and subterfuge, as treaties and trickery can make all the difference between victory and defeat.
While The Challenge is easy to learn (start playing in less than 15 minutes), it has a depth far beyond that of the typical card game. With its excitment filled, strategy oriented, fullthrottled action, The Challenge is sure to become a classic. If you always loved combat the best ... take The Challenge.
Sequence of Play:
The player who rolled the high die goes first. Play moves clockwise around the table. The player can either challenge an opponent, pass, or declare a defensive turn.
1) Challenge another character by using a Weapon Action Card, casting a spell (Advanced), using a magic item (Advanced) or using a thief skill (Advanced) from one of your characters against another character in another party. Both Character Cards involved are turned face-up (if they are not already). Then the defending player may retaliate with any appropriate card or pass. The challenging player may then continue by playing an appropriate Action Card or passing, followed by the defending player, etc., until both players have passed or one of the two characters involved in the challenge has died. After the challenge is resolved, the player whose tum it is can move one of his characters from one rank to another, discard any number of Action Cards, and draw from the Action Deck(s) until he has seven cards. The player that was defending in the challenge cannot discard, but can refill his hand up to seven. It is then the next player's tum.
2) Pass - Do no actions, moving of characters, or discarding of cards.
3) Defensive turn - You can't play any Action Card that directly affects another party. Play party Defensive Cards (Advanced), allocate Magic Cards (Advanced) to characters, move any number of characters from one rank to another, discard any number of Action Cards, and draw up to seven cards from either the Weapon Action deck or the Mystic Action deck (Advanced). Remember, you can't do two defensive turns back-to- back.
More than simply hack and slash, strategy IS the key to victory, with cunning and skill playmg a central role in your success. Game play is an exercise in diplomacy and subterfuge, as treaties and trickery can make all the difference between victory and defeat.
While The Challenge is easy to learn (start playing in less than 15 minutes), it has a depth far beyond that of the typical card game. With its excitment filled, strategy oriented, fullthrottled action, The Challenge is sure to become a classic. If you always loved combat the best ... take The Challenge.
Sequence of Play:
The player who rolled the high die goes first. Play moves clockwise around the table. The player can either challenge an opponent, pass, or declare a defensive turn.
1) Challenge another character by using a Weapon Action Card, casting a spell (Advanced), using a magic item (Advanced) or using a thief skill (Advanced) from one of your characters against another character in another party. Both Character Cards involved are turned face-up (if they are not already). Then the defending player may retaliate with any appropriate card or pass. The challenging player may then continue by playing an appropriate Action Card or passing, followed by the defending player, etc., until both players have passed or one of the two characters involved in the challenge has died. After the challenge is resolved, the player whose tum it is can move one of his characters from one rank to another, discard any number of Action Cards, and draw from the Action Deck(s) until he has seven cards. The player that was defending in the challenge cannot discard, but can refill his hand up to seven. It is then the next player's tum.
2) Pass - Do no actions, moving of characters, or discarding of cards.
3) Defensive turn - You can't play any Action Card that directly affects another party. Play party Defensive Cards (Advanced), allocate Magic Cards (Advanced) to characters, move any number of characters from one rank to another, discard any number of Action Cards, and draw up to seven cards from either the Weapon Action deck or the Mystic Action deck (Advanced). Remember, you can't do two defensive turns back-to- back.
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